کد خبر : 1647447 | 12 آبان 1398 ساعت 09:40 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

تایید تصمیم اشتباه؛ وظیفه داوران اضافه!

در هفته ای که گذشت به زعم کارشناسان داوری، اشتباهاتی که در قضاوت بازی های لیگ برتر رخ داد پرتعداد و تاثیر گذار بود.

تایید تصمیم اشتباه؛ وظیفه داوران اضافه!

به گزارش "ورزش سه"، به زعم کارشناسان، داور، پنالتی که برای تیم پارس جنوبی در بازی با سپاهان گرفت، اشتباه بود به این خاطر که مهدی کیانی خطایی را روی بازیکن حریف مرتکب نشد و حتی داور می توانست به بازیکن پارس جنوبی به خاطر تمارض کارت نشان دهد؛ یا در بازی با نساجی گل تیم صنعت نفت درست بود. هم چنین داور می توانست یکی از گل های تیم نفت مسجد سلیمان را به زعم کارشناسان داوری قبول اعلام کند و...

 

البته تیم هایی که این هفته از اشتباهات داوری منتفع شده اند پیش تر از این اشتباهات ضربه دیده اند و این شرایط شامل همه تیم ها می شود. یعنی همه تیم ها هم از اشتباهات داوری سود می برند و همه آسیب می بینند که شاید تنها درصد ها متفاوت باشد.

 

 همه این اتفاقات در محوطه جریمه رخ داده است. جایی که کمیته داوران چند صباحی است دو داور برای قضاوت بهتر در آنجا قرار داده که از آنها به عنوان داوران پشت دروازه یاد می شود که فدراسیون فوتبال به آنها می گوید کمک داوران اضافی! سوال اینجاست آیا اینها نمی توانند طبق قانون نظر داور وسط را تغییر دهند؟ و اگر این چنین است چرا داور وسط برای سوت درست از مشورت آنها کمک نمی گیرد؟ اگر قرار باشد این داوران به هزینه های تیم میزبان و فدراسیون فوتبال اضافه کنند ضرورت حضور آنها در بازی ها چیست؟ نباشند که بهتر است.

 

داور وسط در جریان بازی قرار دارد و توپ به سرعت با یک پاس بلند به محوطه جریمه حریف می رود و دو بازیکن با هم برخورد می کنند. در چنین صحنه ای داور اضافه که پشت دروازه قرار دارد صحنه را بهتر از داور وسط می بیند و طبیعی است که بتواند به داور در اتخاذ تصمیم درست کمک کند اما در هفته ای که گذشت همه کمک داوران اضافه بازی ها تصمیمات داوران وسط را تایید کردند. یعنی تایید تصمیم اشتباه. در چنین شرایطی شاید بهترین توصیه به فدراسیون فوتبال استفاده از تکنولوژی var در بازی های لیگ برتر باشد. شاید بهتر است در شرایطی که پول های فدراسیون فوتبال از سوی فیفا بلوکه شده است باشگاه ها اقدام به خرید کمک داور وید ئویی و نصب آن در استادیوم ها نمایند. گویی که یک بازیکن خارجی با قیمت 300 هزار دلار خریداری کرده اند. در این صورت دست کم از اشتباهات داوری متضرر نمی شود و امتیاز به آسانی از دست نمی دهند.

دیدگاه‌ها