کد خبر : 1652813 | 10 آذر 1398 ساعت 11:39 | 268.9K بازدید | 1 دیدگاه

وقتی استراماچونی نقش جهان را به هم ریخت

گزارش: زاهدی‌فر؛ بدوی VAR هرگز!

دستان بالا رفته استنلی کی روش و برخورد توپ به دست چپش که سعی داشت آنرا پایین بکشد، جنجالی ترین صحنه دیدار سپاهان و استقلال در نقش جهان بود.

گزارش: زاهدی‌فر؛ بدوی VAR هرگز!

به گزارش "ورزش سه"، پس از این این صحنه بود که به یکباره تمامی نیمکت نشینان استقلال روی خط طولی زمین آمدند تا شاید بتوانند زاهدی فر را متقاعد کنند پس از مشورت با کمک هایش، توپی که در حال تبدیل شدن به یک ضدحمله برای سپاهان بود و با خطای عارف غلامی روی نویدکیا روبروی امیرقلعه نویی متوقف شده بود را پنالتی بگیرد، اما این تصمیمی نبود که داور مسابقه گرفت.


متوقف شدن بازی فرصت خوبی بود تا بازیکنان و مربیان استقلال سر داور مسابقه بریزند و در سوی دیگر هم چند بازیکن سپاهان مثل سعید آقایی برای رسیدن به نقطه عطف ماجرا استارت چند متری زدند و پس از چند ثانیه اثری از بازی فوتبال نبود و همه به این طرف و آن طرف می رفتند. این جو متشنج سبب شد تا رفته رفته نیمکت سپاهان هم به داستان اضافه شود تا استقلالی ها نتوانند با فشار خود نظر داور مسابقه را تغییر دهند.


استراماچونی یکی از هیجان زده ترین نفرات کادر استقلال بود ولی پس از  اینکه متوجه شد صحبت هایش نمی تواند داور مسابقه را قانع کند یا آنطور که خودش می گوید، تصمیم داور مسابقه برایش متقاعد کننده نبود، همانند کاری که مورینیو چند سال پیش به عنوان سرمربی اینترمیلان کرد، دو دستش را به هم چفت کرد و بالا برد تا نشان دهد تصمیمات داوری برعلیه اوست. سرمربی ایتالیایی استقلال در کنفرانس خبری سعی کرد رفتارش را با کلماتی منطقی توجیه کند ولی انگار خودش هم می دانست که انتخاب آن روش برای اعتراض و ادامه دادن آن با دست زدن برای هواداران سپاهان، درست و حرفه ای نبوده است.


پس استراماچونی پس از چند ثانیه توفانی بار دیگر به کنار زمین برگشت؛ حالا دیگر فرصت شده بود و برخی بازیکنان استقلال با مرور صحنه آهسته یکی از دوربین های تلویزیونی که نزدیک نیمکت آنها در قسمت جنوبی ورزشگاه بود،  از پنالتی بودن توپ اطمینان پیدا کرده بودند و این موضوع را به استراماچونی انتقال می دادند که او با تکان دادن سر و دست هایش به آنها می فهماند، دیگر کاری از دستش ساخته نیست و باید تصمیم داور را پذیرفت. هر چند ادامه اعتراض  استقلالی ها با اخراج دستیار استراماچونی خاتمه یافت.


از برخورد توپ به دستان استنلی تا بازگشت آرامش به بازی چند دقیقه ای طول کشید؛ زمانی که می توانست به بازی اختصاص داده شود یا داوران در آرامش برای اتخاذ تصمیم درست تر با یکدیگر مشورت کنند؛ اما این زمان با جر و بحث  در زمین و کناره های خط طولی اش و التهاب در سکوها و شکستن صندلی ها سپری شد.


البته که استقلال با دو بار گلزنی پس از اعلام نشدن پنالتی‌ای که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند باید به سودش اعلام می شد، نشان داد حتی تصمیمات داوری هم نمی تواند مانع پیشروی تیمی باشد که انسجام خوبی دارد ولی بار دیگر فقدان VAR در لیگ برتر ایران دیده شد. در پایان این مسابقه هم استقلالی ها به داور مسابقه اعتراض داشتند و هم سپاهانی ها که معتقد بودند یک پنالتی و چند تصمیم سرنوشت ساز بازی تحت تاثیر اعلام نشدن پنالتی توسط زاهدی‌فر قرار گرفته شده است.


تکنولوژی VAR در تمام رقابت های معتبر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و اگرچه ایراداتی به آن وارد است ولی تجربه استفاده از آن نشان می دهد عدالت بیشتری در فوتبال ایجاد می کند؛ شاید حالا دیگر وقت آن رسیده باشد که مسئولان فوتبال ایران با کمک باشگاه های لیگ برتری نظیر سپاهان که مسعود تابش مدیرعاملش همیشه یکی  از حامیانش بوده و برای ایجاد زیرساخت ها نیز پیشقدم بوده، رفته رفته زمینه را برای استفاده از این تکنولوژی فراهم کند.

 

 

 

1455310

 

این اولین تصویر ثبت شده از بهت زدگی استراماچونی به نادیده گرفته شدن خطای هند مهاجم برزیلی در داخل محوطه جریمه است، تصویری که مرد ایتالیایی با دو دست خود بر سر می زند و از شدت عصبانیت تا داخل زمین چمن پیش رفته است.

 

 

 

1455315

 

استراماچونی خطاب به داور چهارم؛ مگر می شود این پنالتی فاحش را چشمان داور ندیده باشد؟!

 

 

1455314

 

این دفعه نوبت به کمک داور اول رسید تا در محاصره استراماچونی و دستیارانش قرار بگیرد، جایی که غلامپور بیشتر از همه در حال فریادکشیدن و رساندن پیغام مرد ایتالیایی است.

 

 

1455311

 

شدت اعتراضات سباستین لتو دستیار آرژانتینی- ایتالیایی در ابتدا برای او کارت زردی به ارمغان داشت اما حتی این اخطار هم عصبانیت لتو را کم نکرد تا در ادامه کارت قرمز نصیب دستیار استراماچونی شود.

 

 

 

1455313

 

دست زدن استراماچونی بعد از تصمیم داور. در ویدئویی که از این صحنه منتشر شده انگار او نیمکت تیم مقابل را نیز مخاطب خود قرار داده است.

 

1455332

 

استرا در پایان مسابقه درباره واکنشهایش گفت:آنچه باعث خشمش شده توضیح داور بوده که گفته صحنه را ندیده است. او در لابلای حرفهایش به نکته مهم دیگری هم اشاره کرد اینکه اگر فوتبال ایران در مسیر پیشرفت است باید از شر اشتباهاتی فاحش مثل این خلاص بشود؛ اشتباهاتی که باعث بدبینی هواداران فوتبال به دستگاه اداره کننده می شود و از جذابیت و مشروعیت فوتبال می کاهد.

دیدگاه‌ها