کد خبر : 1643642 | 23 مهر 1398 ساعت 22:50 | 42.6K بازدید | 0 دیدگاه

حالا این گروه گره خورد؛

بحرین به زور وارد بازی ایران و عراق شد

تیم ملی فوتبال ایران با شکست مقابل بحرین به رده سوم جدول گروه خود سقوط کرد.

بحرین به زور وارد بازی ایران و عراق شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران امشب در سومین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا در منامه مقابل تیم ملی بحرین قرار گرفت. از تاریخ و آمار مشخص بود این بازی آزمون دشواری برای تیم ملی خواهد بود. نیمه اول نمایش شاگردان ویلموتس چنگی به دل نزدند و در نیمه دوم بازی روان تر و تهاجمی تری از تیم ایران دیدیم. اما اتفاق ناگوار در این نیمه نسبتا خوب، خطای پنالتی روی مهاجم بحرین بود. این خطا و ضربه حمدان که توپ را درون دروازه ایران قرار داد، کار را سخت تر کرد.

 

در ادامه حملات تیم ملی بیشتر شد و موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کردیم ولی نه شانس با ایران یار بود و نه دقت کافی در ضربات مهاجمان دیده شد. در نهایت این بازی تلخ با یک گل به سود بحرین خاتمه یافت تا طلسم نبردن های ایران در خاک این کشور، باز هم تمدید شود تا دیدار بعدی که معلوم نیست چه زمانی باشد.

 

اما شکست یک بر صفر مقابل بحرین، تحول مهمی در جدول گروه سوم مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا به وجود آورد. از آنجا که تیم عراق هم عصر امروز مقابل کامبوج به برتری رسیده بود، حالا عراق و بحرین با 7 امتیاز به رده های اول و دوم این گروه رسیده اند و ایران که تا امروز ظهر صدرنشین بود، تا رده سوم سقوط کرد. تیم ایران 6 امتیازی است و یک امتیاز تا صدر فاصله دارد.

 

1443535

 

نکته ای که مهم تر از وضعیت فعلی جدول و اختلاف امتیاز ایران با صدر است، عوض شدن معادلات این گروه است. تا قبل از بازی امشب، همه تصورها بر این بود که ایران و عراق با شکست دادن دیگر حریفان، رقابت تک به تکی برای صدرنشینی در این گروه خواهند داشت و نتایج بازی های رودرروی این دو تیم، صدرنشین را مشخص می کند. اما حالا که بحرین یک تساوی از عراق گرفته و یک برد بسیار ارزشمند مقابل ایران به دست آورده، همه چیز این گروه تغییر کرده است. حالا بحرین خودش را وارد بازی مفروض ایران و عراق کرده و سری در سرهای این گروه درآورده است.

 

از این رو اهمیت بازی برگشت ایران با بحرین و دو دیدار تیم ملی با عراق، بسیار بیشتر از قبل شده و از دست دادن امتیاز در هر کدام از این بازی ها می تواند برای تیم ملی دردسر ساز شود. همچنین دیدار برگشت عراق و بحرین هم از حساسیت ویژه ای برخوردار است. در مجموع آنچه مشخص است، کار در گروه ایران، از حالا گره خورده و احتمالا بازی به بازی، تیم های ایران و عراق و بحرین در رتبه های اول تا سوم این گروه جابجا خواهند شد تا زمانی که تیمی بتواند ضمن ایجاد اختلاف مناسب، تکلیف صدرنشینی را مشخص کند.

دیدگاه‌ها