کد خبر : 1640167 | 08 مهر 1398 ساعت 13:07 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

نماینده ایرانی مامور تحقیقات در فدراسیون فوتبال عراق

فدراسیون جهانی فوتبال یک نماینده ایرانی را برای بررسی اتفاقات رخ داده در فدراسیون فوتبال عراق مامور کرده است.

نماینده ایرانی مامور تحقیقات در فدراسیون فوتبال عراق

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، انتخابات فدراسیون فوتبال عراق و احراز نشدن صلاحیت «عدنان درجال» یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال عراق به یکی از عجیب ترین پرونده های فوتبالی این کشور تبدیل شده است. درجال بعد از این اتفاق علاوه بر شکایت به فیفا، به دادگاه عراق هم بابت جعل شدن مدارکش شکایت کرد. این پرونده که شکایت جمعی از پیشکسوتان فوتبال عراق را هم در پی داشت، حتی به دادگاه عالی ورزش هم کشیده شد.

 

دادگاه عراق در این خصوص رای به بازداشت و زندانی شدن دو عضو فدراسیون فوتبال عراق داد و این موضوعی است که باعث حساسیت فیفا شده است.

 

سایت «اسپورت عراق» شب گذشته در این ارتباط اعلام کرد: «فیفا یک نماینده ایرانی الاصل را به عراق می فرستد تا درباره زندانی شدن کارمندان فدراسیون فوتبال تحقیق کند. نماینده با طرف های درگیر در مسأله مذکور و همچنین مقامات وزارت ورزش دیدار می کند.»

 

به این ترتیب در صورتی که دخالت وزارت ورزش و سایر نهادها در انتخابات فدراسیون فوتبال عراق مسجل شود، این فدراسیون تعلیق خواهد شد.

 

عراق یکی از حریفان جدی ایران در مرحله دوم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ است و علاوه بر انتخاب یک نماینده ایرانی برای رسیدگی به این پرونده، تعلیق فدراسیون این کشور و محرومیت از بازی های بین المللی می تواند برای فدراسیون ایران جالب توجه باشد.

دیدگاه‌ها