کد خبر : 1649220 | 20 آبان 1398 ساعت 12:28 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی در انتظار شاگردان پورموسوی

معرفی 5 ستاره تیم جوانان در مقدماتی جام ملت ها

تیم ملی جوانان در مصاف با تیم های قرقیزستان، نپال و امارات 9 گل زد و بدون گل خورده راهی جام ملتهای آسیا و انتخابی جام جهانی شد. این نتایج در حالی رقم خورد که این تیم در دوره قبلی بازی ها و در همگروهی با اردن، سوریه و فلسطین حذف شده بود.

معرفی 5 ستاره تیم جوانان در مقدماتی جام ملت ها

به گزارش "ورزش سه"، نکته جالب توجه بازیهایی که در استادیوم پاس برگزار شد درخشش بازیکنان زیر 18 سال در ترکیب تیم ملی جوانان بود. جوانانی که شاید امروز یارای بازی در لیگ برتر را داشته باشند. دست کم برای دقایقی کوتاه. از همه مهمتر این تیم بخوبی نشان داد اگر باشگاه ها در رده سنی تیم های پایه سرمایه گذاری کنند می توانند علاوه بر رفع نیازهای فعلی خود با فروش بازیکنان به دیگر تیم ها در آمدزایی کنند.

 

در بازی های تهران شاهد درخشش چند بازیکن جدید درترکیب تیم ملی جوانان بودیم. جوانانی که به طور حتم می توانند ستاره های آتی فوتبال کشور باشند. موفقیت تیم های نوجوانان و جوانان در جام ملت ها و در ادامه صعود به جام جهانی می تواند به بهترین شکل ممکن معرف این ستاره ها باشد. الهیار صیادمنش و یونس دلفی و محمد شریفی دستاورد حضور تیم ملی نوجوانان در جام جهانی هستند. امید نورافکن، مهدی قائدی، رضا شکاری و... نیز حاصل حضور تیم ملی جوانان در جام جهانی هستند و به طور حتم تیم سیروس پورموسوی هم در ادامه در صورت صعود به جام جهانی می تواند چند ستاره نو به فوتبال ایران معرفی کند. نگاهی خواهیم داشت به 5 بازیکن اثرگذار تیم ملی جوانان در بازی های مقدماتی جام ملت ها.

 

1-امیر حسین نیک پور

 

دروازه بان تیم سپاهان اصفهان در هر سه بازی کلین شیت کرد. دروازه او اگر چه دراین بازی ها خیلی تهدید نشد اما در معدود حملات حریف هم واکنش های خوبی داشت. در بازی قرقیزستان یک موقعیت تک به تک از حریف گرفت و در بازی با امارات بارها با خروج های خود روی توپ های هوایی به بازیکنان تیم حریف اجازه خود نمایی نداد. دروازه بان اهل بهشهر تیم ملی جوانان قد و قامت خوبی دارد و از همه مهمتر اینکه روی رفلکس ها چابکی خاصی دارد. بی شک امیر حسین نیک پور اگر مسیر را دست طی کند و دچار حاشیه نشود می تواند یک پیام نیازمند جدید برای فوتبال ایران باشد.

 

1450999

 

2-احمد جلالی

 

در پست مدافع چپ در هر سه بازی بسیار خونسرد و مطمئن بازی کرد.  احمد در بازی با قرقیزستان با پاسی که به آریا برزگر داد قفل دروازه حریف را باز کرد. در بازی سخت با نپال هم احمد یک گل دیدنی با شوت از راه دور زد و در بازی با امارات هم با وجود مصدومیت در دقایق ابتدایی بازی در زمین ماند و جنگید و در نهایت پیروزی در این بازی و صعود به جام ملت ها را جشن گرفت. احمد رضا با وجود میل زیادی که به حمله دارد در دفاع هم موفق ظاهر می شود.

 

1450998

 

3-یاسین سلمانی

 

هافبک دفاعی سپاهان در هر سه بازی تیم ملی جوانان جز مهره های ثابت ایران بود و در هر سه بازی پرتلاش بازی کرد. یاسین با اعتماد به نفس خاصی در جلوی خط دفاعی بازی می کند و در چرخش توپ خوب عمل می کند. او اگر قدری از پاس های عرضی خود کم کند می تواند به یک هافبک دفاعی ششدانگ تبدیل شود. یاسین در بازی اول زننده یکی از گل های تیم ملی جوانان از روی نقطه پنالتی بود. یاسین در تیم سپاهان توپ می زند و اینقدر مورد اعتماد فنی امیرقلعه نویی است که در برخی از بازی ها در لیست 18 نفره تیم قرار می گیرد.

 

1450997

 


4-علیرضا منظمی

 

علیرضا منظمی بازیکن ذوب آهن است. علیرضا در بازی اول در ترکیب ثابت تیم ملی جوانان به میدان نیامد اما بعداز ورود به زمین برای تیم ملی جوانان گل زد تا در بازی های بعدی روی او بیشتر حساب شود. او در بازی با نپال هم گل زد و در بازی با امارات موجب گلزنی آریا برزگر شد. علیرضا منظمی سرعت قابل ملاحظه ای دارد و اگر از نظر بدنی شرایط بهتری داشته باشد، می تواند از این سرعت قابل ملاحظه برای گلزنی بهره ببرد.

 

1450995

 

5- آریا برزگر

 

مهاجم راس تیم ملی جوانان در هر سه بازی تیم ملی جوانان برای تیم ملی گل زد. او در راس خط حمله تیم ملی جدا از گلزنی دوندگی زیادی برای توپ گیری داشت و این یک فاکتور مثبت در بازی او لحاظ می شود. آریا که به تازگی به تیم پرسپولیس ملحق شده است همانند سردار آزمون هم روی زمین خوب بازی می کند و همه روی هوا. ضربات سری که او روی توپ های هوایی می زند جالب توجه است. او با بازی در ترکیب تیم پرسپولیس به مهاجم پخته تری برای تیم ملی جوانان تبدیل خواهد شد.

1450996

دیدگاه‌ها