کد خبر : 1649224 | 20 آبان 1398 ساعت 12:42 | 22.5K بازدید | 0 دیدگاه

پریا شهریاری: پابرهنه های ایران ایثار کردند

گفت و گو با زنی که پشت موفقیت‌های ساحلی است

رییس کمیته فوتبال ساحلی می گوید قهرمانی در جام بین قاره ای با مشقت های فراوان به دست آمده و باید قدر بازیکنان ایران را دانست.

گفت و گو با زنی که پشت موفقیت‌های ساحلی است

به گزارش "ورزش‌سه"، قهرمانی مقتدرانه تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات جام بین قاره‌ای برای سومین‌بار باعث شادکامی خیلی از طرفداران فوتبال در ایران شده است. پریا شهریاری رییس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون در سال های اخیر تلاش های زیادی برای موفقیت این رشته در ایران انجام داده و در این شرایط روزنامه شهروند گفت و گویی با او انجام داد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:


**فوتبال ساحلی و باز هم یک افتخار بزرگ دیگر؛‌ قهرمانی در مسابقات جام بین قاره‌ای یا جام‌جهانی کوچک حسابی مردم ایران را خوشحال کرده است.


خدا را شکر که تیم‌ملی توانست در نهمین دوره مسابقات جام بین قاره‌ای که درکشور امارات برگزار شد‌، با اقتدار کامل و ارایه بازی‌های زیبا و بسیار خوب به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند. این قهرمانی حاصل برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال،‌ زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای کادرفنی،‌ بازیکنان و البته تلاش‌هایی است که باشگاه‌ها و جامعه فوتبال ساحلی داشتند. همه دست به دست هم دادند که به این اتفاق بزرگ برسیم.


**نکته بسیار مهم اینجاست که با یک مربی ایرانی این قهرمانی به دست آمد و موفقیت‌ها با مربیان ایرانی ادامه دارد.


همه می‌دانند که بعد از جام‌جهانی،‌ بالاترین سطح مسابقات فوتبال ساحلی در همین تورنمنت جام بین قاره‌ای برگزار می‌شود که خوشبختانه تیم‌ملی ایران توانست با کادرفنی ایرانی خود به قهرمانی برسد. تمام تیم‌های قدرتمند دنیا در این رقابت‌ها حضور داشتند و این قهرمانی نشان داد که بی‌دلیل نیست در سال‌های اخیر تیم‌ملی فوتبال ساحلی بین سه تیم برتر دنیا حضور داشته است. ما هم با هدف‌گذاری مشخص و اعتماد کامل هدایت تیم‌ملی فوتبال ساحلی را به مربیان ایرانی دادیم. آقای عباس‌ هاشم‌پور هم سنگ‌تمام گذاشتند و به خوبی از عهده کار برآمدند.


**درباره بازیکنان تیم‌ملی هم توضیح بدهید. قهرمان‌های بی‌ادعایی که دور هم جمع شده‌اند و کاری کرده‌اند تیم‌ملی پرافتخارترین تیم ورزشی ایران لقب بگیرد.


همان‌طور که گفتید، بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ساحلی و تمام ساحلی‌بازان ایران واقعا قهرمان‌های بی‌ادعا هستند. حقیقتش را هم بخواهید، همیشه خودشان نسبت به این مسأله گلایه دارند که نسبت به افتخاراتی که کسب می‌کنند، به آنها توجه نمی‌شود. در همین مسابقات آنها زحمت زیادی کشیدند و واقعا با غیرت بازی کردند. شاید مردم عزیز ما ندانند که مصدومیت امیرحسین اکبری و محمد احمدزاده کار را در این مسابقات برای تیم‌ملی سخت کرده است. احمدزاده کاپیتان تیم‌ملی به خاطر آنفلوآنزای شدید ٣روز در دوبی در بیمارستان بستری بود و حال خوبی نداشت اما وقتی تیم‌ملی فینالیست شد، با مریضی تمام تلاش خود را کرد که در ترکیب تیم قرار بگیرد و در فینال مقابل تیم قدرتمند اسپانیا هم واقعا همان‌طور که مشاهده کردید، درخشید. بسیاری از این بازیکنان درآمد خیلی زیادی در فوتبال ساحلی ندارند اما با ایثار و زحمت برای ایران افتخارآفرینی می‌کنند.

 

1451013


**بالاخره باید چه اتفاقی بیفتد که از این بازیکنان آن‌طور که شایسته‌اش هستند، تقدیر و قدردانی شود؟


این سومین‌باری بود که تیم‌ملی فوتبال ساحلی در مسابقات جام بین قاره‌ای به‌عنوان قهرمانی رسید. همواره در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی و بین‌المللی افتخار کسب کرده‌اند و برای رسیدن به اهداف بزرگ باید حمایت‌های بیشتری هم از این تیم و بازیکنانش صورت بگیرد. امیدوار هستم که رسانه‌ها و مسئولان پای صحبت با این قهرمان‌ها بنشینند. خواسته‌های آنها را پیگیری کنند. با این حال ما و تمام بازیکنان هر اتفاقی که بیفتد، تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که این جایگاه ایران در فوتبال ساحلی جهان را حفظ کنیم و به موفقیت‌های بزرگتر هم برسیم.


**در ویترین افتخارات تیم‌ملی فوتبال ساحلی جای کاپ قهرمانی جام‌جهانی خالی است.


خودتان می‌دانید که رسیدن به این افتخار خیلی سخت است، ولی هدف بزرگ جامعه فوتبال ساحلی رسیدن به این افتخار است که با توجه به پتانسیل‌هایی که بازیکنان و کادرفنی ما دارند، رسیدن به این افتخار غیرممکن نیست. ما یک‌بار در جام‌جهانی به مقام سومی رسیدیم و با بدشانسی از رسیدن به فینال بازماندیم. قطعا بزرگترین آرزوی ما هم قهرمانی جهان است که مطمئن هستیم با برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری اردوهای مناسب و حمایت بیشتر از این بازیکنان به این عنوان هم خواهیم رسید.


**برای قهرمانی در جهان به جز حمایت از بازیکنان و مربیان باید چه قدم‌های دیگری در ایران برداشته شود؟


مهم‌ترین مسأله همان رسیدگی به مسائل رفاهی بازیکنان و مربیان شاغل در این رشته است. فوتبال ساحلی ‌سال‌به‌سال درکشور ما شرایط بهتری پیدا می‌کند اما قراردادهای بازیکنان و مربیان خیلی چشمگیر نیست. ما امیدواریم با این افتخاراتی که کسب می‌شود، جوان‌های بیشتری به این رشته بیایند. باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشند و اسپانسرها هم وارد گود شوند و به رشد و اعتلای فوتبال ساحلی کمک کنند.


**حرف آخر.


باز هم می‌گویم از یک‌جایی به بعد حمایت‌های بیشتری لازم است. این بازیکنان لیاقت خود را به جامعه فوتبال و ورزش ایران نشان دادند. تقدیر و قدردانی از آنها باید به اندازه‌ای باشد که لیاقتش را دارند و در خور افتخارات زیادی که برای فوتبال ایران کسب کرده‌اند. آنها حق دارند که شرایط بهتری داشته باشند و امیدوارم نگاهی ویژه به تلاش ستودنی آنها از سوی رسانه‌ها، مسئولان و مقامات داشته باشیم.

دیدگاه‌ها