کد خبر : 1643755 | 24 مهر 1398 ساعت 14:30 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

عذرخواهی رسمی سرمربی بلغارستان از انگلیسی ها

کراسیمیرو بالاکوف سرمربی بلغارستان به خاطر اتفاقات روز بازی با انگلیس از بازیکنان و مردم این کشور عذرخواهی کرد.

عذرخواهی رسمی سرمربی بلغارستان از انگلیسی ها

به گزارش "ورزش سه"، در جریان بازی تیم های ملی بلغارستان و انگلیس در صوفیه که در نهایت با پیروزی 6-0 انگلیس به پایان رسید، شدت شعارهای نژادپرستانه بلغارها به حدی بود که داور دو بار جریان بازی را متوقف کرد و بعد از وقفه‌ای کوتاه بازی دوباره از سر گرفته شد.

 

این در حالی است که سرمربی تیم ملی بلغارستان کراسیمیر بالاکوف بعد از بازی در اقدامی عجیب مدعی شد که هیچ شعار نژادپرستانه‌ای نشنیده است. او همچنین هواداران انگلیسی را عامل ناآرامی‌ها در استادیوم دانست. بعد از آنکه اتحادیه فوتبال انگلیس از یوفا خواست به صورت اضطراری به حوادث این بازی رسیدگی کند، نخست‌وزیر بلغارستان از رئیس فدراسیون این کشور درخواست کرد تا استعفا بدهد و این اتفاق نیز رخ داد.

 

 

1443684

 

 

بالاکوف پیش از بازی نیز گفته بود که کشورش مشکل نژادپرستی ندارد و از این حیث انگلیس مشکلاتی جدی تر دارد اما او امروز ترجیح داد از انگلیسی ها عذرخواهی کند:« معتقدم این قضیه باید در گذشته دفن شود و هرگز به آن اشاره ای نشود. من در تیم های بلغارستانی زیادی مربیگری کرده ام و در آنها بازیکنانی با نژادها و رنگ پوست مختلف حضور داشته اند و از این بابت مشکلی ایجاد نشده است.

من همیشه در فعالیت های ضد نژاددپرستی حضور دارم. قبل از بازی با انگلیس گفتم بلغارستان مشکل نژادپرستی ندارد چون در بازی های داخلی هرگز با چنین معضلی با این شدت برخورد نکرده ایم. شاید مواردی جزئی بوده ولی هرگز به صورت گسترده با مساله نژادپرستی روبرو نشده ایم. اکثریت هواداران در بلغارستان خود را وارد این قضایا نمی کنند و برابر انگلیس هم معدودی دست به چنین کاری زدند و همین جا لازم می دانم رسما از همه بازیکنان انگلیس و کسانی که از این حیث آزرده خاطر شدند، عذرخواهی کنم.»

 

دیدگاه‌ها