کد خبر : 1658330 | 06 دی 1398 ساعت 13:17 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

پسر 16 ساله با پرچم فیده در مسکو بازی کرد

سقوط 9 پله‌ای شطرنج ایران بدون فیروزجا

با وجود اینکه در روزهای اخیر فدراسیون شطرنج تلاش زیادی برای منصرف کردن فیروزجا کرد، این پسر 16 ساله با پرچم فیده در مسابقات جهانی مسکو بازی کرد.

سقوط 9 پله‌ای شطرنج ایران بدون فیروزجا

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات قهرمانی سریع و برق آسای جهان 2019 از روز گذشته به میزبانی روسیه آغاز شد. مهمترین مساله برای فدراسیون ایران که تیم مردان را اعزام نکرده،‌ بازی کردن یا نکردن علیرضا فیروزجا با پرچم فیده بود.


با وجود پیام های زیادی که از سوی فدراسیون ایران و حتی احسان قائم مقامی برای این نابغه 16 ساله ارسال شد، فیروزجا در مسابقات جهانی مسکو با پرچم فدراسیون جهانی به مصاف حریفانش رفت و از زیر پرچم ایران خارج شد.


علیرضا فیروزجا در دور اول مقابل نوئل از سوئیس به تساوی رسید و در دور دوم برابر آنور به برتری دست یافت. فیروزجا در دور سوم و چهارم توانست آنتون کریف از اوکراین و کاریاکین، نایب قهرمان اسبق جهان را شکست دهد. این شطرنج‌باز در دور پنجم مقابل دودا از لهستان شکست خورد.


خیلی زود فدراسیون ایران تبعات این اتفاق را احساس کرد؛ جایی که در رده بندی جهانی شطرنج ایران با سقوط 9 پله ای مواجه شد. از آنجایی که علیرضا فیروزجا با پرچمی به غیر از ایران در مسابقات جهانی به میدان رفته، امتیازات او از امتیازات ایران پاک شد تا شطرنج ایران که خودش را به رده 20 جهان رسانده بود، به رده بیست و نهم سقوط کند.


به نظر می رسد با این شرایط رسما فیروزجا دیگر نمی خواهد با پرچم ایران در مسابقات بین المللی شطرنج بازی کند و دلیلش هم مخالفت شورای برون مرزی با اعزام شطرنج بازان تیم مردان به مسابقات جهانی سریع و برق آسای مسکو بود.

دیدگاه‌ها