کد خبر : 1642888 | 20 مهر 1398 ساعت 12:15 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

تصویری از دوقلوها که در تاریخ ثبت شد

میلاد و مهرداد در نقش فرانکی و رونالد (عکس)

در روزی که میلاد محمدی سی و دومین بازی اش را با لباس تیم ملی ایران انجام داد برادر دوقلویش مهرداد اولین بازی ملی اش را انجام داد و اولین گل ملی اش را هم زد.

به گزارش"ورزش سه" اولین جملاتی که مهرداد محمدی بعد از دعوت توسط ویلموتس به تیم ملی گفت این بود " همیشه دلم می خواست با میلاد در تیم ملی همبازی شوم و از این موضوع خیلی خوشحالم."


ویلموتس اما در بازی با کامبوج این شانس را به برادری که 5 دقیقه کوچکتر است هم داد تا یکی از اتفاقات جالب تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد و آن بازی هم زمان دو برادر دوقلو است. البته که در فوتبال جهان این موضوعی بی سابقه نیست. شاید سرشناس ترین دوقلوی های تاریخ فوتبال جهان فرنکی و رونالد دی بوئر باشند که توانسته بودند هم زمان در تیم باشگاهی و تیم ملی بازی کنند. 


اما دنیای فوتبال از گذشته تا حال دوقلوهای افسانه ای و جالب دیگری هم داشته است. فابیو و رافائل داسیلوای برزیلی دو قلوهایی بودند که توانستند در بالاترین سطح فوتبال و در تیم منچستریونایتد با هم هم بازی شوند. در این بین رافائل موفقیت بیشتری به دست آورد اما هردو این شانس را داشتند که زیر نظر آلکس فرگوسن کار کنند.

 


لارس و اسون بندر دوقلوهای تیم بایرلورکوزن و تیم ملی آلمان هستند که در پست های دفاع و هافبک بازی می کنند. حمیت و هلیل آلتینتوپ دوقلوهایی بودند که به آرزوی بازی در یک تیم رسیدند و در تیم شالکه 04 همبازی بودند.


مهرداد و میلاد محمدی اما در راه آهن هم بازی بودند اما در پایان لیگ شانزدهم سرنوشت این دوقلوهای جدانشدنی تفاوت هایی پیدا کرد. میلاد در دفاع چپ بازی می کرد و مهرداد وینگر چپ و مهاجم بود و همین باعث شد تا میلاد طرفداران بیشتری در بازار پیدا کند. در حالی که مهرداد می خواست به پرسپولیس برود برانکو نیز اعلام کرد که میلاد را می خواهد هر چند تیم اخمت گروژنی بهتر عمل کرده و این مدافع چپ را به خدمت گرفت. میلاد در روزهایی که فوتبال ایران بعد از نبود مهرداد پولادی و نیازش به حاج صفی در خط میانی به دنبال مدافع چپ می گشت تبدیل به مهره ثابت کی روش شد اما مهرداد پشت انبوه مهاجمان سرشناس و مطرح تیم ملی ماند.


مهرداد اما در این فصل بعد از دو فصل حضور در سپاهان به تیم آوز پرتغال رفت و این هم زمان با حضور ویلموتس و باز شدن درهای تیم ملی به روی تمام بازیکنان فوتبال ایران بود. مهرداد در آخرین فیفادی به تیم ملی دعوت شد و به یکی از آرزوهایش که بازی با میلاد در تیم ملی بود رسید. او دراین بازی با گلی که به ثمر رساند می تواند خودش را تبدیل به یکی از گزینه های اصلی ویلموتس برای بازی های آینده تیم ملی در مقدماتی جام جهانی کند.

 


در روزی که فوتبال ایران به دلیل اولین حضور زنان در ورزشگاه یک روز تاریخی را تجربه می کرد برادران محمدی نیز یکی از بهترین روزهای زندگی فوتبالی شان را رقم زدند. میلاد و مهرداد هم زمان بازی کردند و برادری که تنها 5 دقیقه کوچکتر است توانست در اولین بازی ملی اش گل بزند. میلاد اولین کسی بود که به برادر دوقلویش اولین گل ملی را تبریک گفت و او را در آغوش گرفت. صحنه ای که می تواند در تاریخ فوتبال ایران برای همیشه ثبت شود.

دیدگاه‌ها