کد خبر : 1643629 | 23 مهر 1398 ساعت 22:13 | 96.5K بازدید | 0 دیدگاه

ملی‌پوشان! داور را رها کنید

تکرار صحنه‌های روز شکست مقابل ژاپن

تیم ملی در شرایطی دیدار برابر بحرین را واگذار کرد که به نظر می‌رسد روحیه تهاجمی بازیکنان علیه تصمیمات داوری پایان ندارد.

تکرار صحنه‌های روز شکست مقابل ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی در سومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی برابر بحرین در منامه با شکست به کار خود پایان داد و این در حالی بود که جنگ روانی قابل پیش بینی بحرینی‌ها عاملی بود تا بازیکنان ایرانی از شرایط تاکتیکی مدنظر خود در دقایقی از بازی کاملا خارج شوند و به دنبال این باشند تا پاسخ آنها را بدهند.


داور ازبکستانی این دیدار در چند صحنه با تصمیمات خود البته تنش بین بازیکنان ایرانی را افزایش داد و آنها نسبت به این موضوع اعتراض خود را اعلام کردند که کاملا مشخص بود راه به جایی نخواهند برد و تاثیری روی تصمیمات کوالنکو نخواهد داشت. با این حال موضوع اعتراض بازیکنان ایران به تمامی تصمیمات ولو اشتباه داوری باعث شده، علیرغم تجربه بین المللی بالا و همچنین حضور در لیگ‌های اروپایی به مساله‌ای اپیدمی تبدیل شود که به نظر می‌رسد باید برای آن فکر اساسی کرد.


تنش بازیکنان ایرانی که از چند سال قبل تاکنون حتی به لیگ برتر نیز کشیده شده و بارها شاهد این موضوع هستیم که بازیکنان و کادرفنی به تصمیمات داوری با بالاترین شدت اعتراض خود را نشان می‌دهند، موضوعی است که نیاز به این خواهد داشت تا بررسی بیشتری در خصوص آن شکل گیرد.


اعتراضاتی که همانطور که گفته شد حتی در صورت اشتباه محرز داور نیز، تاکنون با نتیجه‌ای همراه نبوده و تنها باعث افت کیفی بازی و خطر از دست دادن بازی به دلیل دریافت کارت را افزایش داده است. این موضوع در دیدار برابر بحرین با شدت بیشتری از سوی بازیکنان همراه شد و در دقایق پایانی نیز سردار آزمون و رامین رضاییان در بطن این ماجرا قرار داشتند و تلاش بی نتیجه‌ای برای تغییر تصمیم داور ازبکستانی داشتند که تنها با یک کارت زرد برای مهاجم ایران همراه شد.

 

شاید بدترین خاطره فوتبالی ایران نسبت به اعتراضات بی نتیجه به داوری به جام ملت‌های اخیر باشد؛ جایی که در جدال حساس برابر ژاپن که می‌توانستیم در صورت پیروزی برابر این حریف شانس مسلم قهرمانی این رقابت‌ها محسوب شویم، یک اعتراض عجیب و از دست دادن جریان بازی به قیمت حذف شاگردان کی روش تمام شد. اعتراض به خطایی که از سوی داور اعلام نشده بود و در ادامه ژاپنی‌ها بدون توجه به این موضوع بازی را ادامه دادند و در نهایت گلی که رقم خورد.

فوتبال ایران اکنون درگیر تنش بی نتیجه‌ای شده که حتی تجربه این اتفاق (بازی با ژاپن) هم ذهنیت بازیکنان را تغییر نداده است و در جدال با بحرین هم به شکلی دیگر شاهد تکرار و تکرار این صحنه‌ها بودیم.

دیدگاه‌ها