کد خبر : 1647483 | 12 آبان 1398 ساعت 11:38 | 50.2K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه بی توجهی کمیته داوران به صحنه های مشکوک

قضاوت داور پراشتباه در حساس ترین بازی هفته!

داوری که هفته گذشته یکی از پراشتباه ترین قاضی های لیگ برتر بود، حالا روز سه شنبه باید حساس ترین بازی هفته دهم را سوت بزند!

قضاوت داور پراشتباه در حساس ترین بازی هفته!

به گزارش "ورزش‌سه"، اشتباهات پرتعداد داوری در هفته های گذشته باعث شده تا صدای مربیان لیگ برتری در بیاید و شاهد اعتراض‌های زیادی به سوت به دست های لیگ برتر نوزدهم باشیم. دیگر عادت کرده ایم که در هر بازی لیگ برتر اشتباهات داوران به اوج خود برسد و در پایان هم مسئولان تیم ها به انتقاد از عملکرد این قشر بپردازند.


از اینرو هفته نهم لیگ برتر یکی از بدترین هفته ها برای داوران بود. در مجموع مسابقاتی که طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد، بالغ بر 10 اشتباه تاثیرگذار از سوی داوران رخ داد که کارشناسان داوری نیز براین موضوع صحه گذاشتند.


در چنین شرایطی خیلی از مسئولان تیم های لیگ برتری خواهان پاسخگویی هدایت ممبینی رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اشتباهات شده اند، اما خبری از آقای رییس نیست! ممبینی از ابتدای فصل جاری هیچ اظهارنظری درباره اشتباهات و حتی اقدامات خوب داوران هم انجام نداده و این عدم پاسخگویی کم کم به یک بحران تبدیل شده است. چنین مساله ای در برنامه های رادیویی و تلویزیونی مختلف هم مطرح شده اما ممبینی همچنان ترجیح داده سکوت کند تا خیلی از ابهامات درباره داوری های لیگ برتری باقی بماند.


ممبینی نه تنها صحبتی نمی کند که در چینش داوران مسابقات هم مواردی را در نظر نمی گیرد که همین مساله باعث اعتراض های فراوان می شود. بارها و بارها در فصل جاری یک داور دو هفته پشت سر هم در بازی یک تیم قضاوت کرده و از قضا اشتباهاتی نیز داشته است. همچنین بارها شاهد بودیم داورانی که هفته قبل اشتباه داشتند بازهم از سوی کمیته داوران ابلاغ گرفتند و هیچ برخوردی با آنها انجام نشده است.


یکی از این موارد برای هفته دهم لیگ برتر انتخاب وحید کاظمی به عنوان داور مسابقه سپاهان و تراکتور است؛ بازی حساس و جذاب دو مدعی قهرمانی لیگ برتر در شرایطی به کاظمی سپرده شده که این داور شمالی در فصل جاری اشتباهات زیادی داشته و از همه مهم تر در هفته نهم لیگ برتر به عنوان قاضی بازی نفت مسجدسلیمان و فولاد هم بسیار پراشتباه بود. او به گواه کارشناسان داوری دو گل سالم نفت مسجدسلیمان را مردود اعلام کرد تا به راحتی دو امتیاز از چنگ شاگردان مهدی تارتار بپرد. حالا اما در حالی که پیش بینی می شد این داور حداقل در هفته دهم قضاوتی نداشته باشد اما حساس ترین بازی هفته را به او سپرده اند تا علامت تعجب های زیادی در ذهن هواداران فوتبال نقش ببندند.


حال در شرایطی که کاظمی در این فصل اشتباهات پرتعدادی داشته و مورد اعتراض بسیاری از مربیان قرار گرفته، با نظر کمیته داوران در هفته دهم حساس ترین بازی میان صدرنشین و تیم دوم جدول را سوت خواهد زد.


یکی از مواردی که دلیل این چینش ها است، ابلاغ های زودهنگام به داوران است. به عنوان نمونه داورانی که روزهای پنجشنبه یا جمعه قضاوت کرده اند، قبل از آنکه عملکرد شان در بازی گذشته مورد بررسی قرار بگیرد، روز شنبه ابلاغ هفته بعد خود را دریافت می کنند که این مساله نیازمند توضیح هدایت ممبینی به عنوان رییس کمیته داوران است.

دیدگاه‌ها