کد خبر : 1648863 | 18 آبان 1398 ساعت 21:20 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

ماسا: لکلرک قبل از ورشتپن قهرمان فرمول یک می‌شود

فیلیپه ماسا راننده‌ی سابق فراری راجع به آینده‌ی چارلز لکلرک راننده‌ی جوان فراری صحبت کرد.

ماسا: لکلرک قبل از ورشتپن قهرمان فرمول یک می‌شود

 

 

به گزارش "ورزش سه"، فلیپه ماسا راننده‌ی سابق فرمول یک و فراری پیشبینی کرد که لکلرک قبل از رقیبش ورشتپن قهرمان جهان شود.

از آنجایی که از هر دوی این راننده‌های 22 ساله انتظار می‌رود روزی به عنوان قهرمانی جهان در فرمول یک برسند، ماسا که خودش در شرایط دراماتیکی قهرمانی جهان در سال 2008 را از دست داده از لکلرک برای زودتر رسیدن به این عنوان پشتیبانی می‌کند.

این راننده‌ی برزیلی در 2008 قهرمانی جهان را در آخرین پیچ از آخرین دور از آخرین مسابقه‌ی فصل در گرند پری برزیل، با یک امتیاز کمتر، به لوییس همیلتون باخت. او که در هشت سال رانندگیش برای فراری یازده پیروزی برای این تیم کسب کرده، می‌گوید به شدت تحت‌تاثیر جا افتادن و تطبیق پیدا کردن لکلرک در فراری قرار گرفته و شکی ندارد که او به زودی سرآمد رانندگان فرمول یک می‌شود.

 

 

1450407

 

 

ماسا می‌گوید ویژگی خاصی در شخصیت لکلرک هست که به او ثابت کرده "قرار نیست برای رسیدن به قهرمانی جهان زیاد صبر کند" و پتانسیل شکست دادن ورشتپنِ باتجربه‌تر را دارد و می‌تواند زودتر از او به قهرمانی برسد.

لکلرک هم‌اکنون و دو مسابقه مانده به پایان فصل در رده‌بندی راننده‌ها پس از همیلتون و بوتاس در رده‌ی سوم قرار دارد و 14 امتیاز از همتایش در ردبول پیش است. لکلرک و ورشتپن هر دو در این فصل در دو گرند پری برنده شده‌اند.

ماسا توضیح داد: "او پسر خیلی بااستعدادی‌ست اما چیزی که بیش از همه توجه مرا جلب کرده قدرت ذهن او و تواناییش برای مدیریت فشار است. من نمی‌دانم که او از ورشتپن سریع‌تر است یا کندتر اما کسب هفت پل‌پوزیشن در سال اول حضورش در فراری خیلی چیزها را روشن می‌کند. او اشتباهاتی داشته، اما فکر می‌کنم همه‌ی ما باید در نظر داشته باشیم که او هنوز در فرمول یک تجربه‌ی محدودی دارد و این اولین سال او در یک تیم قوی بوده است.

او یک قهرمان جهان آینده است و فکر می‌کنم قرار نیست زیاد منتظر قهرمانیش بمانیم. من این احتمال را که او ممکن است قبل از ورشتپن قهرمان جهان شود، رد نمی‌کنم."

 

 

1450404

 

 

لکلرک قبل از اینکه امسال شانس رانندگی برای فراری را به دست بیاورد، تنها یک فصل را در فرمول یک با تیم ساوبر گذراند. ورشتپن اما سه سال بیشتر از او تجربه‌ی رانندگی در فرمول یک را دارد.

ماسا که هم‌اکنون در فرمول E مسابقه می‌دهد گفت خیلی آسان است که فشار رانندگی برای تیمی به عظمت فراری را دست کم بگیریم و با در نظر گرفتن این موضوع عملکرد امسال لکلرک چشمگیرتر هم می‌شود.

ماسا در پاسخ به این سوال که تطبیق یافتن با زندگی در تیم فراری چقدر سخت است؟ گفت: "از خیلی جهات باید آماده باشی. باید یاد بگیری که فشار رسانه‌ها، هواداران، و فشاری که خودت به خودت می‌آوری وقتی برای فراری رانندگی می‌کنی را، تحمل کنی.

کار ساده‌ای نیست و چارلز از این نظر عالی فشارها را مدیریت کرده. او پسر خوبی‌ست و از آنچه دیگران فکر می‌کنند باهوش‌تر است."

ماسا هرگز قهرمان جهان نشد. او یازده سال پیش با بردن در آخرین مسابقه‌ی فصل در خاک وطنش برزیل بسیار به این عنوان نزدیک شد. در ادامه اما با چشمانی اشک‌بار شاهد پنجم شدن همیلتون 23 ساله در برزیل بود. با کسب رده‌ی پنجم در آخرین لحظاتِ یکی از هیجان‌انگیزترین مسابقات فرمول یک، این راننده‌ی بریتانیایی حداقل امتیازی که برای پیشی گرفتن از ماسا نیاز داشت را به دست آورد و قهرمان جهان شد. این اولین قهرمانی جهان لوییس همیلتون بود و او پس از آن موفق شده پنج عنوان قهرمانی دیگر را نیز کسب کند.

 

 

1450408

 

 

اگر ورشتپن و لکلرک دنبال نشانه‌ای برای قهرمانی می‌گردند، می‌شود گفت که 23 سالگی برای همیلتون شگون داشت، برای شما هم می‌تواند تاریخی شود.

 

 

1450413

 

 

 

دیدگاه‌ها