کد خبر : 1645744 | 04 آبان 1398 ساعت 09:44 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

توپچی‌ها با این مربی به کجا می‌رسند؟

آرسنال اسیر زندان اونای امری

وضعیت تیم نگران کننده است و عدم اطمینان از بهبود اوضاع، سبب شده که بازیکنانی مانند پیر امریک اوبامیانگ و لاکازت هنوز حاضر به تمدید قراردادهای‌شان نشوند.

آرسنال اسیر زندان اونای امری 

به گزارش "ورزش سه"، گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه آرسنال با دو گل زیبایی که از روی دو ضربه ایستگاهی به ثمر رساند، تیمش را از بین آرواره‌های شکست خانگی مقابل ویتوریا گیمارش پرتغال نجات داد تا سرمربی اسپانیایی‌اش فعلاً و برای چند روزی نفس راحتی بکشد. بله نیکلاس پپه سرانجام دارد نشان می‌دهد که چرا آرسنال در تابستان آنقدر برای خرید او به آب و آتش زد و در شمال لندن هم هیچ کسی بیشتر از اونای امری از این اتفاق خوشحال نیست. پیش از این بازی در هفته سوم مرحله گروهی لیگ اروپا، امری از طرفداران آرسنال خواسته بود که صبوری کنند اما نزدیک به 80 دقیقه آنها دلیلی برای اعتماد به حرف سرمربی اسپانیایی‌شان نمی‌دیدند. هیچ نشانه‌ای از اینکه آرسنال قرار است ورق را برگرداند و نمایشی در خور نامش ارائه کند، وجود نداشت. بالعکس، اوضاع به سمتی داشت می‌رفت که دومین باخت سنگین توپچی‌ها در سه روز اخیر رقم بخورد. پپه اما در نقش ناجی ظاهر شد تا مربی‌اش را از عمق دردسر بیرون بکشد. مهاجم سابق لیل که به‌عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال تابستان امسال راهی ورزشگاه امارات شد، پیش از این بازی، در 11 حضور قبلی‌اش در ترکیب توپچی‌ها فقط یک گل زده بود. خب با این آمار ضعیف تعجبی نداشت که امری او را در ترکیب اصلی قرار ندهد. با این حال 15 دقیقه هم کافی بود که پپه - کسی که در دقیقه 75 به جای الکساندر لاکازت به میدان رفت - کار خودش را انجام و تیمش را از شکست نجات دهد. او زمانی به میدان رفت که تیمش با نتیجه 2 بر یک عقب بود و با دو گلی که از روی دو ضربه کاشته زد (دومی در وقت‌های تلف شده بود) ورق را به سود میزبان انگلیسی برگرداند و سومین برد متوالی توپچی‌ها در سومین بازی‌شان در گروه F‌ لیگ اروپا را به ثبت رساند. این گل‌ها شبی فوق‌العاده را برای پپه ساخت، کسی که بیش از هر شخص دیگری در آرسنال به این گل‌ها نیاز داشت.


بعد از کابوسی که دوشنبه شب آرسنالی‌ها در برامال لین تجربه کردند و به شفیلد یونایتد باختند، تصور می‌شد که بازی خانگی آنها مقابل نماینده پرتغال برای آنها حکم یک گردش تفریحی را داشته باشد به خصوص که آنها دو بازی قبلی‌شان در لیگ اروپا مقابل تیم‌های اینتراخت فرانکفورت و استاندارد لیژ را هم قاطعانه برده بودند و بالعکس ویتوریا با دو باخت متوالی به لندن سفر کرده بود. داستان بازی اما کاملاً به شیوه‌ای متفاوت پیش رفت. میهمان پرتغالی با گل‌های مارکوس ادواردز که بازیکن سابق آکادمی تاتنهام بود و برونو دوراته تا یک‌قدمی کسب پیروزی پیش رفت. دومین گل ویتوریا تنها چهار دقیقه پس از آنکه گابریل مارتینلی کار را برای آرسنال به تساوی کشانده بود - پنجمین گل او در ششمین بازی اخیرش - به ثمر رسید و میهمان را به چیزی که شاید حقش بود رساند. آن موقع بود که صدای هوی هواداران در ورزشگاه امارات طنین‌ انداز شد و آنها خشم خود را از نمایش ضعیف تیم‌شان بخصوص در نیمه اول که فاقد هرگونه خلاقیتی بود نشان دادند. در همان حین شعارهایی هم در حمایت از مسعود اوزیل سر داده شد، کسی که یک بار دیگر از فهرست بازیکنان آرسنال کنار گذاشته شده بود تا داستان تبعید پردرآمدترین بازیکن و تنها بازیساز واقعی توپچی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.


در بازی دوشنبه شب مقابل شفیلد یونایتد، امری از سه بازیکن متفاوت در پست اوزیل استفاده کرد. ابتدا جو ویلاک، بعد از او دانی سبایوس و در نهایت بال 18 ساله تیم بوکایو ساکا که بازی را با تلاش‌هایی نافرجام برای رساندن توپ به مهاجمان و ارتباط برقرار کردن با آنها به پایان رساند. مقابل ویتوریا هم این ماجرا تکرار شد و در نیمه اول امیل اسمیت رو به‌عنوان بازیساز تیم ایفای نقش کرد اما بعد از آنکه متئو گئوندوزی و سبایوس در نیمه دوم به میدان رفتند، لوکاس تریرا بازیکنی شد که امری مسئولیت تغذیه لاکازت را به او سپرد.

 

1446000


اینها همگی حاکی از وجود یک دور باطل در تاکتیک‌های آرسنال است که هر چه بیشتر ادامه داشته باشد، کار امری را سخت‌تر خواهد کرد. به ویژه اگر تیمش همچنان برای بازیسازی از مناطق میانی میدان مشکل داشته باشد. امری می‌تواند تا هر زمانی که بخواهد از هواداران آرسنال تقاضا کند صبور باشند اما تیم او مدام دارد بازی‌هایی ارائه می‌کند که کاسه صبر آنها را لبریز می‌کند و ادامه این وضعیت، گوش هواداران را برای شنیدن درخواست‌های او کر خواهد کرد. هنوز حتی به ماه نوامبر هم نرسیده‌ایم که هواداران شروع به سر دادن شعارهایی کرده‌اند که حاکی از پر شدن کاسه صبر آنهاست.


بعد از پیروزی مقابل ویتوریا که آرسنال را در مسیری مناسب برای صعود به مرحله حذفی قرار داده و می‌تواند صعودش را حداقل یک دور به پایان مرحله گروهی قطعی کند، حالا دغدغه بزرگتر باشگاه داشتن مربی است که هر هفته دارد دنبال راهی جدید برای گرفتن بهترین بازی‌ها از بازیکنانش می‌گردد. شاید برای خیلی‌ها سؤال باشد که چرا او نمی‌تواند اوزیل را به اوج برگرداند؟ چرا او کاری برای تقویت خط دفاعی تیمش انجام نمی‌دهد و چرا هنوز اصرار به استفاده از هافبک‌هایی دارد که فاقد آمادگی و ساختار مناسب هستند؟


با توجه به اتفاقاتی که در این فصل لیگ برتر انگلیس رخ داده است، آرسنال فرصتی واقعی دارد که دوباره خودش را در جمع 4 تیم برتر لیگ قرار دهد و سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد. سهمیه‌ای که مدت زیادی است دستش از آن کوتاه مانده است. با دیدن بازیکنانی که این تیم دارد هم لازم نیست دانشمند باشید تا متوجه شوید که امری ابزار لازم برای محقق کردن این هدف را دارد، اما وضعیت تیم نگران کننده است و عدم اطمینان از بهبود اوضاع، سبب شده که بازیکنانی مانند پیر امریک اوبامیانگ و لاکازت هنوز حاضر به تمدید قراردادهای‌شان نشوند.


پپه با گل‌های پیروزی‌بخشی که در بازی خانگی مقابل ویتوریا به ثمر رساند، امری را از زندانی که در آن قرار داشت فراری داد اما آزادی این مرد اسپانیایی خیلی دوام نخواهد داشت اگر آرسنال برای پیش بردن اهدافش بخواهد همچنان چشم انتظار درخشش‌ فردی بازیکنانش باشد نه کار گروهی مناسب.

منبع :ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها