کد خبر : 1653240 | 12 آذر 1398 ساعت 12:10 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

نوربخش: ارزیابی‌ام از لیگ کشتی امسال مثبت بود

حضور برخی در تیم‌ملی خیانت به کشتی است

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مربیانی در تیم ملی هستند که حتی یک شاگرد هم نداشتند و هیچ کشتی‌گیری را پرورش ندادند.

حضور برخی در تیم‌ملی خیانت به کشتی است

به گزارش "ورزش سه"، با پایان یافتن لیگ برتر کشتی فرنگی همه در انتظار برگزاری جام جهانی بودند، اما این مسابقات به شکلی عجیب و با تصمیم ناگهانی اتحادیه جهانی لغو شد و فعلا خبری از برگزاری آن نیست.
حالا اولین مسابقه پیش رو جام باشگاه‌های جهان است که اواخر ماه جاری در بجنورد برگزار خواهد شد.


ناصر نوربخش، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی درباره کیفیت نوزدهمین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی اظهار داشت: برگزاری لیگ برتر کشتی از نظر انگیزشی برای کشتی‌گیران و مربیان و همچنین از نظر مالی برای کشتی‌گیرانی که در لیگ حضور داشتند، ارزشمند بود. در کل وقتی تعداد تیم‌ها در لیگ برتر بیشتر می‌شوند، کشتی گیران بیشتری هم از نظر مالی نفع می‌برند و این یک اتفاق خوب محسوب می‌شود.


وی افزود: ارزیابی کلی من از لیگ کشتی فرنگی امسال مثبت بود. نسبت سال‌های گذشته هم از نظر کمی و هم کیفی لیگ‌برتر سطح بالاتری داشت. علاوه بر تیم بیمه رازی که امسال با نام ایران مال شرکت کرده بود و بازهم قهرمان شد، یکی، 2 تیم دیگر خوب ظاهر شدند. مثلا تیم سیرجان خیلی خوب جمع شده بود و کیفیت خوبی هم داشت. این تیم که اولین سال حضورش در لیگ بود، در نهایت هم سوم شد و یک قطب جدید در لیگ بود. در سال‌های قبل رقابت فقط بین تیم بیمه رازی و نهایت سیناصنعت ایذه بود، اما امسال شرایط تفاوت زیادی داشت.


مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: لیگ امسال البته نقاط ضعفی هم داشت، اما می دانیم که فرصت سازمان لیگ برای برگزاری لیگ کم بود و با وجود این فرصت محدود، حضور 8 تیم در لیگ ارزشمند بود. عملکرد رییس سازمان لیگ قابل تقدیر است چون واقعا لیگ بهتری نسبت به سال های قبلی داشتیم.


نوربخش در ادامه گفت: نمی دانم چه مشکل ساختاری در کشتی ایران وجود دارد که مربیان سازنده در لیگ برتر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. البته امسال برخی از مربیان سازنده هم در لیگ بود، اما باید سازمان لیگ و فدراسیون چاره‌ای بیاندیشند تا مربیان سازنده هم در چرخه لیگ دیده شوند. به شخصه 40 سال است مربی هستم، اما یک بار هم در لیگ شرکت نکردم. در تیم ملی هم شرایط همینطور است. الان مربیانی در تیم ملی هستند که حتی یک شاگرد هم نداشتند و هیچ کشتی گیری را پرورش ندادند. باید جایی برای مربیان سازنده در تیم ملی باز شود. حضور برخی از مربیان فعلی در تیم ملی خیانت به کشتی است.


وی در پایان افزود: پتانسیل لیگ برتر کشتی بالاتر از این است و امیدوارم در سال های آینده از پتانسیل های بیشتری برای پیشرفت کشتی استفاده شود. بیشتر از همه مهم این است که استان ها را تقویت کنیم تا اسپانسرها با استفاده از پتانسیل بومی در لیگ برتر شرکت کنند.

دیدگاه‌ها