کد خبر : 1642471 | 18 مهر 1398 ساعت 10:55 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

ایران – کامبوج؛ چالشی برای سبک مارک ویلموتس

ایران در اولین بازی خانگی در مسیر مقدماتی جام جهانی 2022 امروز دراستادیوم آزادی پذیرای تیم کامبوج خواهد بود. با مدیریت فنی هوندا، ستاره سال های نه چندان دور ژاپن.

ایران – کامبوج؛ چالشی برای سبک مارک ویلموتس 

به گزارش "ورزش سه"، کامبوج که کشوری از جنوب شرق آسیا است البته که فوتبال را به خوبی تیم های شاخص این منطقه نظیر ژاپن و کره جنوبی بازی نمی کند بطوریکه در مصاف با بحرین نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد و در دیدار با هنگ کنگ هم به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت. 

 

تراکم این تیم در منطقه یک سوم دفاعی برای بستن فضاها به روی بازیکنان ایران و هم چنین تکیه بر سرعت برای پوشش نقاط ضعف نکته بارز بازی امروز خواهد بود که شاید کمی کار را برای ایران سخت کند. هر چند سبک بازی تیم ملی تغییر کرده است و در چنین شرایطی می توان امیدوار بود که ایران حملات زیادی را روی دروازه حریف خلق کند و در نهایت از موقعیت های متعددی که به روی دروازه حریف تدارک می بیند به یک پیروزی خوب دست یابد. 

 

مارک ویلموتس فلسفه خود را در تیم ملی مالکیت توپ و حمله تعریف کرده و روی لذت بردن از فوتبال تاکید کرده است و در تمرینات روزهای اخیر به دفعات دیده شد که روی بازی در زمین های کوچک اصرار دارد. تیم ملی و تیم های باشگاهی وقتی تحت فشار قرار می گیرند به خوبی بهم پاس نمی دهند و در چنین صحنه هایی معمولا خیلی زود پاس آخر داده می شود. اما تاکید مارک ویلموتس بر این است در چنین صحنه هایی تیم ملی می بایست توانمندی پاس بهم را داشته باشد و خیلی زود پاس آخر ندهد. البته در برخی از صحنه ها با توجه به اینکه حریف در زمین تیم ملی روی به پرس می آورد چاره ای نیست که تیم ملی با پاس های بلند از پرس خارج شود. البته همان طور که اشاره شد اشاره سرمربی تیم ملی به پاسکاری در زمین حریف است وقتی با تراکم بازیکن مواجه می شود. بازی در زمین های کوچک منجر به بهبود پاسکاری بین اعضای تیم ملی و هم چنین بالا بردن میزان مالکیت توپ خواهد شد و طبیعی است هر تیمی بیشتر توپ را در اختیار داشته باشد حملات بیشتری را روی دروازه حریف خلق کند. 

 

 

و این بازی در شرایطی برگزار می شود که برای اولین بار خانم ها به طور رسمی بازی تیم ملی را در استادیوم آزادی به تماشا می نشینند. به همین خاطر طبیعی است این بازی بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشته باشد و شاید به همین بهانه از سوی خیلی از شبکه های تلویزیونی پخش شود. مارک ویلموتس پیش از این بازی به نکته جالبی اشاره کرد. او در مصاحبه با یکی از خبرنگاران خارجی گفت می خواهم کاری کنم که ایرانی ها دوباره عاشق تیم ملی شوند و اشاره او به بازی تهاجمی است. ایضا رفتار روی سکوها می تواند امروز معرف فرهنگ ناب ایرانی به جهانیان باشد. 

 

ایران در نخسین بازی و در مصاف با هنگ کنگ به خوبی بازی را اداره کرد و با زدن دو گل به هدفی که می خواست دست یافت. شاید انتظار پیروزی پر گل از تیم ملی یک انتظار غیر منطقی باشد چون فاصله ها در فوتبال نزدیک شده است و امروز خیلی از تیم ها خوب دفاع کردن در برابر تیم های بزرگ را یاد گرفته اند. کما اینکه دیدید تیم ملی در جام جهانی در برابر تیم های اسپانیا و پرتغال دفاع کرد. اما ارایه یک بازی خوب از تیم ملی و پیروزی مقتدرانه در برابر کامبوج انتظار منطقی از تیم ملی است. این بازی فرصت خوبی برای به چالش کشیدن سبک جدید مارک ویلموتس در تیم ملی است. چرا که کامبوجی ها همان طور که اشاره شد با تکیه بر سرعت تلاش خواهند کرد فضاها را به سوی بازیکنان ایران مسدود کنند و اینجاست که مالکیت و گردش توپ به کمک ایران خواهد آمد.

دیدگاه‌ها