کد خبر : 1643272 | 22 مهر 1398 ساعت 10:51 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

قرعه دوباره به نام استیلی

دومین اتفاق تاریخی که حمید می سازد

حمید استیلی علاقه ای به حضور در راس کادر فنی تیم امید نداشت و نیمکت این تیم را به خیلی از مربیان تعارف کرد.

به گزارش "ورزش سه"، او در نهایت مجبور به پذیرش این سمت شد به این خاطر که هر مربی ای که حمید روی آن دست گذاشت به فدراسیون فوتبال نه گفت. این خیلی هم غیر طبیعی نبود. دستمزدی که فدراسیون فوتبال به مربیان ایرانی تیم های ملی می دهد کم است که البته این به خاطر بد بینی فدراسیون فوتبال نسبت به مربیان ایرانی نیست. فدراسیون فوتبال به خصوص در این برهه از زمان با توجه به تحریم خزانه داری آمریکا با مشکل مالی مواجه است و نزدیک به 10 میلیون دلار فدراسیون فوتبال در فیفا بلوکه شده است و از سویی باشگاه های ما خیلی با تیم امید همکاری نمی کنند. این در گذشته وجود داشته و اگر در ماه های اخیر دراین زمینه مشکلی رخ نداده است به این خاطر است که کرانچار در یک برنامه ریزی درست خطاب به فدراسیون فوتبال گفت بهتر است یک بار برای رهایی همیشگی از این بحران تیم امید در روزهای فیفا تمرین کند.

 

اتفاقات زیادی در تیم امید رخ داد که اشاره به آن تکرار مکررات است. حمید استیلی در نهایت پیشنهاد کمیته فنی را قبول کرد و اکنون مسئولیت خطیر هدایت تیم امید به المپیک را برعهده گرفته است. اتفاقی که در سال های بعد ازانقلاب رخ نداده است. اینبار هم اگر تیم امید به المپیک صعود نکند قابل انتقاد نیست به این خاطر که این تیم در دهه های گذشته با بازیکنان اسمی و مربیان قابل اشاره المپیکی نشده است اما در صورت صعود تیم به المپیک حمید استیلی بهترین اتفاق تاریخ فوتبال ایران را رقم خواهد زد و ناکامی های چند سال اخیر مربیگری او پاک خواهد شد و از همه مهمتر می تواند در مسیر جدیدی گام بردارد. همین انگیزه کافی است تا حمید استیلی و دستیارانش با انگیزه تیم امید را تمرین دهند و امید صعود به المپیک را هر روز به بازیکنان القاء کنند.

 

1443072

 

پیش تر به این نکته اشاره کرده بودیم بازیکنان تیم امید بیشتر بازیکنان نوجوانان و جوانانی هستند که در جام جهانی حاضر بودند و در برابر تیم های بزرگ بازی کردند و به نتیجه خوبی هم دست یافته اند. به واقع این بازیکنان هیچ ابایی از رویارویی با تیم های بزرگ آسیا نخواهند داشت و نکته مهم در بازی های امید هماهنگی و اتخاذ تاکتیک مناسب برای بازی ها است. وظیفه خطیری که اگر حمید استیلی و دستیارانش از آن بر آیند اتفاقات خوبی برای فوتبال کشور در ماه های آینده رخ خواهد داد. به این خاطر از صعود تیم امید به المپیک می توان به عنوان بهترین اتفاق تاریخ فوتبال بعد از انقلاب یاد کرد که المپیک مهمترین آوردگاه جهانی ورزش است.

 

حمید استیلی در تمرینات تیم امید خود پا به توپ شده است. او نفس به نفس بازیکنان حرکت می کند و در اردوی بعدی از امیر حسین پیروانی هم کمک خواهد گرفت. مربی تیم ملی جوانان که در جام ملت ها بر سکوی سوم ایستاد و در جام جهانی هم با همین نفرات حاضر بود. اگر خواهان صعود به المپیک هستیم نباید از گروهی که ازبکستان و کره جنوبی در آن قرار دارند به عنوان گروه مرگ یاد کنیم به این خاطر که قرار است در المپیک با تیم های شاخص دنیا بازی کنیم. باور صعود و تمرینات درست در ماه های آتی می تواند یک تیم امید خوب بسازد به این خاطر که مهره های تیم امید بی تعارف مهره های خوبی هستند. یونس دلفی خوب است که توسط شالروا جذب شده. یا الهیار صیادمنش. آیا رضا شکاری بازیکن خوبی نیست؟ یا امید نورافکن.

 

1443073

 

قرعه به نام حمید استیلی افتاده. گل او به تیم ملی آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه در تاریخ ثبت شد و حالا دور افتخار صعود به المپیک می تواند یک اتفاق تاریخی دیگر برای او رقم بزند.

دیدگاه‌ها