کد خبر : 1662149 | 25 دی 1398 ساعت 15:45 | 219.6K بازدید | 0 دیدگاه

بردیم اما برای صعود کافی نبود؛

ایران1- چین 0؛ حذف با یک دنیا افسوس!

تیم امید اگرچه کره جنوبی با انجام یک بازی جوانمردانه موفق به شکست ازبکستان شد ولی با توجه به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل چین، به دلیل تفاضل گل کمتر از رسیدن به المپیک بازماند.

ایران1- چین 0؛ حذف با یک دنیا افسوس!

به گزارش "ورزش سه"، تیم امید ایران در شرایطی به بازی سوم رسیده بود که یک امتیاز از دو بازی قبلی داشت و در سوی دیگر کره جنوبی 6 امتیازی، با ازبکستان 4 امتیازی مصاف می داد. ایران برای صعود باید مقابل چین با حداقل دو گل به برتری می رسید و امیدوار می بود که کره جنوبی بی انگیزه بتواند در آخرین بازی و علیرغم اینکه صعود کرده، ازبکستان را ببرد. البته کره جنوبی اگرچه باور نداشتیم ولی موفق به شکست ازبکستان با نتیجه 2 بر 1 شد و تنها کافی بود تا شاگردان استیلی با نتیجه 2 بر صفر چین را شکست دهند تا کار به شمارش عملکرد دو تیم در کارت زرد برای رسیدن به مرحله بعدی برسد ولی امیدهای ایران که موقعیت های پرشماری را مقابل چین از دست دادند، تنها یک بار در دقیقه 86 روی پنالتی نورافکن به گل رسیدند. با نتایجی که در بازی همزمان چهار تیم گروه سوم رقابت ها موسوم به گروه مرگ کسب شد، کره جنوبی با 9 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد و امیدهای ازبکستان و ایران اگرچه هر دو 4 امتیازی شدند ولی به دلیل تفاضل گل بهتر ازبکستان بود که صعود کرد تا همچنان حسرت صعود به المپیک ادامه دار باشد و حالا نیم قرن باشد که فوتبال ایران رنگ المپیک را ندیده است.

 

 


چهارشنبه 25 دی ماه 1398
مرحله گروهی رقابت های قهرمانی زیر23 سال آسیا/ ورزشگاه تینسولالون سونگلا تایلند
داور: هانا هاتاب

 

 

1469751

 

 

ترکیب  ایران


حبیب فرعباسى

عارف آقاسى

مجتبى نجاریان

متین کریم زاده

شاهین طاهرخانى

رضا دهقانى

مهدى مهدى خانى

امید نورافکن

جعفر سلمانی ( 57- مهدی قائدی)

على شجاعى

اللهیار صیادمنش ( 65- رضا جبیره)
سرمربی: حمید استیلی

 

 

1469750

 


 

ترکیب چین


چن وی

ژو چن جی

فنگ بوژوان

وی ژن

ماولانیاز

هوانگ ژنگ یو

هوانگ کونگ

هو جینگ هانگ

تیانگ جین

ژو جون چن

چن پو

 

 

شرح گل:

 


ایران 1 چین 0: در دقیقه 85 ارسال از سمت راست خط هجومی ایران به قائدی رسید که داور اعلام خطای پنالتی کرد. پنالتی توسط نورافکن به گل تبدیل شد تا ایران با نتیجه یک بر صفر پیش بیافتد.

 

 

 

شرح بازی 


ایران در نیمه اول هشت کرنر روی دروازه چین ارسال کرده است که نشان از تسلط شاگردان استیلی در نیمه اول داشت. امیدهای ایران چند موقعیت بسیار خوب گلزنی داشتند که این فرصت های گلزنی توسط مهدی خانی، صیادمنش و علی شجاعی از دست رفت تا بازی با تساوی در نیمه اول خاتمه یابد.
در نیمه دوم این چین بود که بازی را بهتر آغاز کرد ولی بار دیگر رفته رفته شاگردان استیلی نمایش بهتری داشتند و موقعیت هایی را هم برای گلزنی ایجاد کرد. دقیقه 75 بود که خبر رسید ازبکستان با نتیجه 2 بر 1 از کره جنوبی عقب افتاده و این نتیجه باعث شد تا دقایقی بازیکنان امید ایران به صورت احساسی بازی را دنبال کنند ولی پس از چند دقیقه به خودشان آمدند و در دقیقه 85 با ضربه پنالتی نورافکن به گل رسیدند. دقایق پایانی بازی می توانست گل دیگری برای ایران به همراه داشته باشد ولی قائدی بی دقت بود و نتوانست ضربه سری که از پشت محوطه جریمه زد را به درون دروازه بدون دروازه بان بفرستد تا آخرین امیدِ امیدهای ایران برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی زیر 23 ساله های آسیا از دست برود.

 

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 2: جعفر سلمانی فرصت باز کردن دروازه حریف را داشت که در ازدحام محوطه جریمه این فرصت از دست رفت.

دقیقه 11: ارسال ضربه ایستگاهی برای ایران با اختلاف کمی از کنار دروازه چین راهی اوت شد.

دقیقه 12: ارسال زیبای متین کریم زاده با ضربه سر صیادمنش همراه شد ولی دروازه بان چین جایگیری بسیار خوبی داشت تا این موقعیت ویژه از بین برود.

دقیقه 16: ضربه صیادمنش باز هم روی ارسال کریم زاده زده شد که با واکنش دروازه بان چین راهی کرنر شد.

دقیقه 18: ارسال زیبای مهدی خانی فاصله ای نداشت تا با ضربه سر شجاعی به گل تبدیل شود ولی با اختلاف کمی این توپ از بالای سر او رد شد.

دقیقه 21: ضربه بازیکن چین با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه فرعباسی راهی اوت شد.

دقیقه 27: ضربه علی شجاعی با فاصله بسیار کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 29: در شرایطی که بازیکن چین روی زمین افتاده بود، بازیکنان امید ایران به کار ادامه دادند و شجاعی به دروازه چین شوت زد که دروازه بان توپ را برگشت داد و در ریباند هم ضربه طاهرخانی با فاصله زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 30: ارسال دقیق نورافکن روی ضربه ایستگاهی روی سر شاهین طاهرخانی فرود آمد ولی ضربه او باز هم از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 34: ضربه مهاجم چین با اختلاف از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 44: کار تکنیکی مهدی خانی در محوطه جریمه او را در موقعیت شوتزنی قرار داد ولی ضربه اش بی دقت بود از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 45: ارسال زیبای رضا دهقانی موقعیت بسیار خوبی برای مهدی خانی در دهانه دروازه ایجاد کرد ولی ضربه او با اختلاف کمی از تیرک اول راهی اوت شد.

دقیقه 49: ضربه بازیکن تیم فوتبال امید چین با فاصله زیادی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 57: یک موقعیت خوب دیگر برای بازیکنان ایران با بی دقتی از دست رفت تا همچنان تساوی بر بازی حاکم باشد.

دقیقه 59: ضربه مهدی قائدی پس از برخورد به بازیکنان تیم چین به کرنر رفت تا یک کرنر دیگر به کرنرهای پرشمار ایران اضافه شود.

دقیقه 66: شوت مهاجم تیم چین بسیار خطرناک بود و پس از برخورد به تیرک افقی به زمین بازگشت.

دقیقه 70: ارسال علی شجاعی و ضربه مهدی قائدی یک موقعیت بسیار خوب دیگر برای امیدهای ایران ایجاد کرد ولی باز هم درواه بان ضربه مهاجم ایران را دفع کرد.

دقیقه 89: ضربه امیرحسین حسین زاده با اختلاف زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 90+3: ضربه سر قائدی از پشت محوطه جریمه در شرایطی زده شد که دروازه خالی بود ولی توپ با اختلاف راهی اوت شد تا شاید بهترین موقعیت ایران از دست رفته باشد.

 

 

 

اتفاق ویژه 


مهدی قائدی در دقیقه 93 می توانست دروازه بدون دروازه بان تیم فوتبال چین را باز کند ولی ضربه او در کمال ناباوری با فاصله راهی اوت شد. 
ضمن اینکه می توان به برد کره جنوبی در بازی همزمان اشاره کرد که علیرغم قطعی بودن صعودش با تمام توان مقابل ازبکستان بازی کرد و 2 بر 1 برنده شد.

 

 


بهترین بازیکن


امید نورافکن کاپیتان امیدهای ایران در دیدار برابر چین بر خلاف دو بازی گذشته به پست هافبک دفاعی آمد تا نظم بیشتری به این بخش از زمین بدهد. ایران مقابل چین کلین شیت کرد و نورافکن تنها گل بازی را از روی نقطه پنالتی و برخلاف حرکت دروازه بان به گل تبدیل کرد؛ البته این تنها تاثیر مثبت نورافکن در بازی نبود و این بازیکن پاس های زیادی ارسال کرد که چندتای آنها کلیدی بود ولی در نهایت نمایش خوب نورافکن هم کمک نکرد تا طلسم رسیدن به المپیک برای فوتبال ایران خاتمه یابد.

 

 

 

درحاشیه

 

* تیم امید ایران در شرایطی در هفته سوم برابر چین رسیده که برای صعود باید در این مسابقه پیروز باشد و در سوی دیگر امیدوار باشد که ازبکستان مغلوب کره جنوبی شود.
* نکته جالب توجه اینکه در دقایق ابتدایی کره جنوبی به ازبکستان گل زده و این گل می تواند شروعی برای امیدهای ایران باشد که در رقابت ها باقی بمانند.
* مربی هر دو تیم ایران و کره جنوبی بومی هستند.
* چین از دو بازی قبلی خود دو شکست در کارنامه دارد و شاگردان استیلی یک تساوی و یک شکست در کارنامه اشان دارند.
* با توجه به تساوی ایران و ازبکستان در هفته اول، در صورتی که ازبکستان مقابل کره جنوبی مغلوب شود و ایران مقابل چین به برتری برسد، کار صعود تیم دوم به گل شماری خواهد کشید.

* امید نورافکن در این مسابقه بر خلاف دو بازی پیشین در پست هافبک دفاعی توسط استیلی به کار گرفته شده و شاهین طاهرخانی به ترکیب اصلی رسیده تا در کنار آقاسی زوج قلب خط دفاعی تیم باشد.

* در دقیقه 21 در بازی همزمان تیم فوتبال ازبکستان بازی را به تساوی کشانده است و در صورت باقی ماندن این نتیجه، شاگردان استیلی با هر نتیجه ای قادر به صعود نخواهند بود.

* در دقیقه 68 داور مسابقه در یک برخورد میان مهدی خانی و مدافع چین، از کمک داوران ویدئویی استفاده کرد که در نهایت رای به ادامه بازی داد.

* تیم ملی کره جنوبی با نتیجه 2 بر 1 از ازبکستان پیش افتاده و حالا شاگردان استیلی که از این نتیجه مطلع شده اند، فقط 15 دقیقه برای زدن حداقل 2 گل فاصله دارند.

 

دیدگاه‌ها