کد خبر : 1661099 | 20 دی 1398 ساعت 19:49 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

مسئله نبوده که کیمیا بخواهد ایران را ترک کند

علی‎‌نژاد: بعید است کیمیا با پرچم کشور دیگری بازی کند

معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش می گوید، امکان تداوم ادامه قهرمانی ها برای کیمیا در ایران وجود دارد.

علی‎‌نژاد: بعید است کیمیا با پرچم کشور دیگری بازی کند

 

به گزارش "ورزش سه"، در میان خبرهای مختلفی که این روزها روی خروجی سایت های مختلف کشور و رسانه های خارجی قرار می گیرد، خبر دیگری هم مورد توجه مردم ایران قرار گرفته و آن هم خروج همیشگی کیمیا علیزاده برنده مدال برنز المپیک ریو 2016 است که توانست خودش را به عنوان اولین مدال آور ورزش بانوان در المپیک معرفی کند.


در حاشیه مسابقات قهرمانی جام تختی که امروز در کرمانشاه خاتمه پیدا می کند، از مهدی علی نژاد معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در این مورد پرسیده شد که او در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف اینگونه به آن واکنش نشان داد: « ما حتی خانم علیزاده را به عنوان پرچم دار کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا انتخاب کرده بودیم که به دلیل آسیب دیدگی اصلا شرکت نکردند. چون ایشان در تیم ملی ما بود، که توانست سهمیه مسابقات نمایشی المپیک را به دست بیاورد و درهای تیم ملی برای حضور در المپیک به روی او باز بود. در واقع مسئله ای نبوده که او بخواهد خارج از ایران مسابقه بدهد. البته صحبت هایی هم هست که ایشان برای تفریح رفته یا برای ادامه تحصیل. کیمیای علیزاده با توجه به اینکه در ایران روی او سرمایه گذاری شده و مردم به او علاقمند هستند، بعید هست که برای کشور دیگری بازی کند. این امکان هم برای او وجود دارد که تداوم قهرمانی هایش را با پرچم ایران داشته باشد. مردم هم می دانند که این ها سرباز وطن هستند و افتخار زمانی به دست می آید که این افراد با پرچم وطن بازی کنند و به میدان بروند.»


از علی نژاد در رابطه با شرایط ویژه کشور و اینکه از این شرایط از ملی پوشان کشتی انتظار مدال وجود دارد پرسیده شد. او در این رابطه بیان کرد: خب ما یک بحث های داخلی در جمع مربیان داریم که با توجه به مسائل فنی است. در اینکه ظرفیت کشتی ایران کسب سه چهار مدال است، شکی نداریم. این اتفاقات در لندن افتاده و وقتی یک بار اتفاق افتاده بار دیگر هم امکان پذیر است. ما نمی خواهیم فشاری روی ورزشکارنمان بیاوریم. ورزشکاران ما باید با آسودگی خاطر تمرین کنند و به میدان بروند. حالا گاهی ما صحبت هایی که در جمع های خصوصی انجام می دهیم، رسانه ای می شود ولی مجموعه وزارت ورزش نمی خواهد فشاری روی ورزشکاران ایجاد کند. ما تنها از ورزشکاران می خواهیم بهترین عملکردشان را داشته باشند و گاهی هم نتیجه دست ما نیست و عوامل دیگری دخیل است. برخی ورزش ها رکوردی هستند و ثانیه ها شرایط را عوض می کند. به هر حال اما ما هم باید جمع بندی داشته باشیم و نظارت کنیم و در عین حال هم حمایت می کنیم. این را باید بگویم که نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، حمایت از رشته هایی است که شانس کسب مدال طلا دارند و علیرغم تمام محدودیت هایی که وجود دارد، در حال تلاش هستیم. شما می بینید ما در کسب سهمیه های متعددی نماینده داریم. یک رشته مثل کاراته تا حالا 16 شانس سهمیه داشته و 5 تای دیگر هم داریم. در مورد کشتی هم که ورزش اول ایران است، حمایت های بیشتری داریم. به هر حال چیزی که برای ما مطرح است، اینکه چیزی که در توان داریم بگذاریم و امیدوارم خدا هم کمکمان کند.

دیدگاه‌ها