کد خبر : 1646745 | 09 آبان 1398 ساعت 10:16 | 123.1K بازدید | 0 دیدگاه

ازفیفا ۹۹ تا فیفا ۲۰۲۰

مشاهده پیشرفت علم روی صورت جی جی بوفون

امروز عکس جالبی از جان لوئیجی بوفون در فضای مجازی دست به دست شد.

مشاهده پیشرفت علم روی صورت جی جی بوفون

به گزارش "ورزش سه"، جان لوئیجی بوفون، اسطوره تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس، کار خود را در فوتبال از سال ۱۹۹۵ با تیم پارما آغاز کرد. او در مدت حضورش در این تیم ۱۶۸ بازی انجام داد. این دروازه‌بان ایتالیایی پس از درخشش در پارما باشگاه‌های زیادی را خواهان خود می دید اما در نهایت تصمیم گرفت که راهی یوونتوس شود. بوفون پس از شش سال حضور در پارما در سال ۲۰۰۱ راهی این تیم شد. پیوستن به یوونتوس آغاز راه درخشش و اسطوره شدن این دروازه‌بان ایتالیایی بود. اسطوره باشگاه یوونتوس ۱۷ سال از بهترین دوران فوتبال خود را در این تیم گذراند. او پس از سقوط یوونتوس به رقابت های سری بی ایتالیا نیز این تیم را ترک نکرد تا علاوه بر یک فوق ستاره به نماد و اسطوره بیانکونری تبدیل شود. جان لوئیجی بوفون در طول ۱۷ سال حضورش در یوونتوس تمام جام های ممکن را با این تیم ایتالیایی کسب کرد و عدم موفقیت در کسب جام لیگ قهرمانان اروپا تنها ناکامی بوفون در طول این سال ها بوده است. او در تیم ملی ایتالیا نیز دوران باشکوهی داشت و در سال ۲۰۰۶ توانست با آتزوری به قهرمانی جام جهانی دست پیدا کند. بوفون در سال ۲۰۱۸ در اقدامی عجیب از یوونتوس به پاری سن ژرمن پیوست اما دوری او از عشقش خیلی طول نکشید و این دروازه بان در تابستان امسال به یوونتوس بازگشت.

 

بوفون با وجود این که حالا به سن ۴۱ سالگی رسیده است اما هنوز هم یک دروازه بان شش دانگ و آماده به حساب می آید. او هر چند در فصل جدید به عنوان دروازه بان دوم یوونتوس فعالیت می کند اما با این وجود در بازی هایی که فرصت حضور در زمین را پیدا کرده یک ناجی برای تیم مائوریتسیو ساری بوده است. نمونه بارز این موضوع دیدار چند روز پیش یوونتوس مقابل بولونیا بود که جان لوئیجی بوفون توانست در دقایق انتهایی ناجی تیمش شود.

 

1447640

 

حالا و طی روزهای اخیر رسانه‌های ایتالیایی اخباری را مبنی بر احتمال تمدید قرارداد یوونتوس با بوفون ۴۱ ساله تا سال ۲۰۲۱ مطرح کرده اند؛ اتفاقی که در صورت رخ دادن بوفون را به دومین بازیکن مسن تاریخ سری آ پس از مارکو بالوتا تبدیل خواهد کرد. مارکو بالوتا، دروازه بان سابق لاتزیو، آخرین بار در سال ۲۰۰۸ و با ۴۴ سال و ۳۸ روز سن درون دروازه این تیم قرار گرفته بود.

 

1447639

 

در همین ارتباط امروز تصویر جالبی در فضای مجازی از جان لوئیجی بوفون دست به دست شد. در این عکس چهره بوفون در بازی فیفا ۹۹ و فیفا ۲۰۲۰ مورد مقایسه قرار گرفته است. تصویری که می تواند نشانه سال ها ثبات، افتخار آفرینی و درخشش این دروازه‌بان ایتالیایی باشد. از سال ۹۹ به بعد کیفیت چهره بوفون در بازی های کامپیوتری پیشرفت بسیاری کرده است. اتفاقی که برای این دروازه بان باشگاه یوونتوس در مورد کیفیت بازی‌اش نیز رخ داده است. همین تصویر و مقایسه ساده نشان از اسطوره بودن بوفون ۴۱ ساله دارد.

 

دیدگاه‌ها