کد خبر : 1641514 | 13 مهر 1398 ساعت 17:59 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

علی‌نژاد باید با من هماهنگ می‌شد؛او خودسرانه عمل می‌کند

میراسماعیلی: من دروغ گفتم؟اسنادش موجود است!

رییس فدراسیون جودو گفت: اسناد و مدارک ثبت شکایت در دادگاه CAS توسط رییس کمیسیون بین الملل کمیته المپیک موجود است.

میراسماعیلی: من دروغ گفتم؟اسنادش موجود است!

 

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که باید بیش از همه تمرکز مسئولان ورزش کشور به ویژه فدراسیون جودو روی رفع تعلیق این رشته باشد، برخی ناهماهنگی های به وجود آمده باعث شده تا 2 تن از مسئولان علیه هم موضع بگیرند. بعد از صحبت‌هایی که آرش میراسماعیلی امروز در گفت‌وگو با "ورزش سه" انجام داد و از شکایت رییس کمیسیون روابط بین الملل کمیته ملی المپیک به دادگاه CAS بدون هماهنگی او صحبت به میان آورد، مهدی علی‌نژاد، رییس فدراسیون ووشو که مسئولیت کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک را برعهده دارد، در مصاحبه‌ای با "ورزش‌سه" ادعای رییس فدراسیون جودو را رد و ادعا کرد او دروغ می‌گوید!


حالا بار دیگر نوبت به آرش میراسماعیلی رسید تا پاسخ ادعای رییس کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته‌ملی المپیک را بدهد. رییس فدراسیون جودو در گفت‌وگو با "ورزش‌سه" در واکنش به اظهارات علی‌نژاد گفت: دوست نداشتم این موضوع اینقدر در رسانه‌ها باز شود، اما متاسفانه صحبت‌هایی بیان شده که باید پاسخ آن را جهت شفاف سازی بدهم. من همانطور که در مصاحبه قبلی گفتم با رییس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش کاملا هماهنگ هستم. با این حال متاسفانه به من خبر رسیده که شکایتی از سوی کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته‌ملی المپیک در دادگاه CAS ثبت شده و حتی رسید آن را برای من ارسال کردند. لایحه‌ای نیز از سوی دوستان تنظیم شده است.
وی افزود: این اقدامات وظیفه فدراسیون بود. ما کاملا هماهنگ بودیم و ایمیلی هم که به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارسال کردیم، با تایید وزیر ورزش و آقای صالحی امیری بود. پیگیری چنین موضوعی در دادگاه CAS یک کار حقوقی است و در حیطه وظایف کمیسیون بین الملل نیست. این کار باید توسط وکلای باتجربه انجام شود.


رییس فدراسیون جودو در واکنش به اینکه علی نژاد اعلام کرده صالحی امیری از او خواسته تا در مساله به وجود آمده کمیسیون بین الملل کمک کند، گفت: شاید صالحی امیری با دوستان صحبت کرده باشد، اما علی نژاد باید با بنده هم جلسه می گذاشت و در این باره صحبت می کرد چون یک مرجع رسمی یعنی فدراسیون جودو باید پاسخگوی این اتفاقات باشد. متاسفانه او همیشه خودسرانه عمل می کند. چند وقت قبل هم یک موضوع محرمانه یعنی همان خبر تعلیق فدراسیون جودو توسط دبیر همین کمیسیون 2 روز قبل از اعلام رسمی در صفحه شخصی ایشان منتشر و اعلام شد!


میراسماعیلی در واکنش به اینکه علی نژاد تاکید کرده هیچ شکایتی از سوی کمیسیون روابط بین‌الملل در دادگاه CAS‌ ثبت نشده، عنوان کرد: اسناد این ثبت شکایت دست بنده است. هزار فرانک سوییس پرداخت شده و شکایت هم ثبت شده است. فقط لایحه را ارسال نکردند چون آن باید از طریق فدراسیون جودو ارسال شود. اسنادی که در اختیار دارم، محرمانه است، وگرنه می توانستم آن ها را منتشر کنم. اگر آقای علی نژاد بخواهد، می توانم این اسناد را به او نشان دهم.
وی ادامه داد: ما با کمیسیون کمیته ملی المپیک هماهنگ هستیم و لایحه در حال تنظیم است. من با صالحی امیری هم صحبت کردم و گفتم جلسه ای بگذارید تا موازی کاری به وجود نیاید. رفع تعلیق جودو یک کار ملی است و هر کسی باید طبق شرح وظایف خودش عمل کند. من به عنوان رییس فدراسیون با سلطانی‌فر و صالحی‌امیری هماهنگ هستم. این کارها در حیطه وظیفه علی‌نژاد نیست. اگر می‌خواستیم که خودمان از ایشان مشورت می‌گرفتیم.


رییس فدراسیون جودو در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اینکه علی نژاد مرا به دروغگویی متهم کرده، اصلا کار درستی نیست. این کارها خوب نیست. من همه صحبت‌هایم از روی مدارکی است که در اختیار دارم. آقای وثوق احمدی به عنوان وکیل و آقای بیگلری به عنوان داور از سوی کمیسیون بین الملل به دادگاه CAS معرفی شدند. این در حالی است که ما خودمان در فدراسیون با وکیل قرارداد بستیم. این عدم هماهنگی ها اصلا خوب نیست. خدا را شکر آقای صالحی امیری به موضوع ورود کرده و ما آماده برگزاری جلسه هستیم. پیگیری این کارها در کمیته ملی المپیک هم به کمیسیون حقوقی مربوط می شود.


وی اضافه کرد: ما کار خودمان را جلو می بریم. وکیل فدراسیون تمام اسناد و مدارک محرمانه را در اختیار دارد. در نهایت من باید جوابگوی اتفاقات فدراسیون جودو باشم. من باید اطلاعات به کسی که می خواهد ایمیل بزند یا شکایت کند،‌ بدهم. تمام ایمیل های رد و بدل شده در فدراسیون است. هدف علی نژاد را از این کارها نمی دانم. هدف همه مسئولان باید هدف ملی باشد.

 

میراسماعیلی در پایان گفت: بحث حضور من نیست. اینکه می گویند فلانی از فشار تعلیق جودو به حاشیه رفته، درست نیست. این مشکل برای جودوی ایران به وجود آمده و باید در کنار هم برای رفع آن حرکت کنیم. امیدوارم کسی برای خودش خودسرانه عمل نکند.

دیدگاه‌ها