کد خبر : 1641944 | 15 مهر 1398 ساعت 17:15 | 50K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: چه والیبالی! چه پسرهای رشیدی!

2 پیروزی و یک بازی خوب؛ این نتیجه‌ای است که تیم ملی والیبال با بازیکنان جوانش گرفته است.

یادداشت: چه والیبالی! چه پسرهای رشیدی!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری ، بعد از اینکه ایران با بازیکنان اصلی‌اش مقابل روسیه و مصر در جام‌جهانی باخت، ترکیب عوض شد. ایگور کولاکوویچ، سرمربی این تیم که اعتراف کرده بود این 2 شکست به‌خاطر خستگی بازیکنان بوده است، از بازی سوم ترکیب را تغییر داد. در بازی با کانادا و استرالیا جوانان به میدان رفتند و 3 بر یک هر 2 بازی را بردند.


بازی در مقابل برزیلی که در 4 بازی اول فقط در بازی با مصر یک ست از دست داده بود، سخت به‌نظر می‌رسید. به هرحال برزیل یکی از بهترین‌های جهان است. آنها برای بازی صبح دیروز همه ستاره‌هایشان را هم داشتند؛ لئال هیدالگو، آلان سوزا، لوکاس ساتکمپ، ریکاردو لوکارلی، مائوریسیو دسوزا، برونو رزنده و تالس هوس. بیشتر آنهایی که برای ایران بازی را شروع کردند جوان بودند؛ جواد کریمی، پوریا یلی، مسعود غلامی، امیرحسین اسفندیار، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور.


کسانی که ساعتهشت و نیم صبح پای تلویزیون بودند، از بازی جوانان شگفت‌زده شدند. با اینکه این بازیکنان 2 بازی قبلی را برده بودند اما برای آنها قابل پیش‌بینی نبود در مقابل برزیل بازی خوبی را به نمایش بگذارند. ایران در ست اول ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسید. گرفتن یک ست از این تیم هم برای بازیکنان مهم بود. برزیل ست‌های بعدی را ۲۵ بر ۲۱، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۲ برد. این شکست جایگاه ایران را از هفتمی به هشتمی رساند اما با همین شکست والیبال ایران به آینده امیدوار شد. در این چند سال اخیر که والیبال در اوج بوده، تغییراتی داشته، در هر دوره جای دو ،سه‌بازیکن با هم عوض شده اما کمتر کسی جرأت کرده این تیم را بدون سعید معروف، محمد موسوی و دیگر ستاره‌هایش تصور کند.


دیروز جواد کریمی با پاس‌هایش همه را امیدوار کرد که اگر روزی معروف نباشد، کسی هست که جایش را پر کند. نگرانی اصلی برای تیم ملی والیبال پرکردن جای خالی معروف بود. در پست‌های دیگر هم بازی جوانان قابل تأیید است. برای این تأیید، می‌شود به آمار بازی استناد کرد. پوریا یلی، پشت‌خط‌زن ایران با 25امتیاز، امتیاز‌آورترین بازیکن بود. این در حالی است که یاندی لئان پشت‌خط‌زن برزیلی فقط 16امتیاز گرفت.


به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی بازیکنان جوان ایران، همان مشکل همیشگی والیبالیست‌های ایرانی، یعنی دریافت است. 34درصد دریافت‌های ایران در بازی موفق بود ولی در تیم برزیل این موفقیت 49 درصد بود. از 96 سرویسی که ایرانی‌ها زدند، 18سرویس به خطا رفت. از 101 سرویس برزیلی‌ها هم 16 سرویس خطا بود. در آبشار، ایران 58امتیاز گرفت و برزیل 59امتیاز. 2تیم در دفاع تور به اندازه هم امتیاز گرفتند؛ 8امتیاز.

 

دیدگاه‌ها