کد خبر : 1654345 | 17 آذر 1398 ساعت 15:53 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

ویاش بواش آشپز ماهر بندر مارسی

او بهترین بازی را از بازیکنانش می‌گیرد. من او را به آشپزی تشبیه می‌کنم که بعد از باز کردن در یخچال چیز زیادی پیدا نمی‌کند. نباید از او انتظار معجزه داشته باشید، با این حال او غذای خوبی آماده می‌کند

ویاش بواش آشپز ماهر بندر مارسی 

به گزارش "ورزش سه"، اگر از پاری‌سن‌ژرمن پرستاره بگذریم، در رده دوم جدول لیگ فرانسه به یک نام آشنا می‌رسیم؛ المپیک مارسی. تیم پرطرفدار بندر مدیترانه‌ که پس از سرمایه‌گذاری قطری‌ها در باشگاه رقیب به حاشیه رفت، این فصل با آمدن آندره ویاش‌‌بواش جان تازه‌ای گرفته و هوادارانش امیدوارند دوباره لذت حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کنند.


باشگاه با مالکیت فرانک مک‌کورت آمریکایی پروژه  جدیدی را با رودی گارسیا شروع کرد، ولی این ماجرا پایان تلخی داشت. هرچند مربی سابق رم در فصل 18-2017 توانست به فینال لیگ اروپا برسد، ولی فصل گذشته ناگهان همه چیز فرو ریخت و مارسی فصل را پایین‌تر از سنت‌اتین در رتبه پنجم به پایان برد تا حتی راهی به لیگ اروپا هم نداشته باشد.


ویاش‌بواش در حالی به مارسی آمد که باشگاه توان محدودی برای فعالیت در بازار نقل و انتقالات داشت. داریو بندتو، مهاجم آرژانتینی بوکا مهم‌ترین خرید باشگاه بود تا در خط حمله جانشین ماریو بالوتلی شود. آلوارو گونزالس، مدافع اسپانیایی ویارئال به طور قرضی برای تقویت خط دفاع آمد و والنتین رونژیه، هافبک نانت هم پس از شروع فصل به خط میانی اضافه شد.


مربی پرتغالی مجبور بود با همین داشته‌ها کار را پیش ببرد و مدتی طول کشید تا با بازیکنان به هماهنگی برسد، با این حال مارسی در هفته‌های گذشته اوج گرفته و با 5 برد متوالی و 31 امتیاز از 16 بازی موقعیت مستحکمی در رتبه دوم جدول دارد.


ویاش‌بواش معمولاً با آرایش 3-3-4 بازی می‌کند و تمایلش به فوتبال هجومی است که با فرهنگ باشگاه و ذائقه هواداران همخوانی دارد. او توانسته بازیکنان باسابقه‌ای مثل استیو مانداندا، دیمیتری پایت و کوین استروتمن که فصل گذشته ناآماده بودند را دوباره به فرم خیلی خوبی برساند و همچنین از بازیکنان جوان آکادمی باشگاه به خوبی بازی بگیرد. یکی از آنها بوباکار کامارای 20 ساله است که در پست دفاع میانی و هافبک دفاعی نمایش خیلی خوبی داشته و مورد توجه باشگاه‌های خارجی هم قرار گرفته است.


پاتریک بوسو، کمدین طرفدار مارسی درباره ویاش‌بواش می‌گوید: «او بهترین بازی را از بازیکنانش می‌گیرد. من او را به آشپزی تشبیه می‌کنم که بعد از باز کردن در یخچال چیز زیادی پیدا نمی‌کند. نباید از او انتظار معجزه داشته باشید، با این حال او غذای خوبی آماده می‌کند.»


برخلاف گارسیا که فصل گذشته رابطه‌اش با بازیکنان و هواداران روز به روز خراب‌تر می‌شد، ویاش‌بواش در میان هواداران پرشور بندر توانسته محبوبیت خوبی پیدا کند. در گزارشی که «فرانس فوتبال» تهیه کرده، هواداران فوتبال هجومی، پرتلاش بودن و صداقت را مهم‌ترین دلایل این محبوبیت می‌دانند. فرانسوا تومازو، نویسنده طرفدار مارسی هم به نکته جالبی اشاره می‌کند: «اینجا کت و شلواری‌ها را دوست ندارند. اولین تصویری که از او در ذهن دارم با گرمکن است.»


تنها گاف ویاش‌بواش در این فصل به «لو کلاسیک» بر می‌گردد. بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن برای هواداران حیاتی است، ولی مربی پرتغالی پیش از این بازی مدعی شد که با توجه به تفاوت سطح دو تیم نتیجه این بازی برای مارسی اهمیت زیادی ندارد و آنها باید در سایر مسابقات بتوانند امتیاز جمع کنند.


او برای این بازی تاکتیک عجیبی هم انتخاب کرد و در ورزشگاه پارک‌دپرنس به دنبال پرس کردن پاری‌سن‌ژرمن بود، ولی این ایده شکست خورد و تیمش 4 گل دریافت کرد. با این حال مارسی بعد از این بازی اوج گرفت و توانست لیل و لیون، دو رقیب مستقیمش و همچنین تولوز، برست و آنژه را شکست دهد.


در بازی با لیون بود که اختلافات قدیمی بازیکنان با رودی گارسیا سر باز کرد. پایت در مصاحبه قبل از بازی درباره تفاوت ویاش‌بواش و گارسیا که حالا روی نیمکت لیون می‌نشیند، گفته بود: «آنها دو نگاه متفاوت به فوتبال دارند. مهم‌ترین تفاوت رفتاری‌شان هم این است که مربی فعلی ما با قلبش صحبت می‌کند و با شما روراست است!» پایت در جریان بازی هم ستاره بود و در برتری 2 بر یک هر دو گل تیمش را زد. درخشش ستاره سابق وستهم بعد از آن بازی هم ادامه داشته، به طوری که رسانه‌های فرانسوی در روزهای اخیر احتمال بازگشت او به تیم ملی را مطرح کرده‌اند.


البته فقط پایت نیست که سبک کار و رفتار ویاش‌بواش را می‌پسندد. مانداندا، دروازه‌بان و کاپیتان مارسی درباره مربی تیمش می‌گوید: «او خیلی با بازیکنان نزدیک است و خوب یا بد را به آنها می‌گوید. او پروژه بازی تیم را دقیقاً در ذهن دارد و می‌داند که چه می‌خواهد.»

 

استروتمن در این باره اضافه می‌کند: «او با بازیکنان خیلی صحبت می‌کند، حتی آنها که بازی نمی‌کنند. به سختی کار می‌کند و به تیم اعتماد به نفس می‌دهد. او حقیقت را می‌گوید و این برای بازیکنان خیلی مهم است. اگر خوب بازی کنی این را می‌دانی، ولی اگر بد بازی کنی هم مربی تو را در جریان می‌گذارد. او در رختکن حضور دارد و با بازیکنان شوخی می‌کند، ولی وقتی لازم باشد هم جدی است.»


برد آخر مارسی در زمین آنژه با ترفند عجیب ویاش‌بواش به دست آمد. تیم میزبان با وجود نتایج خوب کمترین آمار مالکیت توپ در لیگ فرانسه را دارد، ولی مربی پرتغالی مارسی تصمیم گرفت مالکیت توپ را به حریف بسپارد و با ضدحمله به حریف ضربه بزند. استفان مولن، سرمربی آنژه پس از بازی اعتراف کرد که از این تصمیم متعجب شده: «فکر می‌کردم که آنها با روش دیگری بازی کنند. کار خیلی سختی است که بازیکنان تکنیکی‌تان را متقاعد کنید توپ را به حریف بسپارند.» در پایان نیمه اول مالکیت توپ آنژه به 70 درصد رسید، ولی این تیم در همین نیمه دو گل دریافت کرد و در نهایت دو بر صفر شکست خورد.»


این برد موقعیت مارسی در رده دوم جدول را مستحکم‌تر کرد و امشب در ورزشگاه ولودروم میزبان بوردو، یکی از رقبای نزدیکش است که با این تیم 5 امتیاز فاصله دارد. هدایت بوردو به عهده پائولو سوسا است و دو مربی پرتغالی دوئل جذابی در پیش دارند.


نتایج خوب مارسی در این هفته‌ها موضوع رقابت با پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین را هم دوباره زنده کرده، ولی ویاش‌بواش خیلی به آن فکر نمی‌کند و می‌گوید: «ما رقابتی با پاریس نداریم. هدف ما آشکار است و روی آن تمرکز کرده‌ایم. اگر بتوانیم رتبه دوم را تا پایان حفظ کنیم، فصل خیلی خوبی خواهیم داشت. مهم این است که بتوانیم فاصله را با دیگران بیشتر کنیم. ممکن است در آینده امتیاز از دست بدهیم و بهتر است که اختلاف امتیاز به وجود آوریم.»


آرمن ساروخانیان - ایران ورزشی

دیدگاه‌ها