کد خبر : 1638809 | 02 مهر 1398 ساعت 10:41 | 27.7K بازدید | 0 دیدگاه

ملی‌پوش جنجالی زنان آمریکا، بهترین فوتبالیست زن دنیا

مگان راپینو، ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا و کاپیتان جنجالی این تیم دیشب موفق شد جایزه بهترین فوتبالیست زن دنیا را به خود اختصاص دهد.

ملی‌پوش جنجالی زنان آمریکا، بهترین فوتبالیست زن دنیا

به گزارش "ورزش سه"، مگان راپینو، کاپیتان 34ساله تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که اخیرا در جام‌جهانی فوتبال زنان تیم ملی کشورش را به مقام قهرمانی رسانده بود دیشب در مراسم بهترین‌های فیفا که در شهر میلان برگزار شد، جایزه بهترین بازیکن فوتبال زن سال دنیا را به  خود اختصاص داد.

 

راپینو برای دریافت این جایزه با هم‌تیمی‌اش الکس مورگان و مهاجم تیم ملی انگلیس، لوسی برونز رقابت داشت.

 

1437176

 

قهرمانی در جام‌جهانی فرانسه دومین جام‌جهانی پیاپی برای راپینو بود که در سال 2015 هم به همراه آمریکا به این جام دست یافته بود. راپینو به همراه تیم ملی آمریکا در المپیک 2012 هم به مدال طلا دست یافته بود.

 

راپینو بعد از دریافت جایزه خود در سخنانی گفت: "نمی‌دانم چه باید بگویم. امسال برای فوتبال زنان سال فوق‌العاده‌ای بود. به کسانی که تازه متوجه درخشش فوتبال زنان شده‌اند باید بگویم دیر رسیده‌اید. از اینکه در جام‌جهانی امسال حضور داشتم واقعا خوشحالم. ما شاهد جو فوق‌العاده‌ای بودیم".

 

بیرون از مستطیل سبز، راپینو یکی از پر سر و صداترین فوتبالیست‌های زن در تلاش برای یکسان شدن دستمزد فوتبالیست‌های زن با هم‌قطاران مردشان بوده است. او در عین حال در مسائل سیاسی آمریکا وارد شده و به همین علت چهره‌ای بسیار جنجالی بوده است. جدل‌های لفظی او با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که امسال و در جریان  جام‌جهانی و بعد از جام‌جهانی اتفاق افتاد راپینو را به یکی از جنجالی‌ترین ورزشکاران امسال دنیا تبدیل کرده بود.

 

دیدگاه‌ها