کد خبر : 1651998 | 06 آذر 1398 ساعت 08:13 | 73.9K بازدید | 0 دیدگاه

شوک جدید به باشگاه بحران زاده سوئدی

سقوط اوسترشوند به خاطر سامان قدوس

با تایید نشدن ترازنامه مالی باشگاه اوسترشوند از سوی اتحادیه حرفه ای فوتبال سوئد این تیم در آستانه سقوط به دسته دوم قرار گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، روزهای تیره و تار باشگاه اوسترشوند با تایید نشدن ترازنامه مالی آنها از سوی بازرسان فدراسیون فوتبال و اتحادیه باشگاه های حرفه ای سوئد ادامه پیدا کرد تا این تیم و طرفداران در انتظار یک شوک ویرانگر دیگر قرار بگیرند، اتفاقی که رسانه ها و سران اوسترشوند دلیل آن را ستاره ایرانی سابق خود و جریمه 4 میلیون یورویی فیفا در پرونده انتقالش به آمیان می دانند.


نیکولاس لیستروم مسئول رسانه ای باشگاه اوسترشوند با تایید این که کمیته حرفه ای فدراسیون سوئد به تنها باشگاهی که مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ برتر سوئد ندارد، اوسترشوند است تایید کرد درخواست تجدیدنظرخواهی این باشگاه به زودی ارسال خواهد شد تا ظرف مدت ده روز زمینه برای اخذ این مجوز دریافت شود. اتفاقی که اگر رخ ندهد اوسترشوند با اتفاقی تلخ روبرو و باید قید حضور در لیگ برتر allsvenskan را بزند و فصل بعد در لیگ دسته اول یا Superett بگذراند.


باشگاه OFK Ostersunds برای منابع مالی سال 2020 خود طرحی را تدوین و در اختیار کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون سوئد قرار داده بود بلکه بتواند مشکلات مالی خود را پوشش بدهد اما اتفاقات بعد از جدایی و فروش سامان قدوس به آمیان از یک سال پیش با شکسات اوئسکا اسپانیا یقه آنها را گرفت تا جایی که رسانه های سوئدی از رد شدن این لایه مالی و سقوط اوسترشوند به دسته پایین تر به خاطر غرامت چهار میلیون یورویی در پرونده سامان قدوس خبر دادند.

 

1454187


هانس هولتمن مسئول مطبوعاتی فیفا در واکنش به این ماجرا و پیرامون نیاز اوسترشوند به مساعدت این فدراسیون گفت:« هنوز حکم رسمی در ارتباط با این که جریمه چهار میلیون یورویی را خود سامان قدوس باید بپردازد یا باشگاه اوسترشوند از سوی دادگاه بین المللی ورزش به دست ما نرسیده، اگر این مسئولیت برعهده باشگاه قرار بگیرد آنها باید واقع بینانه تبعات آن را بپذیرند». این صحبت ها از آن جا مطرح می شود که سامان و وکلایش از چندی پیش سخت در تلاش برای متقاعد کردن CAS برای مشارکت باشگاه در پرداخت جریمه سنگین چهارمیلیون یورویی بودند و گویا در این راه به موفقیت هم رسیدند.


اما در واکنش به این اتفاقات و شوک جدیدی که به اوسترشوند وارد شده است لیستروم مدیررسانه ای باشگاه مدعی شد در مورد قدوس هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و اگر دادگاه بین المللی ورزش بخواهد حکمی را صادر کند حداقل یک سال طول می کشد. او گفت: «ما می توانیم در انتظار دادگاه بین المللی ورزش باشیم و حداقل این انتظار یک سال طول می کشد. درخصوص رد شدن مجوز حرفه ای هم تنها می توانم بگویم هیات مدیره باشگاه پیشنهاد کاهش بودجه از 20 میلیون به ده میلیون دلار را داده است و طرحی برای رسیدگی به بدهی ها و بحران ها آماده شد اما فکر می کنم این ماجرای جریمه 4 میلیون یورویی سامان قدوس طرح را تحت الشعاع قرار داد و تزار مالی باشگاه دوباره منفی شد».

 

1454188

دیدگاه‌ها