کد خبر : 1638652 | 01 مهر 1398 ساعت 12:58 | 139.3K بازدید | 0 دیدگاه

دنیا در انتظار جوایز بهترین‌های فیفا

THE BEST و توپ طلا؛ تفاوت‌های مهمترین جوایز فوتبالی

مراسم اهدای جوایز بهترین‌های فیفا امشب برگزار می‌شود و همه نگاه‌ها به جایزه بهترین فوتبالیست مرد دوخته شده که مسی، رونالدو و ویرژیل فن‌دایک نامزدهای دریافت آن هستند.

THE BEST و توپ طلا؛ تفاوت‌های مهمترین جوایز فوتبالی

به گزارش "ورزش سه"، مراسم اهدای جوایز بهترین‌های فیفا امشب برگزار می‌شود و برنده‌های جوایز بهترین‌های دنیای فوتبال مشخص خواهد شد. همانطور که انتظار می‌رود همه نگاه‌ها در آستانه این مراسم به جایزه بهترین بازیکن مرد دوخته شده که سه ستاره بزرگ دنیای فوتبال، مسی، رونالدو و ویرژیل فن‌دایک نامزدهای اصلی دریافت آن هستند.

 

جایزه بهترین‌های فیفا یا FIFA THE BEST هر ساله به بهترین‌های هر حوزه از فوتبال که عملکردشان در یک بازه زمانی مشخص ارزیابی می‌شود تعلق می‌گیرد. بهترین‌های 2019 فیفا به کسانی تعلق خواهد گرفت که در بازه زمانی 16 جولای 2018 تا 19 جولای 2019 به عنوان بهترین‌ها ارزیابی شده‌اند. این ارزیابی توسط هیاتی از متخصصین و کارشناسان انجام می‌شود.

 

1436949

 

رای‌گیری برای تعیین برنده‌ها از 31 جولای تا 19 آگوست 2019 انجام شده و هیات رای‌دهنده به طور مساوی متشکل از هواداران، روزنامه‌نگاران، مربیان تیم‌های ملی و کاپیتان‌های تیم‌های ملی بوده است.

 

در مراسمی که روز 2 سپتامبر در ورزشگاه سن‌سیروی میلان برگزار شد سه نامزد اول هر جایزه معرفی شدند و امشب در شهر میلان در مراسم اهدای جوایز، برنده‌های هر حوزه معرفی شده و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.
 

علاوه بر سه فینالیست نهایی فوتبالیست‌های مرد، این جایزه ده نامزد داشت که نتوانستند به مرحله پایانی راه یابند و امشب در مراسم حضور داشته باشند. ده نامزد دریافت این جایزه عبارت بودند از لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، ویرژیل فن‌دایک، فرانکی دی‌یونگ، ماتیس دی‌لیخت، هری کین، ادن هازارد، سادیو مانه، کیلیان امباپه و محمد صلاح.

 

1436948

 

اما دنیای فوتبال یک جایزه بسیار مهم دیگر هم دارد. توپ طلا جایزه‌ بااهمیتی است که هر ساله به بهترین بازیکن دنیای فوتبال تعلق می‌گیرد. اما بین توپ طلا و جوایز بهترین‌های فیفا تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

توپ طلا جایزه‌ای است که هر ساله از طرف مجله فرانسوی فرانس فوتبال برگزار و اهدا می‌شود. اما بهترین‌های فیفا همانطور که از نامش برمی‌آید توسط فیفا اهدا می‌شود.

 

1436960

 

از این گذشته، بازه زمانی ارزشیابی بازیکن‌ها هم در این دو جایزه متفاوت است. در توپ طلا، عملکرد هر بازیکن در یک سال تقویمی بررسی  می‌شود ولی در بهترین‌های فیفا، عملکرد فوتبالیست‌ها در طول یک فصل یعنی از تابستان تا تابستان سال بعدی بررسی می‌شود.

 

به همین علت است که این دو جایزه در زمان‌های مختلفی اهدا می‌شوند. مراسم توپ طلا به طور سنتی هر ساله در ماه دسامبر اهدا می‌شود اما جایزه بهترین‌های فیفا در فصل پاییز و معمولا در ماه سپتامبر به برندگانش اهدا می‌شود.

 

رای‌دهندگان این دو جایزه هم با هم تفاوت دارند. برای جایزه توپ طلا صرفاً گروهی برگزیده از روزنامه‌نگاران گوشه و کنار دنیا رای می‌دهند اما در جوایز بهترین‌های فیفا، هیاتی بین‌المللی کار رای‌دهی را انجام می‌دهد که متشکل از مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی، روزنامه‌نگاران و هواداران است.

 

دیدگاه‌ها