کد خبر : 1645514 | 03 آبان 1398 ساعت 12:25 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

قضاوت اولین زن در تاریخ رقابت های اروپایی

شب گذشته در جریان بازی آیندهوون و لاسک یک داور زن انگلیسی برای اولین مرتبه به عنوان کمک داور، این بازی را قضاوت کرد.

قضاوت اولین زن در تاریخ رقابت های اروپایی

به گزارش "ورزش سه"، سین ماسی الیس انگلیسی برای اولین بار در تاریخ جزو تیم قضاوت در جام‌های اروپایی قرار گرفت.

 

 او به عنوان کمک داور، شب گذشته  در بازی آیندهوون با لاسک لینز در ورزشگاه فیلیپس شهر آیندهوون در زمین حاضر شد و اتفاقا قضاوت خوبی را انجام داد.

 

این داور ۳۲ ساله انگلیسی اهل کاونتری سابقه کمک داوری در لیگ برتر انگلیس هم دارد  ضمن اینکه او در جام جهانی زنان ۲۰۱۹ که اخیرا در فرانسه برگزار شد هم قضاوت های فوق العاده ای داشت .سین ماسی آلیس  از سال ۲۰۰۹ در لیست فیفا قرار گرفته است و حالا به عنوان اولین زن در تاریخ به چنین افتخاری دست پیدا کرد.

 

الیس  خودش در این خصوص گفت:« به محض اعلام اسامی تیم داوری فکر میکنم تا چند روز خنده از صورتم پاک نمی شد، از فرط خوشحالی و هیجان زدگی سعی کردم با کریس کاوانا (داور انگلیسی بازی) تماس بگیرم. اما او نیز همزمان با اعلام خبر می‌خواست به من زنگ بزند و هر دو بوق اشغال می‌زدیم.»

 

1446055

 

الیس در ادامه  تاکید کرد:« رفته رفته حضور زنان در تیم داوری رقابتهای مردان، برای مردم عادی خواهد شد.


من از مسئولان یوفا به خاطر اعتمادی که به من کردند سپاسگزارم.»

 

وی همچنین در پایان تصریح کرد:« این برای من شخصاً یک موفقیت بزرگ است ، این یک آرزوی من بوده است که در یک رقابت اروپایی حضور یابم و خوشحالم که توانستم به چنین آرزویی دست پیدا کنم .


من معتقدم در نهایت مهم نیست که از چه جنسیتی ، نژاد یا مذهبی باشید ، این مهم است که به آنجا بروید و کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.»

 

1446054

 

 

دیدگاه‌ها