کد خبر : 1659319 | 11 دی 1398 ساعت 11:12 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

جدایی تاج؛ سرنوشت تیم ملی تغییر نمی کند

با وجود جدایی مهدی تاج استراتژی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی تغییر نمی کند.

جدایی تاج؛ سرنوشت تیم ملی تغییر نمی کند 

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج از سمت ریاست فدراسیون فوتبال استعفاء کرده است و حیدر بهاروند جانشین او شده است. در ملاقات اعضای هیات رییسه با وزیر ورزش و جوانان، سلطانی فر بر انتخاب هر چه سریعتر مربی تیم ملی تاکید کرده است و سرپرست فدراسیون فوتبال هم اذعان داشته انتخاب مربی تیم ملی از جمله برنامه های مهم پیش رویش است. 

 

با وجود تغییر مدیریتی استراتژی فدراسیون فوتبال برای انتخاب مربی جدید تیم ملی تغییر نمی کند چون تصمیم قبلی تصمیم اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود نه شخص مهدی تاج. در نشست قبلی اعضای هیات رییسه در خصوص انتخاب مربی تیم ملی قرار شد مربی جدید تیم ملی هم خارجی باشد. اما خارجی که نسبت به فوتبال ایران و فوتبالیست های ایرانی شناخت کافی داشته باشد تا زمان صرف این شناخت نکند. به این خاطر که تنها چند ماه به شروع دور برگشت بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا باقی مانده است و اگر خدای ناکرده تیم ملی در یکی از بازی ها شکست بخورد صعود ایران به جام جهانی به چالش کشیده می شود. برانکو محتمل ترین گزینه خارجی ای است که از فوتبال و فوتبالیست های ایرانی شناخت کافی دارد. از سویی او قبلا در این جایگاه بوده و از همه مهمتر اینکه در سه چهار سال اخیر کارنامه مثبتی در فوتبال ایران داشته است. 

 

البته در بحث های مطروحه در نشست اعضای هیات رییسه قرار شد اگر فدراسیون فوتبال با برانکو به توافق نرسید برای بازی های پیش رو یک مربی ایرانی انتخاب شود. 

 

مارک ویلموتس که بعد از کارلوس کی روش هدایت تیم ملی را برعهده گرفت به زعم فدراسیون فوتبال پیش از بازی با عراق قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال فسخ کرد. او با این وجود خواستار دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال شده است. جالب اینکه بحث حضور دوباره کارلوس کی روش در تیم ملی هم مطرح شد در حالی که از نظر قانونی چنین چیزی امکان پذیر نیست؛ به این خاطر که کارلوس کی روش به تیم ملی کلمبیا تعهد دارد و فسخ قرارداد از سوی او بار مالی زیادی برای فدراسیون فوتبال بهمراه خواهد داشت. 

 

مهدی تاج پیش از این گفته بود برانکو یکی از گزینه های فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی است و ما چند گزینه خارجی دیگر هم داریم که در حال مذاکره با آنها هستیم. به هر صورت و با توجه به تاکید وزیر ورزش و جوانان برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی به نظر می رسد این پروسه در روزهای آتی اجرایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها