کد خبر : 1642151 | 16 مهر 1398 ساعت 15:49 | 47.6K بازدید | 0 دیدگاه

چرا تماشای بازی آلمان-آرژانتین وظیفه ماست؟

آرژانتین رو به افول در مقابل آلمان پر فراز و نشیب در ماه های اخیر؛ فردا شب ورزشگاه سیگنال آیدونا پارک دورتموند میزبان ستاره های دو تیم خواهد بود .

چرا تماشای بازی آلمان-آرژانتین وظیفه ماست؟

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم آلمان و آرژانتین سه بار در فینال جام های جهانی با یکدیگر  دیدار کرده اند که این رکوردی منحصر به فرد در میان تیم‌های جهان به حساب می آید. این یک بازی تماشایی و کلاسیک با حضور تعداد زیادی از استعدادهای بزرگ فوتبال دنیاست. مسابقه ای که به شدت دیدنی و جذاب خواهد بود.

 

*فینال ۱۹۸۶ ، جام جهانی مکزیک ، ورزشگاه آستک مکزیکوسیتی مملو از تماشاگر بود ، قرار بود آلمان های پرادعا در مقابل آرژانتین مارادونا قرار گیرند ، نبردی جذاب در زیر آفتاب تند مکزیک ، آلبی سلسته با دو گل خوزه لوئیس براون و خورخه والدانو پیش افتاد اما آلمان ها باز هم به بازی بازگشتند و رومینیگه و فولر بازی را به تساوی کشاندند ، در حالی که ژرمن ها فشار بیشتری را روی دروازه آرژانتین وارد میکردند تا گل پیروزی را بزنند ، آخرین شورشی (دیگو مارادونا) باز هم روی یک پاس زیبا خورخه بورچاگا را در موقعیت گل قرار داد تا او با خونسردی تمام دروازه هارالد شوماخر را باز کند و آرژانتین برای دومین بار قهرمان جام جهانی شود .

 

1441413


*چهار سال بعد در ایتالیا، در استادیوم المپیک شهر رم ، این دو تیم باز هم در فینال مهمترین تورنمنت ورزشی به هم رسیدند، از تیم ۸۶ آرژانتین فقط دن دیگو باقی مانده بود و ژرمن ها با مربیگری کاپیتان اسبق خود فرانس بکن بائر پا به فینال گذاشته بودند، ادگاردو کودسال داور جنجالی مکزیکی در دقیقه ۶۵ پدرو مونزون را اخراج کرد و در ادامه نیز گوستاوو دزوتی با گرفتن کارت زرد دوم اخراج شود تا کار آرژانتین سخت و سخت تر شود . بازی به دقایق انتهایی خود نزدیک می‌شد که رودی فولر در محوطه جریمه آرژانتین سرنگون شد تا کودسال مکزیکی نقطه ی پنالتی را نشان دهد. سرجیو گویگوچه آ که تا قبل از فینال، چهار  ضربه ی پنالتی را مهار کرده بود تنها امید مردم آرژانتین بود ، اما آندریاس برمه با خونسردی  توپ را وارد دروازه کرد تا آلمان ها به سومین قهرمانی خود در جام جهانی برسند .

 

 

1441415


*24 سال از آن فینال گذشت و باز هم آرژانتین و آلمان در فینال جام جهانی به هم برسند ، این‌بار در برزیل ، آلمانی ها برزیل را در مقابل چشمان تماشاگرانشان با ۷ گل در هم کوبیده بودند و آرژانتینی ها توانسته بودند هلندِ لوییز فن خال را در ضربات پنالتی شکست دهند و پا به فینال بگذارند .نیکولا ریتزولی داور ایتالیایی سوت آغاز بازی را در ورزشگاه ماراکانا نواخت تا این فینال کلاسیک شروع شود، بازی کاملا متعادل پیش می‌رفت و دو تیم موقعیت‌های حساسی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند ، ماریو گوتزه در دقیقه ۸۸ به جای میرسلاو کلوزه وارد زمین شد، بازیکنی که قرار بود مهمترین گل تاریخ زندگی ورزشی خود را بزند، بازی به وقت های اضافه رفت و در دقیقه ۱۱۳ گوتزه گل پیروزی بخش ژرمن ها را وارد دروازه سرخیو رومرو کرد تا لیونل مسی بهترین بازیکن تورنومنت دستش از جام کوتاه بماند و آرژانتینی ها همانند ۴ سال قبل که با سرمربیگری دن دیه‌گو در آفریقای جنوبی مقابل ژرمن ها شکست خورده بودند، باز هم ناکام بمانند و نتوانند انتقام خود را بگیرند .

 

1441414

 

حالا باز هم این دو تیم در دیداری دوستانه به مصاف هم خواهند رفت ، آرژانتین رو به افول در مقابل آلمان پر فراز و نشیب در ماه های اخیر، ورزشگاه سیگنال آیدونا پارک دورتموند میزبان ستاره های دو تیم خواهد بود تا باز هم نبردی کلاسیک و جذاب را شاهد باشیم ‌.

 

اشکان حلاجی

دیدگاه‌ها