کد خبر : 1636290 | 23 شهریور 1398 ساعت 12:52 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

ضعف دفاعی، بلای جان بوروسیا دورتموند

اشپورت1 در یادداشتی به بررسی علتهای ضعف دفاعی بوروسیا دورتموند در فصل جدید بوندس‌لیگا پرداخته. دورتموند در سه بازی خود در این فصل 5 گل دریافت کرده است.

ضعف دفاعی، بلای جان بوروسیا دورتموند

به گزارش "ورزش سه"، رسانه آلمانی اشپورت1 در گزارش خود می‌گوید با گذشت سه هفته از فصل جدید بوندس‌لیگا برای کادر فنی دورتموند یک چیز روشن شده: این تیم به ضعف دفاعی دچار است. لوسین فاوره این را به خوبی می‌داند. او در کنفرانس خبری پیش از بازی مهم تیمش مقابل بایر لورکوزن به این ضعف اشاره کرد درحالیکه معمولا عادت ندارد در این مصاحبه‌ها از تیم خود انتقاد کند.

 

1434004

 

دورتموند کار خود در فصل جدید را با دو پیروزی مقابل آگسبورگ با نتیجه 5-1 و کلن با نتیجه 3-1 آغاز کرد. ولی زردپوشان در بازی سوم خود مقابل تیم تازه صعود کرده به بوندس‌لیگا 3-1 شکست خورد و بعد از این بازی بود که ضعف دفاعی تیم لوسین فاوره بیش از پیش در معرض توجه قرار گرفت. با وجود فوتبال تهاجمی زیبایی که دورتموند به نمایش می‌گذارد در بازی مقابل یونیون برلین این ضعف دفاعی بود که شکست را برای زردپوشان به ارمغان آورد.

 

اولین نکته‌ای که در این یادداشت به آن اشاره شده زود گل خوردن دورتموند در این سه بازی است. زردپوشان از پنج گلی که تا کنون دریافت کرده‌اند سه گل را در 30 دقیقه ابتدایی بازی‌ها خورده‌اند. اشپورت1 حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و می‌گوید این ضعف دورتموند فقط منحصر به این فصل نبوده بلکه در فصل گذشته هم به خصوص در هفته‌های پایانی که دورتموند در کورس قهرمانی با بایرن قرار داشت بلای جان تیم لوسین فاوره شده است.

 

یکی دیگر از علتهای ضعف دورتموند در خط دفاعی  عملکرد ضعیف رومن بورکی دروازه‌بان این تیم عنوان شده است. در دو بازی اخیر دورتموند هشت توپ به سمت دروازه رومن بورکی شلیک شده و او از این توپها چهار گل دریافت کرده است یعنی پنجاه درصد شکست در دریافت شوتهای شلیک شده به سمت دروازه که برای دروازه‌بانی در سطح سنگربان دورتموند آمار بسیار ضعیفی است. برای مقایسه کافی است به این اشاره شود که پیتر گولاشی دروازه‌بان لایپزیش در این فصل 80 درصد شوتهایی که به سمت دروازه‌اش شلیک شده را دفع کرده است.

 

دیدگاه‌ها