کد خبر : 1639766 | 06 مهر 1398 ساعت 17:50 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

رویای پرنس سرخ فِراری ادامه دارد

در دور تعیین خط و تایم‌گیری گرند پری روسیه در پیست سوچی چارلز لکلرک راننده‌ی فِراری موفق شد برای چهارمین مسابقه‌ی پیاپی با ثبت سریع‌ترین تایم پیست رده‌ی اول را برای شروع مسابقه از آن خود کند.

رویای پرنس سرخ فِراری ادامه دارد

به گزارش "ورزش سه"، این ششمین پل‌پوزیشن فصل 2019 برای لکلرک است. برای فهمیدن عظمت کار لکلرک کافی‌ست بدانید آخرین راننده‌ایی که موفق به کسب 4 پل‌پوزیشن پشت سر هم برای فِراری شده مایکل شوماخر افسانه‌ایی در سال 2000 بوده، ضمن اینکه لکلرک برای کسب پل‌پوزیشن در این فصل باید با قهرمان پنج‌باره جهان راننده‌ی مرسدس لوییس همیلتون در یکی از بهترین فصل‌های رانندگیش رقابت می‌کرد.


لکلرک که هفته‌ی پیش در سنگاپور یک قهرمانی را به استراتژی تیمش باخته و تقدیم هم‎تیمی خود سباستین وتل کرده، برای کسب سومین عنوان قهرمانی در سوچی بی‌تاب است. اتفاقی که اگر بیفتد می‌توان به آن نام تاریخ‌سازی داد! پیست سوچی در پنج سال حضورش در تقویم فرمول یک هرگز شاهد برنده شدن راننده‌ای غیر از رانندگان مرسدس نبوده، رکوردی که بسیار محتمل است فردا به دست لکلرک شکسته شود.


سه جلسه تمرین گرند پری روسیه تقریبا بدون حادثه سپری شد تا بیشترین هیجان و اکشن را امروز در تایم‌گیری داشته باشیم، جایی که به جرئت می‌توان گفت رقابت اصلی در گاراژها و در بین استراتژیست‌های دو تیم فِراری و مرسدس برپا بود. در نهایت نیز دو تیم با دو دست لاستیک متفاوت به پیست آمدند تا فردا فِراری مسابقه را با لاستیک سافت و مرسدس با لاستیک مدیوم شروع کند. قماری که باید دید این‌بار برای مرسدس جواب می‌دهد و این تیم را به فرم خوب و دست‌نیافتنی نیم‌فصل اولش برمی‌گرداند یا بار دیگر این تیم مقهور دست فرمان پرنس جوان فراری چارلز لکلرک شده و دستش از جام کوتاه می‌ماند.

 

1438368


گفتنی‌ست سباستین وتل دیگر راننده‌ی فِراری با اشتباهی که داشت رده‌ی دوم را به همیلتون باخت و در تایم‌گیری سوم شد.


فردا و از ساعت 2:40 دقیقه لکلرک از رده‌ی اول، لوییس همیلتون از رده‌ی دوم و سباستین وتل از رده‌ی سوم  مسابقه‌ را استارت خواهند زد. منتظر بیشترین اکشن و سبقت‌گیری در همان استارت مسابقه و مسیر مستقیمی یک کیلومتری قبل از پیچ دوم باشید. جایی که جز نبرد همیلتون با لکلرک برای کسب پیشتازی قطعا شاهد تلاش بی‌امان وتل برای پس گرفتن جایگاه دوم از همیلتون نیز خواهیم بود، امری که با توجه به لاستیک سافت فِراری چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. جدال ماشین‌های میانه‌ی جدول نیز مثل همیشه داغ و پربرخورد ادامه خواهد داشت. زیر آسمان خاکستری و سرد سوچی، آتش رقابت داغِ داغ است.

 

1438369

دیدگاه‌ها