کد خبر : 1639966 | 07 مهر 1398 ساعت 15:14 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

تساوی مادریدی‌ها به نفع بارسا

نمایش دور از انتظار هازارد و فلیکس در دربی بی کیفیت

شب گذشته شهرآورد مادرید در حالی برگزار شد که اکثر علاقه‌مندان به فوتبال منتظر درخشش دوستاره گران‌قیمت و تازه به خدمت گرفته این دو باشگاه بودند اما چنین چیزی حاصل نشد.

نمایش دور از انتظار هازارد و فلیکس در دربی بی کیفیت

به گزارش "ورزش سه"، برای اینکه متوجه شویم دربی شهر مادرید یکی از جذاب‌ترین بازی‌های فوتبال اروپا به شمار می آید کافی است به روند زمانی خرید بلیت این بازی در پیش فصل بپردازیم. جایی که تمام سکوهای به معرض فروش گذاشته‌شده در کمترین زمان ممکن یعنی کمتر از 16 دقیقه حتی زودتر الکلاسیکو به فروش رسید یا به قولی سولد اوت شد.


دیگرهیچ شکی وجود ندارد از اینکه دیگو سیمئونه موفق شده است در این چند سال حضورش در تیم سابق خود، برند اتلتیکو را جانی دوباره ببخشد تا جایی که این تیم را دو بار در آستانه فتح جام باشگاه‌های اروپا به لیسبون و میلان رساند اما هر بار دستی بالاتر این جام را از چنگ او ربود. در مورد دومین شکست اتلتیکو در فینال جام لیگ قهرمانان اروپا شاید نقل‌قول ال چولو یعنی کارلوس سیمئونه جالب‌توجه باشد:


کارلوس فاش کرد که پسرش سال گذشته سخت‌ترین لحظات عمرش را گذرانده است:


"هیچ‌گاه او را این‌طور ندیده بودم. پس از شکست سال گذشته مقابل رئال مادرید، به معنای واقعی کلمه شکسته شده بود. وقتی ورزشگاه را ترک کرد نمی‌دانست در اتلتیکو می‌ماند یا نه. در بلاتکلیفی عجیبی گرفتار شده بود. چون واقعاً احساس پوچی و ناامیدی می‌کرد. دومین باخت در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بزرگ‌ترین ناراحتی عمر دیگو بود."

 

1438633


این جملات شاید عمق کینه سیمئونه را از رئال مادرید مشخص کند و شاید دلیل بارزی باشد براشتهای سیری‌ناپذیرش برای در هم کوبیدن رئال مادرید.


 اما شب گذشته این دو برای اولین بار پس‌ازآن دیدار عجیب‌وغریب در مت لایف استادیوم آمریکا که آتلتیکو موفق شده بود با نتیجه 7 گل شاگردان زیدان را تحقیر کند، در ورزشگاه زیبای "وندا متروپولیتانو" به دیدار هم رفتند. این در حالی است که اتلتیکو هنوز موفق نشده در این ورزشگاه جشن پیروزی را برابر این دشمن قدیمی خود برپا کند و حالا بهترین فرصت برای این تیم بود تا با پیروزی در این دیدار هم صدرنشین را از جایگاهش ساقط کند و هم آنکه خودش به‌جایش به صدر جدول رده‌بندی برسد و هم طلسم این ورزشگاه را بشکند.


 پیش‌ازاین دیدار گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آن بود که دو شماره هفت جدید این باشگاه که برای اولین مرتبه این دیدار را به‌طور رسمی تجربه می‌کنند می‌توانند نقشی تعیین‌کننده را در این بازی ایفا کنند. همچنان که پیش‌ازاین رونالدو و گریژمان هر زمان اراده می‌کردند در این بازی نتایج را به سود تیم خود تغییر می‌دادند، اما هر چه به دقایق پایانی این دیدار نزدیک می‌شدیم هیچ حرکت مثبتی را از این دو ستاره گران‌قیمت این دو تیم ندیدیم تا جاییکه عمر حضورشان در این بازی به دقیقه 80 هم نرسید. ژائو فلیکس در دقیقه 70 و هازارد در دقیقه 77 جایشان را به یورنته و خامس دادند. فلیکس با رِیت 6 پس از دیگو کاستا ضعیف‌ترین بازیکن اتلتیکو در این بازی بود و هازارد هم با رِیت 6.7 جزو بازیکنان ضعیف رئال مادرید محسوب می‌شد.

 

1438632


سایت as دلیل کیفیت پایین این دو بازیکن در این دیدار را بیشتر به تفکرات دفاعی هر دو مربی ربط داد و معتقد بود که اگر سیمئونه و زیدان تا این حد محتاطانه به این بازی پا نمی‌گذاشتند، قطعاً بازی پرفروغ‌تری را از این دو بازیکن بااستعداد فوتبال اروپا می‌توانستیم تماشا کنیم. علاوه بر بازی تدافعی دو تیم می‌توان گفت هم ادن هازارد و هم ژائو فیلیکس به‌شدت تحت تأثیر جو این بازی قرار گرفتند و تا پایان هم نتوانستند خودشان را از جو سنگین متروپولیانتو نجات دهند. مجموع 4 شوت به داخل دروازه حاکی از این داشت که تساوی یا به‌نوعی عدم قبول شکست در این برهه می‌توانست در اولویت اهداف دو مربی صاحب سبک فوتبال اسپانیا باشد و درنهایت هر دو مربی در کنفرانس بعد از بازی راضی به نظر می‌رسیدند، هرچند این تساوی بیشتر از هر تیمی به نفع بارسایی ها تمام شد.


 به‌هرحال 274 شهرآورد شهر مادرید در سپتامبر 2019 برخلاف بازی‌های گذشته این دو تیم نتوانست اهالی فوتبال را راضی کند که این موضوع نمی‌توانست بی‌ارتباط با عدم حضور ستاره‌های این دو تیم در طی 5 سال گذشته باشد.

دیدگاه‌ها