کد خبر : 1652082 | 06 آذر 1398 ساعت 15:33 | 179.9K بازدید | 0 دیدگاه

بی وفایی او را حدس می زدم

انریکه: موره نو به من خیانت کرد و اخراج شد

لوئیس انریکه امروز در یک کنفرانس خبری به تمام ابهامات اخیر در مورد بازگشتش به تیم ملی اسپانیا و اخراج روبرت موره نو پاسخ داد.

انریکه: موره نو به من خیانت کرد و اخراج شد

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته بود که لویئس انریکه به پست خود به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا بازگشت و روبرت موره نو که در غیاب او توانست لاروخا را به یورو 2020 برساند، از سمت خود برکنار شد. موره نو سال ها دستیار انریکه بود و کمتر کسی تصور می کرد که او موره نو را از لیست دستیارانش کنار بگذارد.

اسپانیا روزهای پرتنش و پرحاشیه ای را سپری کرد و رسانه ها پرده از اختلاف شدید انریکه و موره نو برداشتند. به عقیده آنها بی وفایی موره نو دلیل اصلی اخراج او بود.

 

 

1454281

 

 

لوئیس انریکه امروز در نشستی خبری مقابل خبرنگاران قرار گرفت و به تمام ابهامات پاسخ داد. سرمربی اسپانیا حرف هایش را اینگونه شروع کرد:« امروز برای من و خانواده ام یک روز خاص است. من به خانه ام یعنی تیم ملی برگشتم تا پروژه ای که خودم شروع کرده بودم را به اتمام برسانم. می دانم که این قضیه تنش هایی را به دنبال داشت و به همین دلیل خودم را موظف می دانم تا همه حقایق را در این مورد بازگو کنم.

من فردی هستم که حاشیه و جنجال را بو می کشم. همه کسانی که من را می شناسند، این نکته را می دانند. باید شفاف سازی کنم؛ چرا که یکی از دستیاران قدیمی که سال ها با من کار می کرد را برکنار کردم.»

 

 

1454285

 

 

انریکه ادامه داد:« تنها دلیلی که روبرت موره نو دیگر در کادر فنی من نیست، خودم هستم و نه روبیالس(رئیس فدراسیون) و نه مولینا(مدیر فنی).

همه چیز به 12 سپتامبر بر می گردد؛ یعنی تنها روزی که من با موره نو رو در رو ملاقات کردم. او به من زنگ زد و باهم در خانه من ملاقات کردیم. موره نو به من گفت که دوست دارد در یورو 2020 سرمربی اسپانیا باشد ولی اگر من بخواهم برگردم، حاضر است دوباره دستیارم شود. می دانستم که این اتفاق نخواهد افتاد چون در هفته های قبل تر، نوع رفتار او این حس را به من منتقل کرده بود. البته که شور و شوق او را درک می کردم و اینکه او بزرگترین فرصت زندگی اش را در اختیار داشت. موره نو خیلی سخت تلاش کرده بود و فردی جاه طلب است. خصوصیتی که ارزشمند است ولی من او را بی وفا می دانم و هرگز چنین کسی را در کادر فنی خودم نمی خواهم. معتقدم جاه طلبی بیش از اندازه، نه یک مزیت که یک نقطه ضعف است.

 

 

1454284

 

 

به او گفتم که خیر، دیگر تو را در کادر خودم نمی خواهم و اینکه برای بازگشت آماده ام. به او گفتم که می خواهم به دنیای مربیگری برگردم ولی نمی دانم چه زمانی. از انگیزه هایم برای بازگشت به فوتبال حرف زدم. این ملاقات دوستانه و به بهترین شکل تمام شد و سپس به دستیارانم زنگ زدم. می خواستم آنها از زبان خودم در مورد این ملاقات و نقطه نظراتم مطلع شوند.

پس از آن ملاقات هرگز و هرگز با فدراسیون تماس نگرفتم و هیچ فردی را هم واسطه نکردم. هرگز خودم را به فدراسیون پیشنهاد نکردم و به خاطر شرایط خاص تیم ملی، خودم را در حاشیه نگاه داشتم اما اواخر اکتبر همه چیز عوض شد؛ وقتی که روبیالس و مولینا با من تماس گرفتند و باهم جلسه گذاشتیم. آنها پس از درگذشت دخترم، همیشه به من لطف داشتند و در ابتدای صحبت های مان گفتم که شما هیچ دینی به من ندارید ولی آنها پاسخ دادند که می خواهند من به پست خودم برگردم.

واضح است که خودم را مسئول اتفاقات و حواشی اخیر می دانم و به شکل پایان یافتن آن هم افتخار نمی کنم. حالا انگیزه و شور شوق زیادی برای یورو 2020 و نیز مقدماتی جام جهانی 2022 دارم. مشتاقم تا با بازیکنانم حرف بزنم و به ستایش از عملکردشان در این مدت بپردازم. تیم ملی تغییر نخواهد کرد؛ هرچند لیست دعوت شده ها ممکن است متفاوت با سرمربی قبلی باشد. دوست دارم از حالا دیگر به اتفاقات گذشته فکر نکنید و تمام تمرکزها روی تیم ملی باشد.»

 

 

1454283

 

دیدگاه‌ها