کد خبر : 1662191 | 25 دی 1398 ساعت 16:26 | 44.3K بازدید | 0 دیدگاه

لیست مربیان ناکام ایرانی در مقدماتی المپیک(گزارش)

حمید استیلی نیز نتوانست ایران را به المپیک ببرد تا این حسرت 44 ساله، این بار هم به پایان نرسد.

لیست مربیان ناکام ایرانی در مقدماتی المپیک(گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ایران بار دیگر در مقدماتی المپیک ناکام ماند. این بار تیم حمید استیلی بود که در همین مرحله نخست مقدماتی، حذف شد تا خیال همه خیلی زود راحت شود و دوباره فوتبال دوستان ماشین حساب به دست، روزهای ناکامی در راه المپیک را محاسبه کنند. این که مقصر چه کسی است، سوالی است که پاسخ به آن به بررسی های بیشتری نیاز دارد اما فهرست مربیانی که در این راه ناکام مانده اند، نکات جالبی را در خود دارد.

 

چهار سال قبل، این محمد خاکپور بود که سرمربیگری تیم امید را برعهده داشت. شاگردان او از مرحله گروهی بالا آمدند اما در مرحله حذفی یک باخت تلخ به ژاپن باعث شد تا دست ایران از المپیک کوتاه بماند. پیش از آن تیم علیرضا منصوریان به خاطر یک اشتباه مدیریتی حتی از بازی در مرحله گروهی نیز بازماند! آن سال کمال کامیابی نیا از بازی رفت مقابل عراق محروم بود اما این موضوع به تیم اعلام نشد تا برد 1-0 در خاک عراق، به باخت 3-0 تغییر کند.

 

پیش از آن نوبت رنه سیموئز بود که سرمربی تیم امید باشد. شاگردان او پایین تر از عربستان و استرالیا و بالاتر از اردن قرار گرفته و از رسیدن به مرحله نهایی حذف شدند. آن سال بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار شد.

 

1468600

 

در مقدماتی المپیک 2004 آتن، محمد مایلی کهن سرمربی تیم امید بود. شاگردان او دو راند نخست پلی آف را با موفقیت پشت سر گذاشتند اما در مرحله پایانی که از هر گروه 4 تیمی، یک تیم صعود می‌کرد، از پس کره جنوبی برنیامدند و کنار رفتند.

 

چهار سال قبل یک مربی آلمانی به نام اگون کوردس روی نیمکت تیم امید بود. شاگردان کوردس در همان مرحله اول به لبنان و بحرین باختند و حتی از گروه سه تیمی نیز بالا نرفتند. تیمی که بازیکنانی چون علی کریمی را در اختیار داشت.

 

برای مقدماتی المپیک 1996 و 1992، حسن حبیبی سرمربی تیم امید بود. کسی که صعود به المپیک 1980 (همان سال که ایران انصراف داد) را رقم زده بود. اما حبیبی در تیم امید نتوانست کاری انجام دهد و هر دو مرتبه ایران از رسیدن به المپیک بازماند.

 

1443239

 

پیش از سال 1992، تیم های بزرگسالان در المپیک بازی می‌کردند. ایران در سال 1988 با تیم بزرگسالان هم نتوانست به المپیک صعود کند. با تیمی که سرمربی اش پرویز دهداری بود و با شکست برابر کویت از دور رقابت ها کنار رفت.

 

بنابراین حمید استیلی هم به فهرست مربیان ناکام در راه المپیک اضافه شد: پرویز دهداری، حسن حبیبی، اگون کوردس، محمد مایلی کهن، رنه سیموئز، علیرضا منصوریان، محمد خاکپور و حالا حمید استیلی.

 

سال 1354 خورشیدی، تیم ایران با هدایت فرانک اوفارل به المپیک صعود کرد و در آن تورنمنت با هدایت حشمت مهاجرانی به میدان رفت و اتفاقا به مرحله حذفی نیز رسید. پس از آن تیم ملی هرگز رنگ المپیک را ندید.

دیدگاه‌ها