کد خبر : 1654859 | 19 آذر 1398 ساعت 13:55 | 164.6K بازدید | 0 دیدگاه

کالدرون و تجربه متفاوت به سه مدعی

آشنایی با رقبای پرسپولیس در گروه C آسیا

با اعلام قرعه کشی لیگ قهرمانان در فصل جدید، پرسپولیس برابر نمایندگان قطر، عربستان و امارات قرار خواهد گرفت و به بررسی وضعیت تیم‌های حریف شاگردان کالدرون خواهیم پرداخت.

آشنایی با رقبای پرسپولیس در گروه C آسیا

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که دو فصل قبل موفق شده بود علیرغم مشکلاتی که به واسطه محرومیت نقل و انتقالاتی داشت به فینال این رقابت‌ها صعود کند، در فصل گذشته نتایج دور از انتظاری را نصیب خود کرد و در نهایت نیز در پایان مرحله گروهی حذف شد.


آنها برای فصل جدید با رقبای جالب توجهی رقابت خواهند داشت؛ طبق قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا سرخپوشان تهران که قهرمان فصل گذشته لیگ ایران محسوب می‌شوند به مصاف الدحیل از قطر، الشارجه امارات و التعاون عربستان خواهند رفت.

 

الدحیل قطر؛ یادآور روزهای خوب


پرسپولیس از این حریف قطری خاطرات شیرینی در ذهن دارد که از جمله آن می‌توان به کامبک رویایی برای صعود به مرحله نیمه نهایی فصل 2018 اشاره کرد. جایی که در استادیوم آزادی با برتری 3-1 موفق به عبور از حریف خود و حضور در مرحله نیمه نهایی و بعد از آن فینال این رقابت‌ها شدند.

 

1333423


الدحیل در سال 2009 با تغییر نام به لخویا کار خود را دنبال کرد و در ادامه نیز در سال 2017 و بعد از ادغام با الجیش با نام الدحیل کار خود را به عنوان یکی از قدرت‌های لیگ ستارگان استارت زد. آنها طی این سال‌ها در کنار السد به عنوان قدرت‌های اصلی کشور قطر کار را دنبال می‌کنند و یکی از دو ضلع قهرمانی در این کشور محسوب می‌شوند. آنها البته در فصل جاری نمایش خوبی در 5 هفته ابتدایی نداشته‌اند و با کسب تنها سه امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارند.


روی فاریا، سرمربی پرتغالی این باشگاه است و از بازیکنان مطرح کنونی این باشگاه می‌توان به ادمیلسون، یوسف المساکنی، موعز علی، محمد المنطری، لوییز جونیور، یوسف العربی، شویا ناکاجیما، مهدی بن عطیه و ... اشاره کرد.

 

الشارجه امارات؛ صدرنشین علیه کالدرون


صدرنشین حال حاضر لیگ امارات در روزهایی که العین هنوز نتوانسته به ثبات چند فصل اخیر خود ادامه دهد، با سرمربیگری عبدالعزیز الیاسی با اختلاف 3 امتیازی در پایان هفته هفتم در صدر حضور دارد. آنها با تکیه بر خط حمله قدرتمند خود که طی 7 بازی ابتدایی فصل 19 گل به ثمر رسانده، به امتیازات مناسبی دست یافته‌اند تا شرایط را تا به اینجا به سود خود کنند. بهترین بازیکنان این تیم را می‌توان محمد خلفان، ایگور کورونادو، ریان مندز و ریکاردو گومز نامید که به عنوان چهره‌های تاثیرگذار الشارجه محسوب می‌شوند.


آنها اکنون در شهر بندری شارجه و در ورزشگاه 20هزار نفری خود پذیرای رقبا خواهند بود. تیمی که به اولین قهرمانی تاریخ این کشور دست یافته و از جمله اتفاقات ویژه این باشگاه را می‌توان به حضور 9 بازیکن از این باشگاه در ترکیب تیم ملی امارات در جام جهانی 90 ایتالیا نامید. این تیم تاکنون چهارده قهرمانی در لیگ امارات داشته و بزرگترین موفقیت آسیایی آنها نیز حضور در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیاست.


الشارجه امارات اما در زمانی که مسیر حضور فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ این کشور باز بود، پذیرای بازیکنانی همچون ایمان مبعلی، جواد نکونام، رسول خطیبی، مازیار زارع، مسعود شجاعی بود و ادینیو، ستاره سابق تراکتور و مس کرمان نیز سابقه حضور در این تیم را داشته است.


التعاون عربستان؛ سرمربی نام آشنا


التعاون عربستان حریف جدید عربستان پرسپولیس خواهد بود که به نظر می‌رسد اینبار هم باید کشور ثالث پذیرای میزبانی از دو تیم باشد. روی نیمکت التعاون سرمربی نام آشنای پرتغالی برای فوتبال ایران حضور دارد؛ پائولو سرجیو که در فصل گذشته روی نیمکت نفت آبادان حضور داشت و مقابل پرسپولیس به یک تساوی در آبادان و یک شکست در آزادی رضایت داد.

 

1458542


این مربی پرتغالی اکنون روی نیمکت التعاون در پایان هفته دهم در رده چهارم و بعد از قدرت‌های اصلی این کشور یعنی الاهلی، الهلال و النصر قرار گرفته است و البته اختلاف امتیازی تیمش با آنها تنها یک امتیاز است.  این تیم فصل گذشته در فینال جام حذفی با شکست الاتحاد سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورده است.


استادیوم اختصاصی این باشگاه پادشاه عبدالله اسپورت سیتی نام دارد که البته بعید است پرسپولیس در آنجا برابر میزبان قرار گیرد. آنها در سال 1956 با نام الشباب کار خود را آغاز کردند. این تیم در سال 2017 در لیگ قهرمانان با استقلال، لوکوموتیو تاشکند و الاهلی امارات همگروه بود در نهایت با حضور در رده سوم به کار پایان داد. آنها هر دو بازی رفت و برگشت خود را مقابل استقلال با نتایج (3-0 و 2-1) واگذار کردند. نکته جالب اینکه طی سه سال اخیر هدایت این تیم برعهده مربیان پرتغالی بوده و در سال 2016 بعد از برکناری مربی رومانیایی خود، هدایت تیم برعهده خوزه مانوئل گومز قرار گرفت و بعد از آن نیز پدرو امانوئل و در حال حاضر نیز پائولو سرجیو روی نیمکت این تیم قرار گرفته‌اند.


گرانترین بازیکن این تیم لئاندره تاوامبا کامرونی است. هلدون، ساندرو مانوئل و سدریک آمیسی از دیگر چهره‌های مطرح این باشگاه محسوب می‌شوند. هلدون از کیپ ورد ستاره شماره یک این باشگاه است که در این فصل با 4 گل و سه پاس گل نقش تاثیرگذاری در نتایج این باشگاه داشته است.

 

زمان برگزاری دیدارهای پرسپولیس


الدحیل - پرسپولیس 22 بهمن 98
پرسپولیس - شارجه 29 بهمن 98
پرسپولیس - التعاون 12 اسفند 98
التعاون - پرسپولیس 19 فروردین 99
پرسپولیس - الدحیل اول اردیبهشت 99
شارجه - پرسپولیس 15 اردیبهشت 99

دیدگاه‌ها