کد خبر : 1637459 | 27 شهریور 1398 ساعت 16:48 | 35.6K بازدید | 0 دیدگاه

شهبازی: وقتی صداها را شنیدم فهمیدم توطئه است

سپاهانی‌ها بدانند رفتن من دست خودم نبود

سمیه شهبازی که پس از قهرمانی با تیم آینده سازان توانست به همراه بازیکنان این تیم، بانوان سپاهانی را صاحب تیم کند این روزها از نیمکت این تیم جدا شده است.

سپاهانی‌ها بدانند رفتن من دست خودم نبود

به گزارش "ورزش سه"، سمیه شهبازی که پس از چند جلسه تمرین با سپاهانی ها از این تیم کنار رفت در گفت و گویی با خبرنگار "ورزش سه"، درباره این اتفاق و چند و چون جدایی خود از این تیم به صحبت پرداخت.

 

بعد از پایان لیگ تیم فصل بعد را آماده کردیم

 

بعد از اتمام لیگ باشگاه از من خواست تا لیستی از بازیکنان مورد نظر برای فصل آینده را به آنها بدهم. من هم لیستی از بازیکنان مورد نظرم را به آنها ارائه کردم. دو هفته بعد از اتمام لیگ هم با من تماس گرفتند که راجع به بازیکنان مورد نظر به باشگاه بروم و با یکدیگر صحبت کنیم. من هم در جلسه ای با خانم حقانی(مسئول قهرمانی تیم های بانوان) حضور پیدا کردم. لیست مورد نظر را بررسی کردیم و با برخی از بازیکنان جدید هم همان موقع صحبت کردیم اما موفق نشدیم با آنها به توافق برسیم اما در کنار آن قرار شد بازیکنان فصل قبل تیم حفظ شوند.

 

علاقه ای به مذاکره با بازیکنان نداشتم

 

با توجه به اتفاقاتی که پیش از این برای من افتاد و طبیعتا علاقه ای نداشتم که با بازیکنان مذاکره کنم به مسئولان باشگاه گفتم به هیچ وجه من با هیچ یک از بازیکنان مذاکره ای نمی کنم و باشگاه با بازیکنان صحبت کند و عنوان کنند من به عنوان سرمربی تیم وی را می خواهم.

 

هیچ یک از حرف و حدیث ها را باور نمی کردم

 

به هرحال سعی کردیم شاکله اصلی تیم را حفظ کنیم و با بازیکنانی که می خواستیم هم به توافق برسیم. این پروسه یک ماه و نیم طول کشید و ما هم تمرینات را آغاز کردیم. پس از شروع تمرینات می دیدم که انواع و اقسام حواشی دور تیم به وجود می آمد. حرف هایی به گوش من می رسید که باشگاه به صورت پنهانی مشغول انجام کارهایی است. البته من به دلیل اعتمادی که به باشگاه داشتم، هیچکدام از این صحبت ها را باور نمی کردم و شایعات را قبول نمی کردم. همیشه به اطرافیانم می گفتم مگر می شود این حرف ها را به باشگاهی به این بزرگی نسبت داد؟ نمی توانستم باور کنم که باشگاهی با ساز و کار سپاهان و مسئولی که معاون قهرمانی بانوان است باعث ایجاد حواشی فراوان و حرف و حدیث هایی در تیم شود.

 

با بازیکنان تماس می گرفتند و قول بازوبند کاپیتانی می دادند

 

وقتی اتفاقاتی افتاد و من هم در جریان خیلی از امور قرار گرفتم دیدم خانم حقانی در غیاب بنده با بازیکنان تماس می گرفتند و یکسری اخبار کذب به بازیکنان می دادند و قول هایی از جانب من به بازیکنان، مانند بازوبند کاپیتانی و ثابت بازی کردن می دادند. اتفاقاتی که ما در هیچ جای دنیا نمی دیدیم و قطعا از باشگاهی به بزرگی سپاهان کاملا بعید بود. اما همیشه می گفتم که من دو سال نان و نمک این باشگاه را خوردم و کاملا هم اعتماد دارم بنابراین این حرف ها را باور نمی کنم و شاید برخی از اطرافیان باشگاه دارند مشکل سازی می کنند.

 

وقتی صدای قول و قرارها را شنیدم باور کردم

 

این مسائل زمانی باورم شد که صدایی به دستم رسید که در آن قرار و قرارهای جدید برای جذب سرمربی تیم گذاشته می شد و این برای من خنده دار بود. من به باشگاه رفتم و گفتم مدرکی اینچنین در دستم است و اگر شما تمایلی نداشتید من در تیم بمانم چرا به جای این کارها به من نگفتید که علاقه ای به حضور من در تیم ندارید. به هر حال من هم مربی نیستم که بخواهم به هر قیمتی روی نیمکت سپاهان بنشینم. به هر حال در لیگ 12 تیم داریم که فکر می کنم 7،8 تایی از آنها خواهان من هستند.

 

1435376

 

متاسفم که آدمهای اینچنینی در فوتبال ما حضور دارند

 

چمدان ما مربیان همیشه بسته و آماده است. ما مربیان به خوبی می دانیم که ممکن است هر لحظه و به هر قیمتی کارمان را از دست بدهیم و همه مربیان این موضوع را کاملا هضم کردند. من به خاطر تعصبی که روی شهرم و عرقی که به باشگاه داشتم باعث می شد که این حرف ها را نپذیرم و جریانات را جدی نگیرم اما آن وویس به خصوص، همه چیز را برای من روشن کرد بسیار متاسف شدم که ادمهای اینچنینی فوتبال ایران را در دست دارند و باید مدیریت کنند. ما باید در محیطی کار کنیم که آدمهایی که بویی از وجدان و معرفت نبردند هم در آن حضور داشته باشند.

 

بهترین نتایج را با سپاهان گرفتیم

 


من به عنوان سرمربی تیم قهرمان (آینده سازان) پا به سپاهان گذاشتم و همه دیدند که دو روز قبل از آغاز بازی های لیگ، تیم را بستیم و با وجود آنکه همیشه مدعی بودیم با آن وضعیت وخیم ابتدایی، در پایان فصل توانستیم به عنوان چهارمی لیگ برتر دست پیدا کنیم. این را هم باید بگویم که در همان سال ابتدایی رباط پای فروغ موری پاره شد که اگر این اتفاق نمی افتاد ما می توانستیم به عنوان یکی از دو تیم جدول کار را به پایان برسانیم.

 

خودی ها انرژی ما را گرفتند

 

در سال بعد ما با اینکه تیممان با از دست دادن تعدادی از افراد باتجربه، کم تجربه تر اما جوان تر شده بود و به همین دلیل حاشیه هایی از سوی برخی خودی ها باعث شده بود تا انرژی ما گرفته شود اما باز هم توانستیم بهتر از شرایط مان باشیم و در نهایت با حضور در رده سوم لیگ برتر به کارمان پایان دهیم. من آدم صبوری هستم و همیشه سعی می کنم سختی ها را جدی نگیرم و خداراشکر کارنامه من هم کاملا مشخص است و همه می دانند که من وقتی کاری را قبول می کنم به چه شکل آن را انجام می دهم.

 

پول رهن خانه بازیکنان را من دادم

 

نمی خواهم از خودم بگویم و البته منتی هم نیست اما در این سالی که در سپاهان بودیم پول مربوط به رهن خانه بازیکنان تیم را من می دادم. این به همراه هزینه های دیگر باعث شد تا من به عنوان سرمربی تیم، سرپرست تیم، بالا تا پایین تیم را خودم دقیقا نظارت کنم تا بازیکنان مشکل نداشته باشند.

 

هواداران بدانند رفتن من دست خودم نبود

 

البته این را هم بگویم که باشگاه سپاهان هم باشگاهی با ساز و کار و امکانات است اما از این جا می خواهم به همه هواداران فهیم سپاهان بگویم من با همه وجود دوست داشتم تا امسال را هم در خدمت باشگاه باشم اما دروغ ها و حواشی حول تیم و مطالب ناخوشایندی که مطرح می شد و متاسفانه همه آنها از سوی یک نفر بود که باعث شد تا من ترجیح دهم فعلا با این تیم همکاری نداشته باشم و در محیطی سالم تر به کار بپردازم حتی اگر شده در یک مدرسه فوتبال، من به عنوان یک مربی، هدفی دارم که باید به آن برسم حالا در باشگاه بزرگی مانند سپاهان و یا یک آکادمی فوتبال کوچک. به هرحال ما مربیان هم وظایفی داریم که نباید آنها را فراموش کنیم. من متعهد هستیم که فقط و فقط آموزش بدهیم حالا می خواهد آموزش فوتبال باشد یا آموزش اخلاق.

 

امیدوارم دیگر از این دروغ ها در فوتبال نشنویم

 

از خدای خودم ممنونم که همیشه او بوده که حتی در بدترین شرایط هم دست من را گرفته است. این بنده های خدا نبودند که بخواهند دست من را بگیرند. من از هواداران سپاهان ممنونم که از من و از تیمم حمایت کامل کردند. آنها در سخت ترین شرایط هم دست از حمایت تیم نکشیدند و پا به پای ما بودند. من از همه آنها ممنونم و انشالله که همیشه سالم باشند و امیدوارم که آنقدر فوتبال ما پاک شود و به سوی اتفاقات زیبا برود که ما دیگر این شرایط بد، این آدمها، دروغ و چیزهای دیگر را نبینیم و نشنویم.

 

تمام نگرانی من این است که سپاهان منحل شود

 

تمام نگرانی من این است که ما در این دو سال همه کار کردیم تا باشگاه بزرگی مانند سپاهان از تشکیل تیم بانوان خود پشیمان نشود. همین الان ماندن و منحل شدن سپاهان برای من نگرانی بیشتری نسبت به نبودن خودم دارد. امیدوارم این اتفاق هرگز نیفتد چرا که لازم است باشگاه های بزرگی مانند سپاهان کمک کنند به حرفه ای شدن فوتبال بانوان ما، البته اگر آدمهای ناکارآمد و نابلد را از مجموعه خود دور کنند.

دیدگاه‌ها