کد خبر : 1659427 | 11 دی 1398 ساعت 16:50 | 54.3K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه فاجعه VAR در لیگ برتر (عکس)

پس از گذشت یک هفته از جنجال های وی ای آر در لیگ برتر امروز مردود شدن گل استون ویلا برابر برنلی خبرساز شد.

به گزارش "ورزش سه"، از ساعت 16 برنلی در زمین خود میزبان استون ویلا است و نیمه اول با برتری 0-2 ویلا به اتمام رسید.

دقیقه 13 بازی جک گریلیش با یک ضربه سر تماشایی توانست برای ویلا گلزنی کند اما این گل توسط وی ای آر مردود اعلام شد. گل گریلیش به این دلیل آفساید اعلام شد که پاشنه پای او شاید میلی متری جلوتر از پای بازیکن برنلی قرار داشت.

 

 

1465874

 

1465871

 

1465866

 

1465870

 

 

مردود شدن این گل بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی داشت و بار دیگر اعتراضات به این تصمیمات عجیب و غریب وی ای آر شدت گرفت. بسیاری معتقدند در صورت پذیرش گل، حتی هواداران برنلی هم معترض نمی شدند و اعلام آفساید برای چنین صحنه های میلیمتری اصلا قابل قبول نیست.

 

چند روز پیش در بازی لیورپول-وولوز و نیز سیتی-شفیلدیونایتد نیز آفسایدهایی میلی متری توسط وی ای ار اعلام شد و دو گل وولوز و شفیلد به همین دلیل پذیرفته نشد.

 

 

1465872

 

 

در همین فصل لیگ برتر چندی قبل در دیدار ساوتهمپتون مقابل کریستال پالاس نیز چنین اتفاقی رخ داد و گل پالاس رد شد.

چند هفته قبل نیز روبرتو فیرمینو توانست دروازه آستون ویلا را باز کند، اما این گل نیز به دلیل جلوتر بودن دست ستاره برزیلی مردود شد و امشب یک بار دیگر این اتفاق در لیگ برتر تکرار شد.

 

 

1465873

 

 

در همین رابطه روزنامه سان در اعتراضی شدید و تند نسبت به نحوه استفاده از تکنولوژی VAR در لیگ برتر انگلیس یادداشتی به قلم مارک هالسی داور بازنشسته انگلیسی منتشر کرد.

هالسی در این یادداشت می‌گوید: فن آوری VAR در هفته‌های اخیر روزهای بدی را پشت سر گذاشته ولی روز شنبه این هفته بدون شک بدترین روز برای VAR در انگلیس بود چرا که این فناوری به اشتباه چند گل را مردود کرد. گلهایی که می‌توانست نتایج بازی‌ها را تغییر دهد و تاثیر قابل توجهی روی شرایط جدول بگذارد.

بازیکنان، مربیان و هواداران همه در حال شکایت از VAR هستند و من آنها را درک می‌کنم. هیچکس از استفاده از VAR راضی نیست. ما در واقع با دست خودمان در حال نابودی فوتبال هستیم. مهمترین گلهایی که این هفته رد شدند و توجه همه را به بزرگترین مشکل VAR جلب کردند آنهایی بودند که به دلیل آفساید مردود شدند. این بدون شک بزرگترین مشکل این فناوری است. آفسایدهای میلی‌متری.

 

در این صحنه‌ها طبق قانون داور باید نسبت به مهاجم حسن ظن داشته باشد ولی حالا دیگر با استفاده از VAR از این حسن ظن خبری نیست. مهمترین صحنه این هفته آفساید تیمو پوکی از نوریچ بود. اگر گل پوکی مقابل تاتنهام از طرف داور قبول می‌شد هیچکس اعتراضی نمی‌کرد. کسانی که خیلی مته به خشخاش می‌گذارند می‌گویند آفساید بالاخره آفساید است ولی تکنولوژی هیچوقت 100درصد دقیق نیست و همین راه را برای تفسیرها و اعتراضات بعدی باز می‌گذارد.

قانون فوتبال این را نمی‌گوید که اگر آرنج یک بازیکن یا گوشه شانه‌اش از آفساید عبور کرده باشد داور باید سوت بزند. مهم در فوتبال این است که گلهای خوب زده شود و بازی‌ها برای هواداران سرگرم‌کننده‌تر باشد. به خصوص در لیگی مثل لیگ برتر که پربیننده‌ترین لیگ دنیا است. پیشنهاد من این است که تصمیم‌گیری درباره آفسایدهای میلی‌متری از VAR گرفته شده و به داورانی که در زمین حضور دارند سپرده شود.

 

 

دیدگاه‌ها