کد خبر : 1642842 | 20 مهر 1398 ساعت 09:41 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش دبیر کل، مشکل خبرنگاران را حل کرد

بازی ایران- کامبوج و حضور تماشاگران زن در ورزشگاه آزادی تهران، چند تفاوت جالب و عجیب نسبت به بازی پرسپولیس- کاشیما آنتلرز ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت.

تلاش دبیر کل، مشکل خبرنگاران را حل کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، در آن بازی، تماشاگران زن به صورت گزینشی وارد ورزشگاه شدند و البته کار سختی برای ورود داشتند اما این سری برای اولین بار بلیت‌فروشی شده بود و زنان علاقه‌مند به فوتبال توانستند به انتخاب خود به ورزشگاه بیایند. اگرچه این بلیت‌فروشی هم ایرادات زیادی داشت که از جمله آنها می‌توان به محدودیت تماشاگران زن و خالی بودن جایگاه مردان اشاره کرد اما در نهایت علاوه بر آن 4 جایگاهی که به زنان اختصاص پیدا کرد، یک جایگاه دیگر هم باز شد تا زنانی که پشت در مانده‌اند بتوانند بدون هیچ مشکلی به ورزشگاه بیایند و بازی را از نزدیک تماشا کنند.


نکته عجیب اما در مورد زنان خبرنگار بود. در بازی پرسپولیس- کاشیما، زنان خبرنگار با وجود اینکه به سختی و با کمک نمایندگان AFC وارد ورزشگاه شدند اما در جایگاه خبرنگاران و در کنار دیگر همکاران خود حضور پیدا کردند و در نهایت هم به میکس‌زون و نشست خبری هم رفتند اما این بار جایگاه خبرنگاران زن و مرد هم از هم جدا شده بود. CIP به خبرنگاران زن اختصاص پیدا کرده بود که هیچ‌گونه امکاناتی نداشت و حتی نشانی از پریز برق هم آنجا نبود که بعد از مدتی با یک سیم‌کشی عجیب، برق به جایگاه رسید تا این مشکل حل شود اما خبرنگاران مرد در جایگاه همیشگی‌شان یعنی جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کردند.


گلایه‌ها در این مورد زیاد بود که بعد از بازی ناگهان خبر رسید خبرنگاران زن حتی نمی‌توانند به نشست خبری بروند. این مسأله عصبانیت و ناراحتی خبرنگاران زن را دیگر به اوج رساند، چراکه آنها نه تنها نمی‌توانستند به جمع تماشاگران زن بروند، بلکه حالا دیگر اجازه ورود به نشست خبری را هم نداشتند! همه خبرنگاران زن ناامیدانه و عصبانی در حال ترک ورزشگاه بودند که ناگهان سارا عسگری یکی از اعضای روابط عمومی فدراسیون فوتبال با شادی زیادی سمت خبرنگاران زن دوید و خبر خوش را داد. خبر خوش هم این بود که ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال توانسته مجوز ورود زنان خبرنگار به نشست خبری را بگیرد. به این ترتیب خبرنگاران زن موفق شدند مثل همکاران مرد خود سؤالات‌شان را از سرمربیان تیم ملی ایران و کامبوج بپرسند.


اگر چه این اتفاقات کمی عجیب و ناامید‌کننده بود اما ظاهراً خبرهای خوش دیگری هم در راه است. گفته می‌شود حضور زنان در بازی‌های ملی به این یک بازی محدود نمی‌شود و در همه بازی‌های ملی بعدی هم می‌توانند با خرید بلیت، به ورزشگاه بیایند و تیم ایران را تشویق کنند. احتمالاً مشکل خبرنگاران زن هم حل می‌شود و آنها می‌توانند در جایگاه خبرنگاران حضور  پیدا کنند.


گفته می‌شود به خاطر اینکه در بازی ایران- کامبوج، استقبال خبرنگاران ایرانی و خارجی زیاد بود، محدودیت جا وجود داشت و به همین دلیل مجبور شدند جایگاه خبرنگاران زن و مرد را جدا کنند اما احتمالاً در بازی‌های بعد مثل بازی پرسپولیس- کاشیما، زنان خبرنگار هم می‌توانند کنار همکاران مرد خود در جایگاه اصلی خود یعنی جایگاه خبرنگاران حضور داشته باشند. ID کارت‌های صادر شده برای خبرنگاران هم فقط مختص بازی ایران- کامبوج نبوده و در بازی‌های بعدی هم اعتبار دارد که دیگر نیازی نیست قبل از بازی‌های ملی با فدراسیون هماهنگ شود. در کل، اگر چه یک‌سری مشکلات برای زنان (تماشاگر و خبرنگار) وجود داشت اما همه چیز خوب پیش رفت و امیدواری‌های زیادی نسبت به آینده به وجود آمد. یک امیدواری عجیب بعد از یک بازی خاطره‌انگیزه و پر گل. حالا باید منتظر ماند و دید این اتفاقات خوش چه زمانی رخ می‌دهد و تا چه حد مشکلات حل می‌شود.

 

دیدگاه‌ها