کد خبر : 1642763 | 19 مهر 1398 ساعت 14:56 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

حساس‌ترین تایم‌گیری سال در پیست سوزوکا:

توفان هاگیبیس به راننده‌های فرمول یک زد!

در پی رسیدن توفان هاگیبیس به سوزوکا تمام برنامه‌های روز شنبه مسابقات فرمول یک در این پیست لغو شد.

توفان هاگیبیس به راننده‌های فرمول یک زد!

 

به گزارش "ورزش سه"، تمرین اول گرند پری ژاپن با اعلام رسمی FIA مبنی بر لغو تمرین سوم و تایم‌گیری در روز شنبه به دلیل توفان هاگیبیس آغاز شد. این بدین معنا بود که تمرین اول و دوم هم به اهمیت تایم‌گیری خواهد بود و احتمال دارد تایم‌گیری اصلا برگزار نشده و نتایج این تمرین‌ها برای تعیین رده رانندگان در شروع مسابقه استفاده شود. خیلی زود پیست سوزوکا شاهد تلاش تمام راننده‌ها برای نهایت استفاده از تمرین بود: ترمزهای همیلتون از آتش سرخ شد و در همان حال هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس که مشغول آزمودن حد و مرزهای پیست بود سریع‌ترین تایم را ثبت کرد. بوتاس  یک برخورد نسبتا نزدیک با لکلرک هم داشت که در آن برای فرار از تصادف با لکلرک که با سرعتی پایین‌تر از انتظار روبروی او قرار گرفته بود مجبور شد به شدت ترمز کند و یک قفل‌شدگی شدید را تجربه کرد.

 

1442349

 

1442350

 

در تمرین یک شاهد نقص فنی چند ماشین هم بودیم؛ کارلوس ساینز از مک‌لارن در همان ابتدا و در خروجی پیت‌لین با مشکل الکترونیکی متوقف شد و مارشال‌ها مجبور شدند او را به خارج از مسیر مسابقه هل بدهند، البته او پس از رفع نقص فنی به پیست برگشت و توانست تایم هفت را بزند. آنتونیو جیووناتزی از تیم آلفا رومئو به اندازه‌ی ساینز خوش‌شانس نبود و با نقص در سیستم هیدرولیک ماشین مجبور به ترک تمرین شد و نتوانست به پیست بازگردد. دنیل ریکاردو از تیم رنو هم دیگر راننده‌ای بود که در تمرین اول با نقص فنی در ماشینش روبرو شد و پیست را ترک کرد. راننده‌ی قهرمان super formula  و راننده‌ی super GT نایاکی یاماموتو اولین حضور خود در فرمول یک را با رانندگی برای تیم تورو روسو به جای پیر گسلی در این مسابقه‌ی خانگی هوندا تجربه کرد. این راننده‌ی ژاپنی توانست با کسب رده‌ی هفدهم و ثبت زمانی تنها یک دهم ثانیه کندتر از دیگر راننده‌ی تورو روسو، دنیل کیویات، نمایش موفقیت‌آمیزی از خود به جا بگذارد.

 

1442360

 

تمرین اول با برتری مرسدس‌ها در پیست به پایان رسید والتری بوتاس تایم یک و همیلتون تایم دو را به نام خود ثبت کردند. پس از آنها و با یک فاصله‌ی تقریبا یک ثانیه‌ای سباستین وتل و چارلز لکلرک رانندگان فرای جا گرفتند و ورشتپن و آلبون رانندگان ردبول پنجم و ششم شدند. در این میان نکته‌ی جالبت توجه این بود که هر دو تیم مرسدس و فراری و حتی الکس آلبون از لاستیک سافت استفاده کرده بودند اما مکس ورشتپن با لاستیک کندترِ مدیوم در تمرین شرکت داشت و توانست زمانی بهتر از هم‌تیمی خود و قابل رقابت با دو تیم بالای جدولی ثبت کند.

 

1442347

 

تمرین دوم با حساسیت بالاتری از تمرین اول پیگیری شد چرا که راننده‌ها می‌دانستند در صورت برگزار نشدن تایم‌گیری این نتایج تمرین دوم است که برای تعیین رده در آغاز مسابقه در نظر گرفته خواهد شد.

شیکان آخر پیست سوزوکا برای بهترین رانندگان جهان هم چالش بزرگی است؛ جایی که لوییس همیلتون لحظات سختی را پس از عبور از روی سرعت‌گیرهای کنار پیست تجربه کرد.

 

1442363

 

چارلز لکلرک راننده‌ی فراری اما بیست دقیقه‌ی اول تمرین دوم را به دلیل مشکل در دماغه‌ی ماشینش از دست داد.

 

1442354

 

والتری بوتاس هم در حالی که داشت یک تایم بسیار سریع را ثبت می‌کرد در آخرین پیچ پیست با از دست دادن عقب ماشین اسپین شد اما خیلی زود توانست ماشین را جمع کرده و در نهایت باز هم سریع‌ترین تایم پیست را در دومین تمرین گرند پری ژاپن ثبت کرد تا نشان دهد هنوز از رقابت برای کسب عنوان قهرمانی جهان با همیلتون پا پس نکشیده است.

 

 

1442353

 

پس از بوتاس و همیلتون، مکس ورشتپن این بار با لاستیک سافت موفق شد تایم سوم را بزند، لکلرک و وتل چهارم و پنجم شدند و آلبون باز هم تایم شش را زد. پیر گسلی هم در تمرین دوم با پس گرفتن ماشینش از یاماموتو برای زدن تایم به پیست آمد و موفق شد با زدن تایمی سریع در جایگاه نهم و پس از سرجیو پرز راننده‌ی ریسینگ پوینت قرار بگیرد. هر دو راننده‌ی مک‌لارن توانستند با نمایشی قدرتمند تمرین دوم را با کسب تایم هفت برای کارلوس ساینز و ده برای لاندو نوریس در میان ده راننده‌ی پیشتاز به اتمام برسانند.

 

1442348

 

بر اساس آخرین اعلام ‌تایم‌گیری در ساعت 4:30 و مسابقه در ساعت 8:40 روز یکشنبه به وقت ایران برگزار خواهد شد. البته همه‌چیز هنوز به شرایط آب و هوایی و توفان هاگیبیس بستگی دارد.

 

دیدگاه‌ها