کد خبر : 1638491 | 31 شهریور 1398 ساعت 18:57 | 41.3K بازدید | 0 دیدگاه

نفر به نفر با بازیکنان پرسپولیس در دربی 90

پرسپولیس در دربی 90 هم مثل بازی های گذشته اش در لیگ نوزدهم در موقعیت سازی موفق نبود اما در نهایت توانست سه امتیاز مسابقه را کسب کند.

نفر به نفر با بازیکنان پرسپولیس در دربی 90

به گزارش" ورزش سه" کمتر کسی فکر می کرد که یک مهاجم جوان و گمنام بتواند قفل این دربی را شکسته و نتیجه بازی را رقم بزند. کالدرون در دربی تنها یک تغییر داشت و وحید امیری را به جای بشاررسن بازی داد اما پرسپولیس مثل چهاربازی اخیرش با وجود داشتن مهره های باتجربه و موثر در موقعیت سازی و بازی تهاجمی موفقیت چندانی نداشت. با این وجود پرسپولیس دربی را برد تا کماکان یکی از مدعیان لیگ برتر باشد آن هم در روزی که برتری ملموسی نسبت به حریفش نداشت. در بازی امروز علیرضا بیرانوند ستاره پرسپولیس و بازی بود و توانست با مهار پنالتی علی کریمی نقش کلیدی را در برد تیمش ایفا کند. در خط دفاعی نیز عملکرد مدافعان این تیم و همچنین احمدنوراللهی نمایش خوبی داشتند وتوانستند با اتکا به تجربه شان بازی مهم را از رقیبشان ببرند.


علیرضا بیرانوند


دروازه بان پرسپولیس بعد از گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی تبدیل به یک دروازه بان پنالتی گیر شده و امروز در بازی حساس دربی یک پنالتی دیگر را مهار کرد.


علیرضا بیرانوند از جام جهانی 2018 تبدیل به دروازه بان پنالتی گیر شده است البته در برخی موارد هم بازیکنان حریف پنالتی هایشان را بیرون زده اند. در نیمه اول دربی شماره 90 استقلال مثل شهرآورد گذشته صاحب ضربه پنالتی شد و این بار علی کریمی هافبک شماره 6 این تیم پشت ضربه ایستاد.


کریمی ضربه را به سمت راست بیرانوند زد اما دروازه بان پرسپولیس جهت توپ را تشخیص داد و پنالتی حساس و مهم بازی را گرفت و به نوعی نقش کلیدی را در موفقیت تیمش ایفا کرد. او از جام جهانی روسیه تا امروز پنج پنالتی مهم را گرفته یا به بیان بهتر دروازه اش را بسته نگه داشته است. اولین پنالتی اش را در جام جهانی و بازی ایران و پرتغال از کریستیانو رونالدو گرفت. بعد از آن در جام ملت های آسیا 2019 و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل عمان پنالتی احمدمبارک کانو بازیکن حریف را گرفت.

 


او در فوتبال داخلی هم پنالتی های مهمی گرفته است. در دربی سال قبل و در اواخر نیمه اول فرشید اسماعیلی پنالتی اش را برابر بیرانوند از دست داد و در یک چهارم نهایی جام حذفی همین کار را مهدی کیانی کرد و توپ را به بالای دروازه زد.


شاید اما شاهکار بیرانوند امروز و در دربی شماره 90 رقم خورد چرا که در بازی کم موقعیت دو تیم و در حالی که یک گل می توانست نتیجه را به سود هر کدام از تیم ها رقم بزند استقلال صاحب پنالتی شد. علی کریمی پشت توپ ایستاد تا تیمش را پیش بیاندازد اما بیرانوند دست هافبک حریف را خواند و توپ را گرفت.


شماره یک پرسپولیس علاوه بر مهار پنالتی در بازی تیمی هم نقش موثری داشت و با بازی با پای خوبی که داشت توانست مثل یک مدافع آخر عمل کند. علی بیرو با مهار یک پنالتی کلیدی به نوعی نفر اول دربی بود.

 

کنعانی زادگان


مدافع پرسپولیس بعد از زدن گل سه امتیازی در هفته سوم لیگ برتر در دربی هم یکی از بهترین های تیمش بود.


بازی خوب محمدحسین کنعانی زادگان برابر صنعت نفت آبادان باعث شد که مصدومیت سیدجلال حسینی چند روز قبل از دربی خیلی به چشم هواداران پرسپولیس و رسانه ها نیاید. شماره 6 پرسپولیس در دربی شماره 90 ، یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. او در مهار مهاجمان سرعتی و تکنیکی استقلال موفق عمل کرد ضمن اینکه در ضربات ایستگاهی همواره یارمستقیم محمددانشگر مدافع سرزن و قدرتی حریف بود. کنعانی زادگان در  این بازی به ندرت از پاس بلند استفاده کرد و همیشه سعی داشت با پاس های کوتاهی که می داد بازیسازی را از خط دفاعی آغاز کند. زوج او در کنار شجاع امروز مانع بزرگی برسرراه خط تهاجمی خطرناک استقلال بود.

 


او در این بازی کم حاشیه و درگیرانه بازی کرد و در یک صحنه هم در اثر برخورد با بازیکن استقلال از ناحیه سردچار آسیب دیدگی شد اما با وجود مصدومیت توانست بازی خوبی انجام بدهد. کنعانی زادگان در تمام درگیری های بازی حضور داشت و در بسیاری مواقع هم موفق بود.


شجاع خلیل زاده


شجاع با همان سبک و سیاق همیشگی ، درگیر، متعصب و حاضر در تمام صحنه ها زوج بسیار خوبی را با کنعانی زادگان در این بازی تشکیل داده بود. مدافع شماره 3 پرسپولیس با پاسکاری های کوتاه و تکنیکی که داشت توانست بارها در بازیسازی از خط دفاعی موفق باشد. شجاع در ضربات ایستگاهی مثل همیشه حاضر بود و جدال های جذابی با یار مستقیمش سیاوش یزدانی داشت.

 


مهدی شیری


مدافع راست پرسپولیس در این بازی بیشتر درگیر جدال های کنار زمین بود و در نیمه دوم نیز جای خودش را به بشار رسن داد. در بازی درگیرانه دوتیم و تاکتیک بسته ای که ارائه شد شیری بازی متوسطی داشت به خصوص در بخش تهاجمی نتوانست برای مهاجمان تیم موقعیت سازی کند. شماره 17 اما در بازی تدافعی عملکرد خوبی داشت و کمتر اجازه داد تا حریف خطر ایجاد کند.

 


محمد انصاری


محمد انصاری در دومین بازی پیاپی توسط کالدرون به محمدنادری ترجیح داده شد. او در این بازی باید در مقابل قدرتمندترین بخش تیم استقلال یعنی جناح راست بازی می کرد و عملکرد خوبی هم داشت. او کمتر اجازه داد تا وریا غفوری بتواند نفوذ کرده و استقلال را صاحب موقعیت کند. انصاری در چند صحنه هم در هجوم عملکرد خوبی داشت اما در مجموع در کار دفاعی موفق تر بود.

 


احمدنوراللهی


کاپیتان تیم پرسپولیس که در بازی قبلی دربی گل سه امتیازی زده بود امروز بشدت درگیر جدال با هافبک های پرتعداد استقلال شد اما در نهایت توانست در برابر خط میانی پرقدرت حریف عملکرد خوبی داشته باشد. نوراللهی امروز بیش از گذشته در نقش هافبک دفاعی بازی کرد و بیشتر تمرکزش در توپ گیری از خط دفاعی و جلوگیری از عملکرد خط میانی حریف بود. نوراللهی در خط هافبک یکی از بهترین های میدان و تیمش بود و توانست سه امتیاز دیگر دربی را به دست بیاورد.

 


وحید امیری


هافبک چپ تیم پرسپولیس امروز نتوانست کار خاصی در بخش هجومی تیم انجام دهد. امیری که امروز برخلاف بازی های گذشته پرسپولیس دیگر ترابی را در کنار خود نمی دید، کار سختی برای نفوذ به محوطه جریمه و ایجاد موقعیت برای هم تیمی های خود داشت که دفاع فشرده استقلال موفق تر از او عمل کرد. در واقع کارکرد امیری امروز به پرس تیم استقلال از جلو محدود شد.

 

1435844

 

سیامک نعمتی


هافبک راست پرسپولیس در دربی سیامک نعمتی بود؛ این بازیکن البته مانند امیری نمایش خوبی در بخش هجومی تیم نداشت و مدافعین استقلال که تمرکز خاصی روی هر دو جناح برای مهار مهاجمین تیم حریف داشتند، موفق به مهار او شدند. نعمتی فقط چند بار توانست از راه دور اقدام به شوتزنی کند که شوت های او بی دقت بودند و به جایی نرسیدند. این بازیکن در دقایق پایانی بازی با خروج مهدی شیری به پست دفاع راست منتقل شد و توانست وظایف دفاعی خود را خوب انجام دهد ولی در این پست هم نتوانست در بخش هجومی کارگشا باشد و اسیر مدافعین استقلال شد.

 

1432768

 

براندائو


جونیور مهاجم تنومند تیم فوتبال پرسپولیس همچنان در حسرت گل برای تیم جدیدش است. او که دیر به تمرینات تیم اضافه شد، در بازی دوم فرصت بازی به او داده شد ولی نتوانسته انتظاراتی که از او وجود دارد، را برآورده کند. او در دیدار برابر استقلال هم ناکارآمد بازی کرد و نتوانست به عنوان مهاجم کار ویژه ای انجام دهد. البته هافبک های پرسپولیس که اسیر تاکتیک های استراماچونی شدند هم خوب کار نکردند ولی در مجموع براندائو یک بازی دیگر برای نشان دادن توانایی های خود فرصت داشت که موفق به انجام این مهم نشد.

 

1427934

 

علی علیپور


علیپور به همراه براندائو دو مهاجم پرسپولیس بودند؛ شاید به جرات بتوان گفت که به جز در ثانیه های پایانی نیمه اول که ضربه سر او با فاصله زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد، کار خاص دیگری انجام نداد. علیپور که فشارهای زیادی روی خود احساس می کند یک بازی دیگر را با ناکامی پشت سر گذاشت، تا حالا چشم به بازی های پیش رو و به خصوص دیدار برابر سپاهان در هفته پنجم رقابت ها داشته باشد.

 

 

مهدی ترابی


ترابی امروز با توجه به استراتژی کالدرون که ویژه دربی بود، پشت دو مهاجم مورد استفاده قرار گرفت. فشردگی بازیکنان استقلال در یک سوم دفاعی و به خصوص بخش میانی سبب شد تا ترابی که پستش هم تغییر کرده بود، نتواند مثل همیشه بدرخشد ولی یکی از بازیکنان شاخص پرسپولیس در بخش هجومی تیم بود و ارسال هایش دردسرهای زیادی برای مدافعین استقلال ایجاد کرد.

 

دیدگاه‌ها