کد خبر : 1648386 | 16 آبان 1398 ساعت 15:45 | 32.2K بازدید | 0 دیدگاه

سه راهکار اساسی برای بازگشت بارسلونا به اوج

تیم ارنستو والورده طی هفته های اخیر بسیار نگران‌کننده ظاهر شده و به نظر می‌رسد که باید چاره ای برای مشکلات خود پیدا کند.

سه راهکار اساسی برای بازگشت بارسلونا به اوج

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از موندو دیپورتیوو، بارسلونا در فصل جدید نمایش های بسیار پر نوسانی را از خود ارائه داده است. شاگردان ارنستو والورده در ابتدای هفته با نتیجه ۳-۱ مقابل لوانته شکست خوردند. آنها همچنین سه شنبه شب با تساوی بدون گل در مقابل تیم نه چندان قدرتمند اسلاویا پراگ متوقف شدند. بلوگرانا نمایش بسیار بی نظم و آشفته ای از خود ارائه می دهد و به نظر می رسد که آنها باید هر چه زودتر این مشکل خود را برطرف کنند.

 

بارسلونا هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان اروپا صدرنشین است اما واقعیت این است که آنها نمایش‌های بسیار پر اشتباهی را از خود ارائه می دهند. آبی اناری ها روز شنبه به مصاف سلتاویگو خواهند رفت؛ دیداری که می‌تواند نقش بسیار مهمی در توقف روند ضعیف بارسلونا ایفا کند. پس از بازی مقابل سلتاویگو رقابت‌های باشگاهی به دلیل بازی‌های ملی دچار وقفه خواهد شد. پس از وقفه بازی‌های ملی بارسلونا سه دیدار بسیار سخت و حیاتی را پیش رو خواهد داشت. آنها ابتدا باید مقابل لگانس به میدان بروند و پس از آن در یک دیدار حساس در چهارچوب رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا میزبان دورتموند خواهند بود. همچنین بارسلونا چند روز پس از بازی مقابل دورتموند باید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف اتلتیکو مادرید برود.

 

ارنستو والورده باید هرچه زودتر اقداماتی را جهت خروج تیمش از شرایط بحرانی کنونی انجام دهد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

1449823

 

گریزمان و دمبله باید با تیم هماهنگ شوند


سازگاری آنتوان گریزمان با سبک بارسلونا یکی از مشکلات ارنستو والورده از ابتدای این فصل بوده است. این فرانسوی تاکنون ۴ گل برای بارسلونا به ثمر رسانده اما با این وجود هماهنگی خوبی با سایر بازیکنان به خصوص لیونل مسی ندارد. چالش دیگر ارنستو والورده بازگرداندن عثمان دمبله به دوران اوج است. دمبله از ابتدای فصل تنها در سه بازی در ترکیب اصلی تیمش حضور داشته است. او همواره استعداد فوق العاده‌ی خود را نشان داده اما به نظر می‌رسد که این جوان فرانسوی فاقد نظم و پشتکار لازم باشد. در هر دو مورد والورده وظیفه دارد که هماهنگی این بازیکنان را با کل تیم افزایش دهد.

 

1449822

 

افزایش سرعت گردش توپ در بازی بارسلونا


بارسلونا معمولاً در تقابل با حریفان خود بیشتر از آن‌ها مالکیت توپ را در اختیار دارد اما سرعت بازی بلوگرانا نسبت به قبل کاهش یافته است. این کندی حرکت بازیکنان بارسلونا باعث می شود که حریفان به راحتی توپ را از اختیار آنها خارج کنند. افزایش سرعت بازی یکی از مهمترین اتفاقاتی است که باید در سبک بازی بارسلونا دیده شود؛ موضوعی که می تواند باعث خسته شدن حریفان و در نهایت گلزنی بازیکنان بارسلونا شود. همچنین مسئولیت این کار بر عهده بوسکتس، دیونگ و آرتور ملو است. آنها باید به خوبی به بازی سرعت دهند و باعث حرکت رو به جلو تیم شوند.

 

بهبود شرایط بدنی در شرایط پرفشار


آمادگی بدنی یکی از مهم‌ترین ضعف های بارسلونا در فصل گذشته بود؛ موضوعی که حالا پس از گذشت چند هفته از فصل جدید دوباره مورد توجه قرار گرفته است. در فصول قبل بارسلونا با پرس کردن از جلوی زمین، حریف را خسته می کرد و باعث از دست رفتن توپ توسط آنها می شد؛ اتفاقی که با آمادگی جسمانی بالای این تیم رابطه مستقیم داشت اما در فصل قبل و فصل جدید به نظر می رسد که شرایط تغییر کرده و رقبا آمادگی جسمانی بیشتری نسبت به بارسلونا دارند.
ارنستو والورده و وظیفه دارد که ضعف بدنی و بازیکنانش را نیز برطرف کند تا علاوه بر حضور پرقدرت در زمین از مصدومیت های متوالی آنها نیز کاسته شود.

دیدگاه‌ها