کد خبر : 1661849 | 24 دی 1398 ساعت 10:11 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

5 پیشبینی جسورانه برای فصل 2020 فرمول یک!

کمتر از دو ماه مانده تا شروع فصل جدید مسابقات فرمول یک و بازار پیشبینی‌ها حسابی داغ است!

5 پیشبینی جسورانه برای فصل 2020 فرمول یک!

 

به گزارش "ورزش سه"، یکی از کارشناسان فرمول یک در تعطیلات قبل از آغاز فصل 2020 دست به پیشبینی‌های جسورانه‌ای زده که در سایت رسمی فرمول یک نیز منتشر شده. این پیشبینی‌های جالب و خیلی دور خیلی نزدیک را در ادامه بخوانید.

 

تعطیلات کریسمس به پایان رسیده و هنوز حدود دو ماه دیگر به آغاز فصل 2020 مسابقات فرمول یک زمان باقی است. اما نگران نباشید! اکنون زمان آن است که تمام حواسمان را جمع فصل بعدی فرمول یک کنیم. فصلی که پیشبینی می‌شود از نزدیک‌ترین و رقابتی‌ترین فصل‌های تاریخ این مسابقات باشد. با توجه به اینکه در آغاز دهه‌ای تازه و بی‌نهایت شانس و احتمال جدید هستیم، دل قوی داشته و برای فصل پیش رو چند پیشبینی جسورانه می‌کنم...

 

 

یک. فراری بیشتر مسابقات را می‌برد و قهرمان تیم‌های فرمول یک می‌شود

 

نه توهم نزده‌ام. من واقعا معتقدم که فراری بالاخره امسال خودش را جمع می‌کند و ماشینی را به میدان می‌فرستد که بیشتر از هر تیم دیگری برد کسب خواهد کرد. موتور SF90 فراری فوق‌العاده بود، هر چند بی‌ثبات، و من معتقدم که تیم فنی فراری از اشتباهات خود دراین فصل درس گرفته‌اند و با موتور 2020 خود گام بلندی رو به جلو برداشته‌اند.

 

ماتیا بینوتو رییس تیم فراری گفته که آنها هم در موتور و هم در بخش آیرودینامیک خود تغییرات اساسی داده‌اند، همچنین لوییس کامیلری مدیرعامل فراری اظهار کرده که فراری آماده است تا مبالغ بیشتری را در برنامه‌ی فرمول یک خود سرمایه‌گذاری کند. فراری به تازگی یک شبیه‌ساز جدید را نیز مورد بهره‌برداری قرار داده است. آنها قهرمانی می‌خواهند و حاضرند برای یک بار دیگر قهرمانی جهان همه کار بکنند.

 

آنها در تلاش تازه‌ی خود برای کسب قهرمانی از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند و با وجود چارلز لکلرک که پس از فصل اول تاثیرگذارش در فراری، آماده است تا برای قهرمانی بجنگد و همین‌طور سباستین وتل که بالاخره دارد به فرم ایده‌آلش نزدیک می‌شود و با توجه به تمام شدن قراردادش در پایان فصل انگیزه‌های زیادی برای اثبات خود و پیروزی دارد، اسب‌های رقصان بالاخره ابزار لازم را برای از بین بردن فاصله و به خانه آوردن اولین جام قهرمانی تیمی از سال 2008 تاکنون را به دست آورده‌اند. مارانلو آماده‌ی برگزاری جشن پیروزی است.

 

 

1469360

 

 

 

 

دو. تکلیف قهرمان 2020 فرمول یک در آخرین مسابقه روشن خواهد شد

 

در زمانی که همیلتون به دنبال کسب هفتمین قهرمانی خود و تیرهای نقره‌ای در پی شکار بی‌سابقه‌ی هفتمین دبل قهرمانی پیاپی تیمی و رانندگان هستند، رقابتی‌تر شدن ماشین فراری و ثبات بیشترشان، مرسدس و راننده‌ی مدافع عنوان قهرمانی‌شان لوییس همیلتون را حسابی به دردسر خواهد انداخت.

 

همیلتون در 2019 در فرمی خارق‌العاده بود. او اما سال بعد را دشوارتر خواهد یافت؛ لکلرک در موقعیتی است که با تجربه‌ی یک فصل در فراری، فصل جدید را بسیار قوی شروع خواهد کرد و انتظار می‌رود که نمایش باثباتی داشته باشد. مکس ورشتپن را نیز به این ترکیب اضافه کنید که من شخصا گمان می‌کنم فصلی بهتر از 2019 داشته باشد و در 2020 حداقل در 4 مسابقه پیروز شود. ما یک مسابقه‌ی سه جانبه بر سر عنوان قهرمانی خواهیم داشت که برای اولین بار از 2016 به تاکنون آخرین مسابقه‌ی فصل در ابوظبی برنده‌ی عنوان قهرمانی را مشخص خواهد کرد.

 

 

1469362

 

 

 

سه. حداقل دو چهره‌ی جدید روی سکو خواهند رفت

 

کارلوس ساینز و پیر گسلی با رفتن روی سکوهای دوم و سوم گرندپری هیجان‌انگیز برزیل، در 2019 تبدیل به 210 و 211مین رانندگان عضو کلاب اختصاصی راننده‌های روی سکو رفته‌ی فرمول یک شدند. اما این کلاب در 2020 باید برای اعضای جدید هم جا باز کند.

 

یکی از آنها باید الکس آلبون باشد که پس از نشان دادن اینکه سرعت و اراده‌ی لازم برای موفقیت در فرمول یک را دارد، در مراسم اهدای جوایز FIA برنده‌ی جایزه‌ی بهترین تازه‌کار فرمول یک در 2019 شد. ماشین ردبول او توانایی رسیدن به سکو را دارد و او مصمم است که بهترین استفاده را از این فرصت بکند.

 

مک‌لارن مطمئنا می‌تواند برنامه‌ی فصل بعد خود را بر روی ستاره‌ی 2019 خود، لاندو نوریس که در موقعیت خوبی برای کسب اولین سکویش در فرمول یک است، بنا کند. این جوان بریتانیایی نشانه‌هایی از درخشش را در اولین فصل خود در فرمول یک به نمایش گذاشت. همچنین استبان اوکان که بار دیگر به فرمول یک بازگشته نیز ممکن است بتواند اولین سکوی رنو پس از 9 سال را برای این تیم به ارمغان بیاورد.

می‌شود گفت که حداقل دو نفر از این سه در فصل آینده روی سکو خواهند رفت.

 

 

1469363

 

 

 

چهار. تیم هاس به رقابت‌های میانه‌ی جدول اضافه خواهد شد

 

طلسم شده. این یک راه برای توصیف فصل 2019 تیم هاس است. سال گذشته سالی بود که پس از یک 2018 پیروزمندانه، وعده‌های بسیاری به این تیم می‌داد اما موتور VF-19 هم کند بود و هم غیرقابل پیشبینی. ترکیبی هراس‌آور.

 

اما آنها به محض اینکه مشخص شد موفقیت در فصل 2019 غیرممکن است، از این اشتباهات درس گرفته و خیلی زود تمرکز خود را معطوف 2020 کردند. با موتوری فراهم شده توسط فراری که قرار است با قطعات تازه‌ای تجهیز شود، انتظار می‌رود که آنها این فصل را موفقیت‌آمیز آغاز کنند.

 

رقابت میانه‌ی جدول بار دیگر بسیار نزدیک خواهد بود و مک‌لارن و رنو نیز قطعا آماده پا به این میدان نبرد خواهند گذاشت. اما تیم آمریکایی خود را به این ترکیب تحمیل کرده و آتش این جدال را شعله‌ورتر خواهد کرد. در این میان رقابت داغ و نزدیک این سه، کمک می‌کند که هر چه بیشتر به سه تیم کلان و پیشتاز فرمول یک یعنی مرسدس، فراری و ردبول نزدیک شوند.

 

 

1469361

 

 

 

پنج. فراری برای 2021 با دنیل ریکاردو قرارداد خواهد بست

 

من پیشبینی کرده بودم که ریکاردو در 2019 به رنو خواهد آمد و اکنون بی‌صبرانه منتظر حرکت بعدی این استرالیایی بااستعداد هستم؛ جابه‌جایی به تیم اسطوره‌ای فراری و پایان دادن به سلطنت هم‌تیمی سابقش سباستین وتل در این تیم.

 

رفتن ریکاردو به رنو در سال گذشته چندان جالب از آب درنیامد و با توجه به وضعیت مارکت راننده‌ها در 2021 که یکی از حساس‌ترین و هیجان‌انگیزترین موقعیت‌های عصر حاضر را به وجود می‌آورد، انتظار می‌رود که با توجه به اتمام قرارداد این استرالیایی، دنیل ریکاردو یکی از بزرگترین مهره‌های کلیدی حاضر در مارکت فرمول یک باشد.

 

او یک برنده‌ی ثابت‌شده است و دائما نشان داده که می‌تواند تمام توانایی ماشین را بیرون بکشد و همچنین یکی از بهترین سبقت‌گیرندگان در این ورزش است. ریکاردو که ریشه‌های ایتالیایی دارد، در لباس قرمز فراری کاملا قابل تصور است. او دقیقا از همان مدل راننده‎‌هایی است که فراری برای بازآفرینی ترکیب برنده‌ی شوماخری در کنار لکلرک می‌خواهد.

 

منتظر امضای دنی ریک پای یک برگه‌ی قرمز در یکی از ماه‌های این سال باشید...

 

 

1469365

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها