کد خبر : 1641378 | 13 مهر 1398 ساعت 11:25 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

تفاوت‌های کورتوا- ناواس؛ برنابئو دلتنگ کیلور است؟

تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی رئال مادرید در شروع فعالیت خود در این تیم رکوردی به ثبت رسانده که حتی از رکورد کیلور ناواس دروازه‌بان سابق این تیم هم بدتر است.

تفاوت‌های کورتوا- ناواس؛ برنابئو دلتنگ کیلور است؟

به گزارش "ورزش سه"، کیلور ناواس، دروازه‌بان سابق رئال ماردید که حالا در پاری سن ژرمن حضور دارد در شروع حضور خود در رئال مادرید آمار بدی داشت و به خاطر شروع نه چندان خوب خود در برنابئو با انتقادهای زیادی مواجه بود. هر چند ناواس در نهایت در مسیر پیشرفت قرار گرفت و با درخشش در دروازه رئال نزد هواداران این تیم به دروازه‌بانی محبوب تبدیل شد. اما حالا تیبو کورتوا که به عنوان جانشین ناواس به مادرید آمده هم در همان مسیر ناواس قدم برداشته و در شروع خود در رئال آماری حتی بدتر از آمار ناواس ثبت کرده است.

 

1440384

 

تیبو کورتوا در 43 بازی اول خود برای رئال مادرید 59 گل دریافت کرده و این در حالی است که کیلور ناواس در 43 بازی اول خود 31 گل دریافت کرده بود. جالب اینجا است که ناواس به خاطر این آمار با انتقاد شدید هواداران رئال روبرو شده بود و حالا کورتوا آماری به مراتب بدتر از او به ثبت رسانده است.

 

آمار شروع به کار این دو دروازه‌بان در رئال مادرید جنبه‌های جالب دیگری هم دارد. کورتوا در این مدت با پیراهن رئال هر 65 دقیقه یک گل دریافت کرده و این در حالی است که ناواس در شروع کار خود در برنابئو هر 90 دقیقه یک گل دریافت کرده بود. این نشان می‌دهد که دروازه‌بان بلژیکی از نظر میانگین زمان دریافت گل 25 دقیقه زودتر از سنگربان کاستاریکایی دروازه‌اش را باز شده دیده.

 

1440385

 

آمار این دو دروازه‌بان از نظر کلین‌شیت هم تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد. تیبو کورتوا در 43 بازی خود برای رئال تنها 12 کلین‌شیت داشته و این در حالی است که ناواس در تعداد بازی برابر با او 20 بار دروازه تیمش را بسته نگه داشته بوه.

 

از سوی دیگر کورتوا از زمانی که به رئال مادرید پیوسته تا کنون طولانی‌ترین زمانی که موفق شده دروازه تیمش را بسته نگه دارد سه بازی پیاپی بوده. این دروازه‌بان بلژیکی دو بار هم در دو بازی پیاپی موفق به ثبت کلین‌شیت شده است. ولی کیلور ناواس در فصل اول حضورش در برنابئو از نظر آمار کلین‌شیت‌های پیاپی بسیار موفق بوده و توانسته در رقابتهای مختلف به مدت 534 دقیقه دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

 

دیدگاه‌ها