کد خبر : 1641101 | 12 مهر 1398 ساعت 14:32 | 13.8K بازدید | 0 دیدگاه

در اظهاراتی جنجالی؛

مکس ورشتپن، همیلتون و لکلرک را به مبارزه طلبید!

مکس ورشتپن: لوییس همیلتون راننده‌ی محشری‌ست ولی او هیچ‌وقت قوی‌ترین هم‌تیمی‌ها را نداشته.

مکس ورشتپن، همیلتون و لکلرک را به مبارزه طلبید!

 

به گزارش "ورزش سه"؛ مکس ورشتپن معتقد است سلطه‌ی لوییس همیلتون بر فرمول یک حاصل کمک هم‌تیمی‌هایی‌ست که هرگز نتوانسته‌اند او را به چالش بکشند. به‌رغم دوری همیلتون از فرم ایده‌آل -او تا قبل از پیروزی در گرند پری روسیه از هفت مسابقه‌ی قبلی فقط دو پیروزی کسب کرده بود- این راننده‌‌ی بریتانیایی بسیار نزدیک به کسب ششمین عنوان قهرمانی جهان خود در این فصل است.

همیلتونِ سی و چهار ساله تاکنون با راننده‌هایی مثل فرناندو آلونسو، جنسن باتن و نیکو رُزبرگ هم‌تیمی بوده، این سه نفر در دورانی که با همیلتون هم‌تیمی بوده‌اند روی هم رفته چهار عنوان قهرمانی جهان کسب کرده‌اند.

اما بعد از خداحافظی رُزبرگ از فرمول یک که پس از شکست خفیف همیلتون در فصل 2016 و کسب عنوان قهرمانی جهان وی رخ داد، والتری بوتاس به عنوان هم‌تیمی جدید همیلتون به مرسدس پیوست.

بوتاس از آن موقع پنج پیروزی برای مرسدس کسب کرده و در مقابل همیلتون موفق به فتح 28 مسابقه شده است. اگر اتفاق عجیب و غریبی نیفتد، همیلتون امسال نیز برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی جهان را کسب می‌کند. گفتنی‌ست در دور آخر مسابقه‌ی سنگاپور به بوتاس دستور داده شد برای حفظ جایگاه همیلتون از سرعت خود بکاهد و پشت سر او باقی بماند. سال گذشته نیز در همین مسابقه‌ی سنگاپور راننده‌ی فنلاندی مرسدس با دستور تیمی از سر راه همیلتون کنار رفت تا اجازه دهد او مسابقه را ببرد.

ورشتپن می‌گوید: "در طول این سال‌ها همیلتون هرگز قوی‌ترین هم‌تیمی‌ها را نداشته. اگر شما ماشین مناسب را داشته باشید، می‌توانید هر کسی را شکست دهید. لویس راننده‌ی فوق‌العاده‌ای‌ست، یکی از بهترین راننده‌هایی که فرمول یک تا امروز به خود دیده. اما او بهترین ماشین را هم دارد و وقتی شما قوی‌ترین ماشین را دارید، تنها کسی که واقعا دارید با او مبارزه می‌کنید، هم‌تیمی‌تان است."

 

1440078

 

همیلتون گفته که از پیوستن ورشتپن به تیم مرسدس استقبال می‌کند. توتو ولف، رییس همیلتون، یکی از طرفداران این راننده‌ی هلندی‌ست که به تازگی 22 ساله شده. اما مدیر مرسدس چشمش به شدت از رقابت زهرآلود همیلتون و رُزبرگ در گذشته ترسیده و قرارداد بوتاس را برای حداقل یک سال دیگر تمدید کرده است.

ورشتپن تا پایان فصل بعد تحت کنترل ردبول باقی می‌ماند، اما آیا خود او تمایلی برای هم‌تیمی شدن و مبارزه با همیلتون دارد؟

او به این سوال چنین پاسخ می‌دهد: " اگر چنین اتفاقی بیفتد، خب دیگر اتفاقی‌ست که افتاده اما به هر حال چیزی نیست که من آرزویش را داشته باشم یا خوابش را ببینم!"

ورشتپن در مسابقات قهرمانی گرفتار رقابت با یکی از ستاره‌های نوظهور فرمول یک؛ چارلز لکلرک شده و این دو نزدیک‌ترین رقبای همیلتون در پنج مسابقه‌ی باقی‌مانده از بین رانندگان دیگر تیم‎‌ها هستند. همیلتون در حال حاضر 107 امتیاز از لکلرک  و 110 امتیاز از ورشتپن در جدول قهرمانی رانندگان پیش است و تا پایان فصل تنها 130 امتیاز برای جمع کردن باقی‌مانده است.

شایان ذکر است که لکلرک و ورشتپن که تقریبا هم‌سن هستند از کودکی و از زمان شرکت در مسابقات کارتینگ با هم رقابت نزدیک و پرتنشی داشته‌اند و تماشای نبرد این دو جوان آینده‌دار فرمول یک روی آسفالت یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت این فصل از رقابت‌های فرمول یک بوده است.

 

1440080

 

مانند همیلتون، پدر ورشتپن نیز که خود راننده‌‌ی فرمول یک بوده و در طول حرفه‌ی خود 106 مسابقه را تجربه کرده، در شکل دادن به مسیر حرفه‌ای پسرش نقش مهمی داشته.

ورشتپن با یادآوری پانزده سالگی خود و دوران مسابقه دادنش در کارتینگ می‌گوید: "هنگام آمدن به فرمول یک من با هیچ سورپرایزی روبرو نشدم چرا که هیچ‌کس نمی‌توانست به اندازه‌ی پدرم به من سخت بگیرد. در یکی از مسابقات کارتینگ من می‌توانستم به راحتی ببرم، در اولین پیچ یک نفر از من سبقت گرفت و من خواستم که بلافاصله رده‌ام را از او پس بگیرم. سعی کردم که در یک پیچ خیلی سرعت بالا از او سبقت بگیرم، او مرا ندید و با هم تصادف کردیم. پدرم خیلی برای آن مسابقه زحمت کشیده بود و من زحماتش را هدر داده بودم. او به شدت عصبانی بود و با من حرف نمی‌زد. در راه برگشت به خانه او چیزی گفت و من شروع به بحث کردم، نزدیک یک پمپ بنزین در چند کیلومتری خانه زد کنار و به من گفت پیاده شو. خلاصه من را از ماشین پرت کرد بیرون و گفت خودت برگرد و بعد گاز داد و رفت. مجبور شدم به مادرم که او هم در مسابقه همراهمان بود زنگ بزنم که بیاید دنبالم. پدرم تا یک هفته با من حرف نمی‌زد."

 

1440077

 

مکس ورشتپن در آخرین اظهارات جنجالی خود ادعا کرده که از همیلتون و لکلرک راننده‌ی سریع‌تری‌ست. او هم‌اکنون با سه امتیاز کمتر پس از لکلرک در رده‌ی چهارم جدول رقابت رانندگان برای قهرمانی جهان قرار دارد. البته باید گفت که ماشین ردبول که از هر دو ماشین مرسدس و فراری کندتر است اینجا به ضرر او تمام شده. او می‌گوید که اگر ماشینی مشابه مرسدس و فراری داشت از رانندگان این دو تیم سریع‌تر می‌بود.

"شخصا فکر می‌کنم اگر در ماشین مشابه آنها رانندگی کنم می‌توانم 0.2 ثانیه از آنها سریع‌تر باشم. دور تایم‌گیری لکلرک در روسیه را که دیدم با خودم گفتم واقعا آنجا زمان بیشتری برای به دست آوردن هست. نمی‌خواهم که گستاخ و مغرور به نظر برسم ولی به عنوان یک راننده شما باید فکر کنید که از بقیه سریع‌تر هستید."

این اولین باری نیست که در هفته‌های اخیر ورشتپن علیه همیلتون صحبت می‌کند. ورشتپن که تا پایان فصل بعد با ردبول قرارداد دارد، بهترین شانسش برای رقابتِ برابر با همیلتون، ارتقا ماشین این تیم اتریشی است. اما او چندان به رخ دادن این احتمال طی 12 ماه آینده خوش‌بین نیست.

او می‌گوید: "به نظرم واضح است که من امسال گاهی بالاتر از حد انتظار ظاهر شدم. مردم اغلب فکر می‌کنند که "خب ردبول هم آن‌قدرها بد نیست، این تیم در سطح فراری و مرسدس است." اما نظر من را بخواهید ما معمولا کمی بیش از آن‌چه به نظر می‌رسد از آنها عقبیم. ما هنوز قدم‌های لازم برای حضور در رقابت بالای جدول در فصل آینده را برنداشته‌ایم."

 

1440081

 

دیدگاه‌ها