کد خبر : 1655050 | 20 آذر 1398 ساعت 10:52 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

بورکی و گل آنسو فاتی؛ کلیدهای صعود دورتموند

در شب پیروزی 2-1 دورتموند مقابل اسلاویا پراگ که به صعود این تیم از مرحله گروهی چمپیونزلیگ منجر شد رومن بورکی، سنگربان زردپوشان ستاره اصلی این تیم بود.

بورکی و گل آنسو فاتی؛ کلیدهای صعود دورتموند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه دورتموند دیشب در خانه خود، استادیوم سیگنال ایدونا پارک موفق شد اسلاویا پراگ را 2-1 شکست دهد و به لطف پیروزی بارسا بر اینتر در خانه تیم ایتالیایی توانست جلوتر از اینتر به عنوان تیم دوم گروه F راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. در پایان بازی همه بازیکنان دورتموند و از جمله سرمربی این تیم لوسین فاوره، درخشش رومن بورکی، دروازه‌بان سویسی این تیم را یکی از عوامل اصلی پیروزی در این بازی دانستند و بورکی را تحسین کردند.

 

1458856

 

بعد از آنکه گل دقیقه 10 جیدون سانچو در دقیقه 43 توسط اسلاویا پراگ پاسخ داده شد، یولیان برانت در دقیقه 61 گل دوم دورتموند را زد تا این تیم دوباره پیش بیفتد. ولی اخراج یولیان ویگل در دقیقه 77 باعث شد بیست و سه دقیقه پایانی بازی برای زردپوشان با تنش بسیار ادامه پیدا کند. در این دقایق بود که بورکی درخشش خارق‌العاده‌ای داشت و دو بار توپهای میلان اشکودا و عبدالله یوسف هلال را دفع کرد تا با این دو سیو عالی سه امتیاز را نصیب تیمش کند.

 

لوسین فاوره سرمربی دورتموند در پایان بازی گفت:" همه بدون استثنا در این برد سهیم بودند و نقش داشتند. بازی عجیب و غریبی بود و هر دو تیم دائما روی دروازه هم فرصت گلزنی داشتند. ما باید این بازی را می‌بردیم و به هدف‌مان هم رسیدیم ولی کار خیلی سختی بود. اسلاویا همانطور که انتظار می‌رفت خیلی سرسخت بود".

 

1458857

 

سرمربی دورتموند سپس به تحسین دروازه‌بان تیمش پرداخت و گفت:" رومن بورکی امشب خارق‌العاده بود. او بی‌نظیر بود. ولی باز هم تکرار می‌کنم که ما این پیروزی را با هم بدست آوردیم".

 

بورکی در رقابتهای گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری رویهم‌رفته هفت سیو مهم برای دورتموند انجام داده و نقش مهمی در صعود زردپوشان آلمانی به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتها داشته است.

 

دیدگاه‌ها