کد خبر : 1661447 | 22 دی 1398 ساعت 15:39 | 40.4K بازدید | 0 دیدگاه

روایتی از زندگی تنها ورزشکار هواپیمای اوکراینی

قربانی پرواز 752 ؛ ارشیا قهرمان تای‌چی

هواپیمای اوکراینی که در سانحه‌ای دلخراش سقوط کرد، یک ورزشکار را هم در دل خود جای داده بود.

قربانی پرواز 752 ؛ ارشیا قهرمان تای‌چی

به گزارش "ورزش سه"، هواپیمای اوکراینی با شماره پرواز 752 که چند روز قبل با 179 مسافر بعد از برخاستن از باند فرودگاه امام(ره) سقوط کرد، یک ورزشکار را هم در دل خود جای داده بود.


ارشیا ارباب بهرامی، قهرمان سبک تای‌چی ایران که زیر نظر فدراسیون ووشو فعالیت می‌کند، برای ادامه تحصیل خود قصد داشت از طریق اوکراین راهی کانادا شود که در این سانحه دلخراش جان خود را از دست داد. 


روز گذشته مراسم تشییع پیکر این جوان 19 ساله که در جامعه ووشو شناخته شده بود، با حضور تعدادی از ورزشکاران و مسئولان برگزار شد؛ در حالی که هنوز یک ماه هم از قهرمانی ارشیا در مسابقات قهرمانی کشور نمی گذرد. 


در همین رابطه با امیر صدیقی، رییس سبک تای چی تماس گرفتیم تا بیشتر این ووشوکار فقید را بشناسیم. صدیقی در پاسخ به این سوال که سفر ارشیا ارباب بهرامی به اوکراین ورزشی بوده یا شخصی، به "ورزش سه" گفت: او در کانادا تحصیل می کرد و قصد داشت از طریق اوکراین به این کشور برود. ارشیا کمتر از یک ماه قبل در مسابقات قهرمانی کشور که اواخر آذرماه برگزار شد، 2 مدال طلا کسب کرد و بعد از آن هم به خاطر تعطیلات سال نوی میلادی در تهران بود و قصد داشت برای از سرگیری تحصیل خود به کانادا برود که به شکلی دلخراش فوت کرد. 

 

1468859


وی درباره شناختش از این جوان فقید عنوان کرد: ارشیا 19 ساله بود و من مدت زیادی نبود که او را می شناختم. البته این پسر از سال 2015 سابقه حضور در مسابقات بین المللی را هم داشت. او در روسیه برنز گرفته بود و در مسابقات جهانی لهستان هم 2 مدال نقره به دست آورده بود. ارشیا در سال های اخیر همواره عضو تیم ملی تای چی ایران بوده و به مسابقات مختلفی اعزام شده که زیر نظر فدراسیون جهانی ووشو برگزار می شود.  


رییس سبک تای چی در ادامه افزود: با قاطعیت می توانم بگویم ارشیا بهرامی یک ورزشکار کاملا با استعداد بود و در همین مسابقات اخیر قهرمانی کشور 2 مدال طلا گرفت. او قطعا یکی از شانس های مدال آوری ایران در مسابقات جهانی سال آینده در ایتالیا محسوب می شد. هم تیمی ها و استادش از روزی که این اتفاق افتاده، حال خوبی ندارند و از خصوصیات اخلاقی او می گویند که یک پسر دوست داشتنی بوده است. 


صدیقی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر این ورزشکار 19 ساله گفت: من روز جمعه به منزل او رفتم و با خانواده اش دیدار کردم. دیروز هم مراسم تشییع این جوان بسیار پرشور برگزار شد. خیلی از ورزشکاران و مسئولان در مراسم حاضر بودند. 


وی در پایان از برنامه های سبک تای چی و فدراسیون ووشو برای زنده نگه داشتن یاد این قهرمان خبر داد و افزود: یاد و خاطره این قهرمان را زنده نگه می‌داریم. تصمیم گرفتیم مسابقات قهرمانی کشور سال 99 که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود را به نام ارشیا ارباب بهرامی نامگذاری کنیم. 

 

 

1468858

 

 

* عناوین و افتخارات مرحوم ارشیا ارباب بهرامی(قهرمان کشور و جهان)

 

-مدال برنز در اجرای فرم  سلاح از مسابقات قهرمانی اروپا در کشور روسیه ۲۰۱۵
-مدال طلا در اجرای فرم بدون‌ سلاح تای‌چی، قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی سال ۹۵
-مدال طلا در اجرای فرم با‌ سلاح تای‌چی، قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی سال ۹۵
-مدال طلا اجرای فرم سنتی بدون سلاح مسابقات قهرمانی جهان ووشو- تایچی‌چوان در کشور لهستان ۲۰۱۶
-مدال نقره اجرای فرم سلاح مسابقات قهرمانی جهان ووشو- تایچی‌چوان در کشور لهستان ۲۰۱۶
-مدال نقره اجرای فرم بدون سلاح مسابقات قهرمانی جهان ووشو- تایچی‌چوان در کشور لهستان ۲۰۱۶
-مدال طلا اجرای فرم سلاح جی‌ین مسابقات قهرمانی کشور تایچی چوان تهران ۱۳۹۸
-مدال طلا اجرای فرم دست مسابقات قهرمانی کشور تایچی چوان تهران ۱۳۹۸

دیدگاه‌ها