کد خبر : 1644444 | 28 مهر 1398 ساعت 14:33 | 38.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش مارکا

ترکیب یازده نفره زیدان؛ مقدمه‌ای بر یک افتضاح

یکی از دلایل شکست شب گذشته رئال مادرید در زمین مایورکا را می توان در ترکیب ابتدایی این تیم که زیدان به زمین فرستاد، جست و جو کرد.

ترکیب یازده نفره زیدان؛ مقدمه‌ای بر یک افتضاح

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، رئال مادرید شب گذشته اولین شکست خود در لالیگا را برابر مایورکا تجربه کرد. تیم زیدان در جزیره مایورکا زمین گیر شد و دلیل آن را ابتدا باید در ترکیب یازده نفره این تیم پیدا کرد.

زیدان دو مدافع کناری را به میدان فرستاد که در واقع خصوصیات تهاجمی بیشتری دارند و در دفاع همواره متزلزل نشان داده اند. نه مارسلو در چپ و نه اودریوسولا در راست بازیکنان مستحکمی در امور دفاعی نیستند. اودریوسولا مقصر اصلی روی گل بود و در نیمه دوم هم ناشیانه اخراج شد.

 

 

1444425

 

 

حضور کاسیمیرو، ایسکو و خامس در خط میانی باعث شده بود که وظایف کاسیمیرو چند برابر شده و او مجبور شود به جای دو بازیکن دیگر نیز دفاع کند. واضح است که پس از شکست به راحتی می توان به دنبال مقصر گشت اما به نظر نمی رسد درک این مساله که فده والورده با توجه به فرم هفته های اخیر و نیز بازی درخشانش برابر گرانادا باید از ابتدا در ترکیب قرار می گرفت، کار دشواری باشد. والورده چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ نیروی جوانی می توانست جان تازه ای به خط میانی رئال برابر مایورکا بدهد. او اعتماد به نفس لازم برای حضور در ترکیب رئال را از مدت ها پیش به دست آورده است.

زیدان اما اینگونه فکر نمی کرد همانطور که در تابستان متوجه این قضیه نشد که نباید تیم را بدون ذخیره ای برای کاسیمیرو ببندد. به خصوص که او 300 میلیون یورو صرف خریدهای جدید کرد اما حاضر نشد بازیکنی با خصوصیات کاسیمیرو را به خدمت بگیرد. بدتر اینکه رئال مارکوس یورنته یعنی ذخیره کاسیمیرو را نیز به اتلتیکو واگذار کرد. یورنته اکنون در اتلتیکو نیمکت نشین است؛ در حالی که به همین دلیل از رئال جدا شده بود. این هم از آن دست کارهای زیدان است که غیر قابل درک به نظر می رسد.

 

 

1444437

 

 

اینگونه شد که رئال مادرید نتوانست در 83 دقیقه، تک گل خورده را جبران کند. درست است که چندین بازیکن بزرگ که می توانند تفاوت ها را رقم بزنند غایب بودند اما برای مثال، یکی از غایبان، گرت بیل بود که زیدان تابستان به تعهد و کیفیت او تردید داشت.

در هر صورت رئال به اندازه کافی ستاره در اختیار داشت که حداقل برابر یک تیم تازه صعود کرده به لالیگا مغلوب نشود. ستاره هایی که عملکردی ناامیدکننده داشتند و از بهترین فرصت برای اثبات ارزش های شان استفاده نکردند. رئال صدرنشینی را در جزیره از دست داد و دو روز بعد باید در یک بازی حیاتی به مصاف گالاتاسرای برود. همه اینها در شرایطی است که هنوز در 22 اکتبر هستیم؛ باورنکردنی.

 

 

1444428

دیدگاه‌ها