کد خبر : 1646756 | 09 آبان 1398 ساعت 11:10 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

یاران استانکو رقیبان هفته نهم لیگ برتر

دیدار گل محمدی و صادقی بیست سال بعد از پرسپولیس

دو بازیکن سال های میانی دهه هفتاد پرسپولیس امروز روی نیمکت دو تیم متفاوت لیگ برتری به مصاف هم می روند.

به گزارش" ورزش سه" دیدار یحیی گل محمدی و ابراهیم صادقی جدا از رقابت دو تیم شهرخودرو و سایپا برای کسب سه امتیاز دیداری بین دو بازیکن از دو نسل باشگاه پرسپولیس هم هست. در سال های میانی دهه هفتاد (سال 74)  پرسپولیسی ها به دنبال ساخت تیمی قدرتمند و جدید بودند. بعد از دوران پروین و سپس حضور مربی جوانی چون حمید درخشان و سپس حضور ناموفق یورگن گده آلمانی، امیرعابدینی مدیرعامل وقت پرسپولیس استانکو پوکله پوویچ را به ایران آورد. دو تا از بازیکنانی که همزمان با حضور استانکو به این تیم آمدند همان هایی هستند که امروز روی نیمکت سایپا و شهرخودرو می نشینند.


البته که یحیی گل محمدی در آن زمان یک مدافع 24 ساله بود و ابراهیم صادقی با شانزده سال سن در رده جوانان و امیدهای این تیم مشغول به بازی شد. پرسپولیس در دو فصل حضور استانکو در این تیم دو قهرمانی در لیگ ایران و یک مقام سوم در رقابت های جام باشگاه های آسیا را به دست آورد و یحیی گل محمدی یکی از بازیکنان مورد علاقه این مربی کروات به حساب می آید.

 

1447661


استانکو که یک مربی جوانگرا بود و به بازیکنانی چون مهدی مهدوی کیا، مهرداد میناوند، ادموند بزیک و ... میدان می داد در سه چهار بازی در را به روی بازیکنان رده های پایه باز کرد و ابراهیم صادقی نیز این شانس را پیدا کرد که در اوج جوانی برای پرسپولیس پرقدرت آن دوران به میدان برود. در آن دوران علاوه بر صادقی، محسن بیاتی‌نیا، حسین پاشایی، مهدی تاجیک در تیم امید و بازیکنانی چون هادی عقیلی، خسرو حیدری، وحید طالب‌لو در رده جوانان بازی می کردند. آخرین باری که ابراهیم صادقی با لباس پرسپولیس به میدان رفت بازی نیمه نهایی جام حذفی (سال 76)برابر شاهین اهواز بود. او سپس به خاطر گذراندن خدمت سربازی به تیم مقاومت تهران رفت اما مایلی کهن این بازیکن را پسندید و در سرراه بازگشتش به پرسپولیس او را به سایپا برد.


یحیی گل محمدی هم یک سال بعد از جدایی ابراهیم صادقی و در حالی که علی پروین تمایل به استفاده از مدافعینی مثل رهبری فر و هاشمی نسب را داشت پرسپولیس را ترک کرد.

دیدگاه‌ها