کد خبر : 1655839 | 24 آذر 1398 ساعت 09:31 | 305.3K بازدید | 0 دیدگاه

بیشترین سهم برای سرخابی‌ها؛

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر

برترین‌های هفته لیگ برتر از سوی کارشناسان "ورزش سه" انتخاب شدند که استقلال و پرسپولیس بیشتر نماینده را در این جمع دارند.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پنج تیم موفق به کسب پیروزی شدند، اما با توجه به اینکه استقلال یک برد پُر گل دیگر را در ورزشگاه آزادی مقابل شاهین شهرداری به دست آورد و مثل بیشتر بازی‌های دور رفت، عملکرد درخشانی داشت، بیشترین سهم را با ۳ بازیکن در تیم منتخب هفته دارد.


پرسپولیس نیز که مقابل سایپا نمایش خوبی ارائه داد و به پیروزی دست پیدا کرد، دو بازیکن در این جمع دارد و رضا اسدی(تراکتور) و امید نورافکن(سپاهان) نیز که همراه تیم‌های خود به برد دست یافتند و گلزنی کردند نیز نامشان در بین برترین‌های هفته دیده می‌شود.


سید مهدی رحمتی با عملکرد خوبی که مقابل نساجی داشت، سید علیرضا ابراهیمی با نمایشی که در خط دفاعی گل‌گهر برابر ذوب‌آهن ارائه داد و همچنین مجتبی ممشلی با ارائه بازی خوب برابر شهرخودرو، در تیم منتخب هفته جای گرفتند که شرح مختصری از عملکردشان در این هفته را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


سید مهدی رحمتی (شهرخودرو)


شماره یک شهرخودرو در قائم‌شهر یک نمایش به یادماندنی از خود بر جای گذاشت تا نساجی را برای دستیابی به پیروزی ناکام بگذارد. در روزی که مهاجری و شاگردانش با امیدواری زیادی به دنبال پایان ناکامی‌ها و پیروزی بودند، تنها او بود که مانع بزرگی برابر سرخ‌ها قرار داد. مهم‌ترین واکنش او روی یک ضربه والی ناگهانی رقم خورد که با رفلکسی دیدنی آن را راهی کرنر کرد و در ادامه نیز حربه چندباره نساجی‌‌ها برای سود بردن از ضربات شوت را هم ناکام گذاشت تا در هفته نمایش موفق گلرهایی چون بوژیدار رادوشوویچ، پیام نیازمند و رشید مظاهری بتواند با عملکردی بهتر به عنوان گلر هفته انتخاب شود.

 


* مدافعان


رضا اسدی (تراکتور)


بازگشت او به ترکیب تراکتور یعنی آرامش پیدا کردن عقب زمینِ این تیم و نظم یافتن بازی سرخ‌های فوتبال آذربایجان؛ بعد از اینکه تراکتور پنج مسابقه را با یک مساوی و چهار باخت پشت سر گذاشته و در بحران بود، این بازیکن با بازگشت به خط دفاعی تیمش که البته پست غیر تخصصی او هم محسوب می‌شود، توانست اجازه خلق موقعیت زیادی به فولادی‌ها ندهد تا آنها فقط با شوت‌های راه دور، آن هم در دقایق پایانی شانس‌شان را برای گلزنی امتحان کنند و در آخر هم به گل نرسند؛ رضا اسدی که در غیاب‌اش تراکتور نتوانسته بود به برد برسد، با نظر ساکت الهامی در ترکیب تیمش قرار گرفت و با وجود اینکه مصدومیتی از ناحیه بینی داشت و با ماسک مسابقه را شروع کرد، در زمان ضربات شروع مجدد به موقع در حملات شرکت می‌کرد تا با برتری در نبردهای هوایی بتواند گلزنی کند که در انجام این کار هم موفق بود و توانست تک گل پیروزی تراکتور را به ثمر رساند تا نشان دهد هزینه‌ی ابتدای فصل برای او بی‌فایده نبوده است.

 

1459695

 

علیرضا ابراهیمی (گل‌گهر سیرجان)


این مدافع میانی پس از بازی خوبی که در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشت و یک گل زد، در دیدار پایانی نیم‌فصل هم مقابل ذوب‌آهن خوش درخشید و در روزی که کمتر در حملات حضور پیدا می‌کرد، اجازه نداد ذوبی‌های آماده که حملات خطرناکی داشتند، به گل برسند. کاپیتان و بهترین گلزن گل‌گهر در روزی که در نبردهای هوایی، قطع توپ، تکل موفق و ... برتری داشت و کم‌نقص کار کرد، اجازه خودنمایی به مهاجمانی همچون ارسلان مطهری و محمدرضا خلعتبری که هفته قبل گلزنی کرده بودند را نداد و عملکردی به نمایش گذاشت که تیمش برابر شاگردان منصوریان صاحب یک امتیاز شود و گلی دریافت نکند.

 

1460196


مهدی شیری (پرسپولیس)


مدافع راست پرسپولیس یکی از روزهای بسیار خوب خود را پشت سر گذاشت.  شیری در همان نیمه اول با نفوذ از کناره زمین سانتر بسیار خوبی را به محوطه جریمه فرستاد تا وحید امیری با ضربه قیچی برگردان گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. در ادامه شیری باز هم می‌توانست موقعیت‌ساز باشد که سانتر خوب او با اشتباه علیپور و بشار رسن از دست رفت.  نکته جالب توجه این است که شیری در فاز دفاعی هم بسیار خوب عمل کرد و هیچ موقعیتی به سایپا از این جناح نداد تا در تیم هفته قرار بگیرد. او حالا زوج خوبی با مهدی ترابی در سمت راست زمین تشکیل داده و می‌تواند به دنبال دومین قهرمانی خود در این تیم باشد.

 


مجتبی ممشلی (نساجی)


مجتبی ممشلی، مدافع چپ نساجی مازندران در جدال با شهرخودرو خوش درخشید.  به طوری که یکی از عناصر مهم تهاجمی رضا مهاجری در این دیدار بود و همچنین عملکرد خوبی در فاز دفاعی داشت. ممشلی در این مسابقه نفوذهای خوبی از سمت چپ انجام داد و موقعیت‌های مناسبی را برای یارانش به وجود آورد که همه‌ی آنها از دست رفت.  همچنین این بازیکن می‌توانست در یک صحنه با ضربه‌ای دیدنی دروازه مهدی رحمتی را فرو بریزد که واکنش استثنایی این دروازه‌بان مانع از گلزنی میزبان شد. او در این فصل یکی از عناصر ثابت دفاعی نساجی بوده و موثر کار کرده است.

 

1460221


* هافبک‌ها


علی کریمی (استقلال)


به گواه بسیاری از کارشناسان فوتبال، علی کریمی بهترین سال حضور خودش را در استقلال تجربه می‌کند. علی کریمی حالا با اعتماد به نفس زیادی که دارد، خیلی راحت فوتبال بازی می‌کند و استقلال بیشترین نفع را از این آمادگی هافبک طراحش می‌برد. شاید تا قبل از این فصل، بازیِ خوب علی کریمی تا به این حد به چشم نمی‌آمد، اما درواقع حضور مسعود ریگی برای او نعمتی است که بتواند بیشتر از خصوصیات هجومی خود بهره ببرد. همان‌طور که در دیدار مقابل شاهین هم دیدیم او در میانه میدان به‌نوعی یکه‌تازی کرد و نبض بازی را کاملاً در اختیار داشت. هر وقت دلش خواست به بازی سرعت داد و در انتقال دفاع به حمله تقریباً بدون نقص عمل کرد. اوج کار او در گل دوم استقلال و پاس به قائدی بود که در کمترین ضرب ممکن قائدی را به سمت دروازه شاهین روان کرد. علی کریمی در این فصل با پشت سر گذاشتن مصدومیتش ثبات را هم چاشنی فوتبال زیبایش کرده که مطمئناً یکی از ارکان کلیدی استقلال در این فصل به شمار می‌آید. درخصوص کریمی، می‌توان این نکته را اضافه کرد که او آن‌قدر از هفته ۵ تا ۱۵ خوب و مؤثر کارکرده است که دیگر کمتر کسی به خودش اجازه می‌دهد که او را بابت آن پنالتی ازدست رفته دربی سرزنش کند.

 

1460204

 


امید نورافکن(سپاهان)


بازی به بازی بهتر می‌شود و با عملکردی که ارائه می‌کند، نه تنها سپاهان، بلکه امیدهای تیم ملی امید را نیز برای درخشش در رقابت‌های مقدماتی المپیک بالا می‌برد؛ امید نورافکن که در عین جوانی، تبدیل به یک بازیکن با تجربه و با کیفیت بالا شده، پس از بازی‌های درخشانی که با گلزنی پشت سر گذاشت، این هفته هم یک گل تماشایی با پای غیر تخصصی برابر پیکان زد تا باز هم عملکرد خوب او به چشم بیاید؛ نورافکن زودتر از همه هافبک‌های سپاهان، برای گرفتن توپ از بازیکنان پیکان آنها را تحت فشار می‌گذاشت و برتری را از آن خود می‌کرد؛ او با دادن پاس‌های بلند و انتقال توپ در میانه زمین نیز نمایش دلپذیری داشت که موجب شد در تیم هفته قرار بگیرد.

 

1460199


آرش رضاوند (استقلال)


رضاوند بعد از پشت سر گذاشتن نیم‌فصل معمولی همراه با استقلال، سرانجام در آخرین بازی دور رفت توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد. او در صحنه گل اول آبی‌ها از سانتر عالی مسعود ریگی استفاده کرد و سعی داشت گلزنی کند، اما با واکنش خوب گلر شاهین همراه شد و در ادامه با پای چپ توانست دروازه را باز کند. رضاوند در ادامه مسابقه با ارسال چند پاس در عمق موقعیت‌های خوبی برای بازیکنان استقلال به وجود آورد که همگی از دست رفت. او با این نمایش به هواداران ثابت کرد که می‌تواند جانشین خوبی برای فرشید اسماعیلی باشد و در ترکیب ثابت استقلال جای بگیرد.

 


میلاد جهانی (صنعت نفت آبادان)


بازگشت او به ترکیب آبادانی‌ها بهترین اتفاق ممکن برای این تیم و خود او بود تا شایستگی‌هایش را بیشتر نشان دهد؛ بازیکنی که دو هفته قبل و پس از برتری صنعت نفت مقابل پیکان مورد غضب اسکوچیچ قرار گرفته و سرمربی کروات او را در یک رده با سایر بازیکنان قرار داده بود، با اعتماد دوباره او در جمع نفرات اصلی حضور پیدا کرد و توانست تبدیل به مهم‌ترین بازیکن تیمش برابر ماشین‌سازی شود؛ میلاد جهانی علاوه بر خلق موقعیت و ایجاد فرصت‌های گلزنی، یک بار به تیرک دروازه تیم تبریزی زد و در ثانیه‌های پایانی که بازی با تساوی رو به پایان و گره خورده بود، با یک شوت تماشایی توانست ۳ امتیاز را برای صنعت نفت به ارمغان بیاورد.

 

1460197


* مهاجمان


وحید امیری (پرسپولیس)


وحید امیری در بازگشت خود از ترکیه عملکرد خوبی از خود نشان نداد، اما کم کم به دوران اوج بازگشته و حالا سومین گل فصل را نیز به ثمر رساند. گل او اگرچه اتفاقی و روی شانس و برخورد به زمین به دست آمد، اما در ادامه با نمایش خوب این بازیکن همراه و موجب شد تا پرسپولیس برنده بازی شود. فراموش نکنیم که وحید امیری این روزها در پست غیرتخصصی‌اش به‌عنوان مهاجم سایه نقش آفرینی می‌کند و در روزهای غیبت یک مهاجم دوم کارآمد در پرسپولیس، مهره‌ای اثرگذار برای کالدرون است.

 

1460203

 

مهدی قائدی (استقلال)

 

قائدی در برابر دفاع شکننده شاهین بوشهر همان تیمی که نام او را برای اولین بار بر سر زبان‌ها انداخت، همه کارکرد. گل زد،  پاس گل داد، دریبل زد و خلاصه نمایش کاملی از یک مهاجم را از خود  ارائه داد تا تمام ورزشگاه یک‌صدا نام او را به‌عنوان آقای گل جدید فوتبال ایران فریاد بزنند . قائدی در کنار دیاباته می‌روند تا تبدیل به یکی زوج‌های ماندگار باشگاه استقلال شوند. او در طول بازی با ادامه روند خوبش بارها خط دفاعی شاهین را به‌زحمت انداخت و شاید پیش‌بینی گلزنی او کار چندان سختی نبود. بازی زیبای قائدی وقتی بیشتر به چشم آمد که آن پاس دقیق و میلی‌متری را به دیاباته داد. او با بردن دست‌هایش به نشانه عدم خوشحالی به گلی که به تیم سابقش زد، نشان داد که این مهدی قائدی با قائدی سال‌های گذشته زمین تا آسمان فرق دارد؛ کافی است او را باور کنیم.

 

 

 

عکس ها: رضا جعفری - پیام پارسایی - امیر حسین خیرخواه

 

ویدیوی تیم منتخب هفته را با کلیک روی این قسمت مشاهده کنید

 

دیدگاه‌ها