کد خبر : 1656091 | 25 آذر 1398 ساعت 11:38 | 27K بازدید | 0 دیدگاه

از لیپی، کوپر و ویلموتس تا فان مارویک و کومان هلندی

سریال اخراجی های مشهور آسیا به مسقط رسید

بعد از امارات این دفعه نوبت به فدراسیون فوتبال عمان رسید تا قید سرمربی هلندی خود را بزند و حکم اخراج اروین کومان را صادر کند.

سریال اخراجی های مشهور آسیا به مسقط رسید

به گزارش "ورزش سه"، هنوز چند هفته بیشتر از پایان رقابت های قهرمانی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نمی گذرد که دومین کشور نیز حکم اخراج سرمربی خود را صادر کرد. این اماراتی ها بودند که سریال اخراجی ها را استارت زدند و حالا در قسمت جدید این سریال نوبت عمانی ها رسید تا مربی هلندی خود را از مسقط بیرون کنند.


بنا به اطلاعیه فدراسیون فوتبال عمان، در پی نتایج ضعیف و دور از انتظاری که این تیم در رقابت های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس کسب کرد کمیته فنی با بررسی دقیق عملکرد فنی تصمیم به قطع همکاری با اروین کومان گرفت تا به زودی فرد دیگری به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی عمان را در دست بگیرد».


عمانی ها در مرحله گروهی این رقابت ها با دو شکست سنگین و تنها یک تساوی در همان مرحله مقدماتی کنار رفتند تا اروین کومان هلندی از سرمربیگری این تیم اخراج شود. او بعد از برت فان مارویک دیگر هموطن خود که از امارات کنار گذاشته شد دومین مربی هلندی ناکام در کشورهای حاشیه خلیج فارس لقب گرفت.


اخراج کومان هلندی از مسقط همین طور فن مارویک از امارات تنها اتفاقات در این راستا طی هفته های گذشته نبود چون در دیگر کشورها نیز تحرکات زیادی در راستای ایجاد تغییرات روی نیمکت رهبری تیم های ملی دیده می شود. مربیان مشهوری کنار گذاشته شدند که از جمله آنها می توان به مارچلو لیپی از چین با آن قرارداد سنگین مالی اشاره کرد. تئوریسین مشهور ایتالیایی ها با سالیانه 12 میلیون یورو دستمزد برای دومین مقطع متوالی قید ادامه همکاری با اژدهای سرخ را زد تا اتفاقی بزرگ در آخرین تجربه کاری را به ثبت برساند.


در عراق هم اوضاع برای سرکو کاتانچ اسلوونیایی بعد از ناکامی در جام کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خوب پیش نمی رود تا جایی که تمام گمانه زنی ها حکایت از قطع همکاری این کشور با او دارد. کاتانچ امیدوار بود با قهرمانی عراق به عنوان بخت نخست قهرمانی در کشورهای عرب بتواند از زیر بار فشارها خارج شود اما فعلا اوضاع به سود او پیش نرفته و هر لحظه ممکن است خبر اخراج او نیز منتشر شود حتی در روزهایی که عراق را در صدر جدول گروه مقدماتی جام جهانی 2022 بالاتر از ایران و بحرین نشانده است.


در ازبکستان هکتور کوپر هم اسیر ناکامی های شاگردانش در مقدماتی جام جهانی شد تا مرد آرژانتینی هم زیاد نتواند در آسیای میانه دوام بیاورد. فدراسیون ازبکستان که سرمایه گذاری زیادی روی مربی مشهور همچون کوپر انجام داده بود با کنار گذاشتن او ترجیح داد از یک مربی بومی سرشناس روی نیمکت بهره ببرد بلکه زمینه رسیدن به دور دوم و نهایی مقدماتی جام جهانی از گروه فعلی هموار شود.


در ایران هم مارک ویلموتس به جمع مربیان مشهور اخراجی اضافه شد تا سریال به راه افتاده در خصوص اخراجی های مشهور در آسیا به تهران هم کشیده شود. مرد بلژیکی در یکی از جنجالی ترین پرونده ها هنوز بر سر چگونگی پایان این همکاری اختلاف نظرهای زیادی دارد اما قطع به یقین او نیز دیگر شانس نشستن روی نیمکت رهبری ایران را نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها