کد خبر : 1638590 | 01 مهر 1398 ساعت 09:28 | 222.3K بازدید | 0 دیدگاه

دربی با دو نماینده در جمع بهترین‌ها

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر

دربی شماره نود آنقدر با کیفیت و پرحادثه نبود که نفرات برترش اکثریت تیم هفته را اشغال کنند.

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، حساس ترین بازی هفته چهارم لیگ برتر را می توان دیدار دربی تهران دانست، دیداری که قرمزها موفق شدند با یک گل برابر استقلالی ها پیروز شوند نبردی که استقلالی ها در آن یک پنالتی از دست دادند. سپاهان در خانه برابر نفت مسجدسلیمان به تساوی رسید، فولاد در مشهد برابر شهر خودرو به پیروزی رسید و پیکان، نساجی، پارس جنوبی و تراکتورسازی موفق شدند برابر حریفان خود پیروز شوند.

 

یازده چهره برتر هفته چهارم لیگ برتر به انتخاب ورزش سه شامل نفرات زیرند:

 

دروازه بان:

 

علیرضا بیرانوند(پرسپولیس):

 

گلر ملی پوش تیم پرسپولیس حساس ترین موقعیت دربی را در نیمه اول مهار کرد. بیرانوند که بعد از بازی گفت می دانسته برای استقلال پنالتی می گیرند بازهم روی این ضربه و این بار برابر علی کریمی درخشید تا یکی از بهترین های دربی نود لقب بگیرد. او به جز سیو، چندین بار با خروج های به موقع و کنترل بازی توانست تا تیمش را به خوبی از نظر روحی بالا ببرد.


قرمز ها این پیروزی حساس و حیثیتی را مدیون سیو عالی گلر خود هستند تا سه امتیاز مهم را به دست بیاورند و در جدول به همراه شهرخودرو با ۹ امتیاز در صدر قرار بگیرند.

 

1436863

 

مدافعان:


محمد ستاری (پیکان تهران):


مدافع چپ تیم پیکان در برد پرگل این تیم مقابل ماشین سازی از بهترین های تیمش بود و در شش گلی که شاگردان فرکی وارد دروازه حریف کردند نقش آفرینی مناسبی کرد. در ابتدا و روی گل اول پیکان ستاری با گرفتن خطای پشت محوطه جریمه یک موقعیت عالی را ساخت تا موسوی شادی را به اردوگاه تیم فرکی آورد. این بازیکن در صحنه منجر به گل دوم نیز با حضور در محوطه جریمه ماشین سازی، عزیز معبودی را مجبور به خطای پنالتی کرد تا اینبار مغانلو گل دوم تیمش را به ثمر برساند. ستاری در صحنه منجر به گل چهارم نیز با فراری از جناح چپ این تیم و همکاری با جلال الدین علی محمدی، او را در موقعیت گلسازی قرار داد تا سومین نقش خود در امر گلسازی را در این بازی به اجرا بگذارد.

 

1436864

 

محمد طیبی(نفت مسجدسلیمان):


مدافع با تجربه نفت مسجدسلیمان در دیدار با سپاهان درخشان ظاهر شد و یکی از عملکردهای مثبت خود را ثبت کرد. او که رهبر خط دفاعی تیم تارتار است با کمک دیگر مدافعان و البته سوشا مکانی خط حمله پر زور سپاهان را متوقف کرد. طیبی که در شروع فصل بازیهای خوبی از خود به نمایش گذاشته با حامد نورمحمدی یکی از سرسخت ترین زوجهای دفاعی لیگ برتر را تشکیل داده و حالا دوباره در سطحی بازی می کند که قبلا در استقلال حوزستان نمایش داده بود. با این بازی ها کاپیتان MIS در شهر اولین ها به محبوبیت خاصی رسیده است.

 

1436867

 

فریبرز گرامی(پارس جنوبی جم):


فریبرز گرامی برابر سایپا کرج یکبار دیگر نشان داد شم بالایی در گلزنی نیز دارد. او گل دوم تیمش را با یک ضربه سر تماشایی به ثمر رساند و در صحنه گل سوم نیز با جاگیری مناسب موفق شد دروازه حریف را به زیبایی باز کند تا با دوگل زده عنوان برترین مدافع گلزن لیگ را یدک بکشد. این مدافع 28 ساله که با نظر کمالوند در ترکیب پارس جنوبی جا افتاده شادی گلش را نیز با سرمربی خود تقسیم کرد. او بی تردید در آینده نیز می‌تواند روزهای خوبی را سپری کند و نقش موثری در ترکیب تیمش داشته باشد.

 

1436259

 

هافبک ها:

 

احسان حاج صفی(تراکتور):


اگر از تراکتوری ها درباره هافبک ملی پوش اصفهانی شان سئوال کنید به شما خواهند گفت: احسان همیشه خوبه!


هافبک ملی پوش تراکتور در بازی برابر گل گهر سیرجان دوباره در پست جدید خود به میدان رفت و نشان داد که در پست جدید جا افتاده است.


باتوجه به این که در خط هافبک دست دنیزلی بسیار باز است، انتظار می رود حضور حاج صفی در این قسمت از زمین تداوم یابد. حاج صفی چند سال پیش با نظر کی‌روش در پست هافبک دفاعی و میانی بازی کرد و نشان داد که می‌تواند مهره کارآمدی باشد. تداوم درخشش او در روزهای افت اشکان دژاگه از دلایل مهم بالانشینی تراکتوری هاست.

 

1436869


جلال الدین علی محمدی (پیکان):


علی محمدی در جدال با ماشین سازی با دو پاس منجر به گل توانست یک روز فوق العاده را از خود به جا بگذارد. وینگر سابق سپاهان که با عملکردی تکنیکی در جمع شاگردان حسین فرکی، توانسته تا به اینجای فصل در چهار گل این تیم تاثیرگذار ظاهر شود، در دیدار برابر ماشین سازی بعد از اینکه دو بار هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد، یک پاس منجر به پنالتی هم به عملکرد مثبتش اضافه کرد. او بعد از یکسال نیمکت نشینی در سپاهان دوباره فرصت نمایش و بازی را پیدا کرده و از این موقعیت نهایت استفاده را برده تا از فوتبال لذت ببرد و تیمش را هم در این لذت سهیم کند.

 

1436083

 

محمدرضا عباسی(ذوب آهن اصفهان):


هافبک تیم ذوب‌آهن به زعم علیرضا منصوریان یکی از بهترین بازیکنان لیگ تا به اینجا است. او که در بازی با تراکتور نمایش برتری در جدال با ستاره‌ها داشت در جدال با صنغت نفت آبادان برترین بازیکن تیمش بود. به خصوص در صحنه گل که بی نقص عمل کرد. او توپ را از علیرضا منظمی تحویل گرفت و با ضربه ای عالی که با پای غیر تخصصی و راست بود توپ را به کنج دروازه فرستاد تا یک امتیاز برای ذوبی‌ها به دست آید. عباسی حالا یکی از امیدهای منصوریان برای جدال با استقلال تهران است. جایی که می‌تواند نبرد جذابی با وریا غفوری داشته باشد و تیمش را به برتری در این بازی حساس برساند.

 

1436318

 

مهدی ترابی(پرسپولیس):


ترابی در دیدار مقابل استقلال با توجه به استراتژی کالدرون که ویژه دربی بود، پشت دو مهاجم مورد استفاده قرار گرفت. فشردگی بازیکنان استقلال در یک سوم دفاعی و به خصوص بخش میانی سبب شد تا ترابی که پستش هم تغییر کرده بود نتواند تمام ویژگی های بازی خود را به نمایش بگذارد اما یکی از بازیکنان شاخص پرسپولیس در بخش هجومی تیم بود و ارسال هایش دردسرهای زیادی برای مدافعین استقلال ایجاد کرد.


ترابی دفع ناقص دانشگر را با یک پاس عالی برای بازیکن تازه وارد خود فرستاد تا پاس تک گل سه امتیازی این دیدار حساس و حیاتی را داده باشد. او یکی از موثرترین بازیکنان کل لیگ در 4 هفته اول بوده است.

 

 


علی شجاعی(نساجی)


این دفاع چپ و هافبک سابق تیم های ملی پایه در اوج آمادگی است و با شادی گل های دیبالایی قصد دارد پیامی برای مربیان تیم امید بفرستد. برد این هفته نساجی مقابل شاهین در حالی به دست آمد که علی شجاعی با به ثمر رساندن یکی از گل ها بار دیگر ارزش های خود را نشان داد. بازیکنی که در غیاب گلزن های اسمی لیگ در صدر جدول گلزنان با شهریار مغانلو رقابت جالبی دارد. او پیش از این در بازی برابر پیکان و سایپا نیز برای نساجی گل زده بود و حالا با سه گل یکی از برترین گلزنان لیگ برتر در پایان این هفته است.

 

 

مهاجمان:


فراز امامعلی(پیکان):


پیکان موفق شد در یک نمایش برتر با ۶ گل حریف خود را شکست بدهد تا با روحیه بالا برای دیدار با فولاد آماده شود. فراز امامعلی در نمایشی موفق در بازی برابر ماشین سازی با ثبت دو گل و گرفتن یک پنالتی برای تیمش، سهم عمده‌ای در این پیروزی ایفا کرد. مهاجم جوان پیکان که در دو هفته ابتدایی فصل به دلیل محرومیت غیبت داشت، در این بازی موفق شد یکی از نمایش‌های فوق العاده خود را به اجرا بگذارد و حسین فرکی با این پیروزی در مسیر مورد اشاره خود قرار گیرد.

 

1436870


لوسیانوپریرا (فولاد)


لوسیانوپریرا مهاجم برزیلی تیم فولاد و آقای گل فصل قبل لیگ برتر ایران، که در سه بازی قبل نتوانسته بود گل بزند در دقایق پایانی بر روی پاس وحید نامداری و روی اشتباه و تعلل مدافعان شهر خودرو با یک بغل پای ساده دروازه مهدی رحمتی و شهر خود را باز کرد تا این گونه گل زدن هایش در لیگ نوزدهم را استارت بزند. شیمبا که با شماره ۲۹ معروف خود در فولاد حضور دارد، همچنان از گزینه‌های آقای گلی در لیگ برتر به حساب می آید .

 

دیدگاه‌ها